Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE3 |
Dissenyar i integrar les tecnologies de conversió d'energia tèrmica en sistemes energètics eficients i de baixes emissions de gasos d'efecte hivernacle mitjançant eines informàtiques específiques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE3 |
Identifica raonadament el sistema o sistemes de climatització més adequats per a una aplicació concreta.
Identifica errors comuns en el disseny dels sistemes de climatització.
Defineix els modes d'operació d'un sistema de climatització en funció de les condicions exteriors i de la demanda de l'edifici.
Modela els processos psicromètrics elementals que tenen lloc en els components d'un cicle de tractament d'aire.
Resol numèricament qualsevol cicle de tractament d'aire.
Proposa mesures d'estalvi energètic aplicables a un sistema de climatització donat, i quantifica la relació cost / benefici de les mesures.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic (ser digital).
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement (cercar).
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes (organitzar).
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta (crear).
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement (compartir).
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa (comprensió).
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional (anàlisi).
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema (creativitat).
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada (innovació).
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores (avaluació).
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Tipologia dels sistemes de climatització |
1.1. Conceptes previs (I): espai, local i zona
1.2. Conceptes previs (II): càrregues del local i del sistema
1.3. Conceptes previs (III): inversió tèrmica simultània o successiva
1.4. Criteris a considerar en l'elecció de sistemes de climatització
1.4.1. Cost
1.4.2. Nivell de requisits de confort
1.4.3. Flexibilitat
1.4.4. Volum i espai
1.4.5. Normativa (eficiència energètica, emissions...)
1.5. Classificació dels sistemes de climatització
1.6. sistemes unitaris
1.7. Sistemes centralitzats tot aire
1.8. Sistemes centralitzats tot aigua
1.9. Sistemes centralitzats aigua-aire |
2. Cicles bàsics |
2.1. Introducció
2.2. Evolució de l'aire en un local: recta d'operació del local
2.3. Cicle bàsic d'estiu. Descripció
2.4. Determinació dels paràmetres de disseny del cicle d'estiu
2.5. Exemples de cicle d'estiu
2.6. Control de la càrrega parcial
2.7. Cicles d'hivern. Descripció
2.8. Determinació dels paràmetres de disseny del cicle d'hivern
2.9. Exemple de cicles d'hivern |
3. Confort i qualitat de l'aire |
3.1. Condicions de confort de l'aire
3.1.1. Temperatura de l'aire, temperatures radiants i temperatura operativa
3.1.2. Humitat relativa
3.1.3. Velocitat i distribució de l'aire
3.2. Qualitat de l'aire
3.2.1. Contaminants de l'aire
3.2.2. Renovacions de l'aire |
4. Estalvi d'energia en sistemes de climatització |
4.1. Revisió de tècniques d'estalvi en edificis i sistemes de climatització
4.2. Refredament gratuït amb aire exterior
4.3. Refredament gratuït amb torre de refrigeració
4.4. Recuperadors de calor d'extracció
4.5. Transvasament d'energia entre zones
4.6. Condicions operatives dels sistemes de climatització acoblats a bombes de calor i calderes
4.7. exercicis |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Videoconferència |
|
8 |
0 |
8 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
30 |
30 |
Webcasting |
|
0 |
3 |
3 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
5 |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
35 |
35 |
Fòrums de debat |
|
0 |
10 |
10 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
0 |
18.5 |
18.5 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de validació |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluació i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà la primera a cada assignatura presencial i tindrà una durada de 30 min |
Videoconferència |
Presentació de l'assignatura i exposició de continguts i activitats per mitjà de webconferencia (Abobo Connect). Aquesta activitat requereix presència síncrona d'estudiants i professorat. Aquesta activitat serà gravada en el moment del seu desenvolupament per facilitar la consulta posterior |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de la documentació publicada en diferents formats, elaborada pel professorat, amb l'objectiu de facilitar a l'estudiantat el desenvolupament de les competències de caràcter més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d'activitats pràctiques. No requereix presència síncrona d'estudiants i professorat |
Webcasting |
Exposició de continguts de l'assignatura en format vídeo gravat prèviament. Aquesta activitat no requereix presència síncrona d'estudiants i professorat i no permet la interactivitat de manera directa. Es proposaran activitats relacionades amb la temàtica del webcasting a desenvolupar per l'estudiant |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l'estudiant per a autoavaluar el seu progrés en l'assignatura. Es podran realitzar tantes vegades com es vulgui i ajudaran a l'estudiant a conèixer que aspectes o continguts ha de reforçar |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. El seu abast és acotat i d'extensió reduïda. Mitjançant l'ús del campus virtual. |
Fòrums de debat |
Activitats en les quals, individualment o en grup, els participants, argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d'eines asíncrones com el Fòrum del Campus Virtual. Seran supervisades pel professor que també podrà introduir arguments i proposar activitats perquè els estudiants treballin |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global |
Atenció personalitzada |
Planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context |
Descripció |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudiants matriculats a la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents:
- Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Activitats proposades a l'estudiant que serveixen perquè l'estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge. Podrà repetir tantes vegades com es vulgui i per a l'avaluació final es considerarà la nota més alta assolida |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
40 |
Fòrums de debat |
|
Es valorarà la participació i activitat de l'estudiant. |
10 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d'una situació (real o simulada) en la que l'estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
40 |
Proves de validació |
|
Les proves de validació consistiran en web-conferencies individuals en què el professorat plantejarà preguntes sobre les activitats realitzades. |
0 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en la realització d'un examen global del continguts de l'assignatura, la nota del qual constituirà el 70% de l'avaluació final. Es mantindran les notes assolides anteriorment pel que fa a la resolució de problemes a classe i a l'avantprojecte d'aplicació. |
Bàsica |
Mark S. Owen, ASHRAE Handbook—Fundamentals, 2017,
Mark S. Owen, ASHRAE Handbook—HVAC Systems and Equipment, 2016,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|