DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) LABORATORI INTEGRAT DE SISTEMES DE CONVERSIÓ ENERGÈTICA Codi 20755108
Ensenyament
Sistemes i Tecnologies de Conversió d'Energia/ Energy Conversion...(2019)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4.5 Obligatòria Primer 2Q conv. única
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Enginyeria Mecànica
Química Analítica i Química Orgànica
Coordinador/a
TARIQ , HUSSAIN AHMED
Adreça electrònica daniel.salavera@urv.cat
juancarlos.bruno@urv.cat
tegendagnew.tessema@urv.cat
hussainahmed.tariq@urv.cat
Professors/es
SALAVERA MUÑOZ, DANIEL
BRUNO ARGILAGUET, JUAN CARLOS
TESSEMA , TEGEN DAGNEW
TARIQ , HUSSAIN AHMED
Web
Descripció general i informació rellevant <p>DESCRIPCIÓN GENERAL: Esta asignatura integra diferentes tipos de prácticas de laboratorio, incluyendo la determinación de propiedades termodinámicas y de transporte de fluidos, calibración de intrumentación de laboratorio y prácticas de control y de conversión energética.<br />Existen dos modalidades para seguir la asignatura: presencial o virtual. Ambas requieren trabajo síncrono durante las sesiones de laboratorio, que será realizado en grupos mixtos.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE1 Determinar les prestacions de les tecnologies i els sistemes de conversió d'energia a partir de dades experimentals de propietats de fluids i variables d'operació.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE1 Estima la incertesa de mesura de propietats termodinàmiques i de transport aplicant la llei de propagació d'incertesa.
Coneix diferents dispositius experimentals de mesura de propietats termodinàmiques i de transport de fluids, i el seu funcionament.
Analitza i presenta dades experimentals obtinguts en laboratori.
Determina les prestacions de tecnologies i sistemes de conversió energètica a partir de dades experimentals.
Comprèn estratègies de control en tecnologies i sistemes de conversió energètica.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa (comprensió).
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional (anàlisi).
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema (creativitat).
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada (innovació).
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores (avaluació).
 CT4 Coneix l’objectiu de l’equip i identifica el seu rol en contextos complexos (context).
Es comunica i col·labora amb altres equips per assolir conjuntament els objectius proposats (comunicació).
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip (compromís).
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofita en benefici de l'equip (col·laboració).
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral (comunicació no verbal i ús de la veu).
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori (eficàcia).
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Laboratori de propietats termofísiques de fluids 1.1. Determinació de propietats termodinàmiques i de transport amb Aspen Properties
1.2. Determinació del equilibri líquid-vapor
2.Laboratori de calibratge i instrumentació 2.1. Calibratge de sondes de temperatura
2.2. Calibratge de termistors de pressió
3. Laboratori de control i sistemes de conversió energètica 3.1. Refredadora de compressió de vapor.
3.2. Climatitzadora amb bomba de calor.
3.3. Sistema de cogeneració amb una microturbina de gas.
3.4. Laboratori de control d'unitats interiors de climatització.
3.5. Sistema solar-tèrmic de baixa temperatura recolzada per una caldera de gas

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
Sessió Magistral
CE1
2.5 0 2.5
Estudis previs
CE1
CT4
0 5 5
Pràctiques a laboratoris
CE1
CT4
40 0 40
Presentacions / exposicions
CE1
CT4
0 30 30
Treballs
CE1
CT4
0 34.5 34.5
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluació i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura presencial i tindrà una durada de 30 min
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura a l'aula o laboratori
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació previ a les pràctiques de laboratori per part de l'estudiant
Pràctiques a laboratoris Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Treballs Exercicis que realitza l'estudiant a partir de material i referències facilitades pel profesorat o com a resultat de les pràctiques de laboratori. Aquesta activitat té un abast i extensió superior que la resolució de problemes
Atenció personalitzada Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzarzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).

Atenció personalitzada
Descripció

Per a l'atenció de l'assignatura en modalitat presencial es realitzaran les tutories presencialment amb el professor, dins del horari de consultes. 


Per a l'atenció de l'assignatura en modalitat en línia, es realitzaran les tutories en línia necessàries a petició de l'alumne prèvia cita amb el professor.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a laboratoris
CE1
CT4
Resolució en grup de problemes durant la pràctiques 15
Presentacions / exposicions
CE1
CT4
Exposició oral i individual d'una pràctica realitzada al laboratori, i resposta a una sèrie de preguntes relacionades amb aquesta o altres pràctiques. 40
Treballs
CE1
CT4
Informe de cadascuna de les pràctiques. Treball individual. 45
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

No hi ha segona convocatoria


Fonts d'informació

Bàsica Daniel Salavera, Joan Carles Bruno, Juan Prieto, Guides for Integrated Laboratory on Energy Conversion Systems and Technologies, 2022, Universitat Rovira i Virgili

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
DETERMINACIÓ DE PROPIETATS TERMODINÀMIQUES I DE TRANSPORT DE FLUIDS/20755103
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent