Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE2 |
Conèixer, modelar i seleccionar les tecnologies de conversió energètica i d'energies renovables més adequades per a una determinada aplicació.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE2 |
Coneix les diferents tecnologies dels sistemes solars tèrmics, dels sistemes solars fotovoltaics, sistemes eòlics i de la biomassa.
Dissenya i dimensiona instal·lacions solars tèrmiques en funció de la demanda tèrmica i de la radiació solar disponible.
Dissenya i dimensiona instal·lacions solars fotovoltaiques per a instal·lacions connectades a xarxa, instal·lacions autònomes i instal·lacions d'autoconsum.
Dissenya i dimensiona instal·lacions d'energia eòlica per a instal·lacions connectades a la xarxa, instal·lacions autònomes i instal·lacions d'autoconsum.
Dissenya i dimensiona instal·lacions amb calderes de biomassa per a la producció d'ACS i calefacció.
Dissenya i dimensiona instal·lacions amb bombes de calor que utilitzin l'aerotèrmia i la geotèrmia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic (ser digital).
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement (cercar).
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes (organitzar).
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta (crear).
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement (compartir).
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
| | CT7 |
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional (Medi ambient).
Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses en la millora de la comunitat (Responsabilitat social com a ciutadans).
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional (Ètica).
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció a les energies renovables |
1.1 Descripció de les fonts d'energia renovables
1.2 Beneficis, creixement, inversió i desplegament
1.3 Problemes mediambientals relacionats amb l'energia
|
2. Sistemes solars tèrmics |
2.1 Col·lectors solars tèrmics (col·lectors estacionaris i col·lectors de concentració amb seguiment del sol)
2.2 Anàlisi tèrmic de col·lectors solars tèrmics
2.3 Rendiment de col·lectors solars tèrmics
2.4 Aplicacions de col·lectors solars tèrmics
|
3. Sistemes fotovoltaics |
3.1 Generació fotovoltaica - Mòduls solars i generadors solars
3.2. Elements / paràmetres canònics per a la conversió d'energia
3.3. Sistemes d'energia fotovoltaica - Dimensionament de la instal·lació fotovoltaica
3.4 Conversió CC-CC - Conversió CC-CA
|
4. Energia eòlica |
4.1 Descripció de la turbina eòlica: principi de funcionament, components i tipus
4.2 Energia eòlica i control de potència
4.3 Utilització de l'energia eòlica
|
5. Sistemes de bioenergia |
5.1 Introducció a la bioenergia
5.2 Mètodes de conversió d’energia de biomassa i residus orgànics
5.3 Conversió termoquímica: Processos de pirolisis y gasificació
5.4 Sistemes de digestió anaerobia |
6. Energia & Bombes de calor geotèrmiques |
6.1 Introducció a l’energia geotèrmica
6.2 Plantes geotèrmiques de potencia
6.3 Bombes de calor geotèrmiques
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Videoconferència |
|
8 |
0 |
8 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
40 |
40 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
4 |
4 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
0 |
20 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
38 |
38 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de validació |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluació i competències que es treballaran. |
Videoconferència |
Exposició de continguts i activitats per mitjà de webconferencia. Aquesta activitat requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. Aquesta activitat serà gravada en el moment del seu desenvolupament per facilitar la consulta posterior. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats, elaborada pel professorat, amb l'objectiu de facilitar a l'estudiant el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d'activitats pràctiques. No requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Es podran realitzar tantes vegades com es vulgui i ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
La finalitat de l'atenció personalitzada és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant. |
Descripció |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada
assignatura amb els estudiants matriculats en la mateixa. La finalitat
d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el
procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos,
necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del
context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). Les
accions que es duran a terme són les següents: - Benvinguda a l'assignatura -
Dinamització setmanal - Notícies i esdeveniments - Resolució de dubtes
acadèmics - Retroacció amb la correcció d'activitats - Abandonament de
l'assignatura - Fi de l'assignatura El desenvolupament d'aquestes accions es
realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle,
dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor
orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual
de cada assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Activitats proposades a l'estudiant que serveixen perquè l'estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Podrà repetir tantes vegades com es vulgui i per a l'avaluació final es considerarà la nota més alta assolida. |
15% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
40% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
45% |
Proves de validació |
|
Aquestes activitats es proposen amb la finalitat de validar que l'estudiant és l'autor/a de les activitats formatives i / o d'avaluació plantejades al llarg de l'assignatura.
Les proves de validació consistiran en web-conferencies individuals en què el professorat plantejarà preguntes sobre les activitats realitzades.
Les proves de validació es consideren activitats requisit per validar les qualificacions obtingudes i no tenen pes en la nota final de l'estudiant.
|
0% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1. La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global del continguts de l'assignatura, la nota del qual constituirà el 70% de l'avaluació final. 2. L'examen consistirà en la resolució de problemes o casos d'estudi. 3. Es mantindran les notes assolides anteriorment pel que fa a la resolució de problemes a classe i a l'avant projecte d'aplicació. |
Bàsica |
Mahmoud Bourouis, Renewable Energy Technologies: Solar thermal systems, Wind energy, Geothermal energy, and Heat pumps, Universitat Rovira i Virgili, 2023
Marc Marin, Renewable Energy Technologies: Photovoltaic systems, Universitat Rovira i Virgili, 2023
Joan Carles Bruno, Renewable Energy Technologies: Bioenergy systems, Universitat Rovira i Virgili, 2023
Ali, Sayigh, Comprehensive Renewable Energy, , 2012
Heinrich Häberlin, Photovoltaics System Design and Practice, ,
Sergio Capareda, Introduction to Biomass Energy Conversions, CRC Press, 2013
|
|
Complementària |
Boyle, Godfrey, Renewable Energy: Power for a Sustainable Future, 3rd, 2012
Sørensen, Bent, Renewable Energy Conversion, , 2007
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|