Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Determinar les prestacions de les tecnologies i els sistemes de conversió d'energia a partir de dades experimentals de propietats de fluids i variables d'operació. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Estima la incertesa de mesura de propietats termodinàmiques i de transport aplicant la llei de propagació d'incertesa.
Coneix diferents dispositius experimentals de mesura de propietats termodinàmiques i de transport de fluids, i el seu funcionament.
Analitza i presenta dades experimentals obtinguts en laboratori.
Determina les prestacions de tecnologies i sistemes de conversió energètica a partir de dades experimentals.
Comprèn estratègies de control en tecnologies i sistemes de conversió energètica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa (comprensió).
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional (anàlisi).
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema (creativitat).
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada (innovació).
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores (avaluació).
| | CT4 |
Coneix l’objectiu de l’equip i identifica el seu rol en contextos complexos (context).
Es comunica i col·labora amb altres equips per assolir conjuntament els objectius proposats (comunicació).
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip (compromís).
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofita en benefici de l'equip (col·laboració).
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral (comunicació no verbal i ús de la veu).
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori (eficàcia).
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Laboratori de propietats termofísiques de fluids |
1.1. Determinació de propietats termodinàmiques i de transport amb Aspen Properties
1.2. Determinació del equilibri líquid-vapor
|
2.Laboratori de calibratge i instrumentació |
2.1. Calibratge de sondes de temperatura
2.2. Calibratge de termistors de pressió |
3. Laboratori de control i sistemes de conversió energètica |
3.1. Refredadora de compressió de vapor.
3.2. Climatitzadora amb bomba de calor.
3.3. Sistema de cogeneració amb una microturbina de gas.
3.4. Laboratori de control d'unitats interiors de climatització.
3.5. Sistema solar-tèrmic de baixa temperatura recolzada per una caldera de gas |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
Estudis previs |
|
0 |
5 |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
40 |
0 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
0 |
30 |
30 |
Treballs |
|
0 |
34.5 |
34.5 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluació i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura presencial i tindrà una durada de 30 min |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura a l'aula o laboratori |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació previ a les pràctiques de laboratori per part de l'estudiant |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Treballs |
Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel profesorat o com a resultat de les pràctiques de laboratori. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes |
Atenció personalitzada |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzarzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). |
Descripció |
Per a l'atenció de l'assignatura en modalitat presencial es realitzaran les tutories presencialment amb el professor, dins del horari de consultes.
Per a l'atenció de l'assignatura en modalitat en línia, es realitzaran les tutories en línia necessàries a petició de l'alumne prèvia cita amb el professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Resolució en grup de problemes durant la pràctiques |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral i individual d'una pràctica realitzada al laboratori, i resposta a una sèrie de preguntes relacionades amb aquesta o altres pràctiques. |
40 |
Treballs |
|
Informe de cadascuna de les pràctiques. Treball individual. |
45 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
No hi ha segona convocatoria |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DETERMINACIÓ DE PROPIETATS TERMODINÀMIQUES I DE TRANSPORT DE FLUIDS/20755103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|