Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Conèixer, determinar experimentalment i modelar les propietats termodinàmiques i de transport de fluids multicomponents per a sistemes i tecnologies de conversió d'energia. |
| CE3 |
Dissenyar i integrar les tecnologies de conversió d'energia tèrmica en sistemes energètics eficients i de baixes emissions de gasos d'efecte hivernacle mitjançant eines informàtiques específiques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Estima propietats termodinàmiques i de transport a partir de models i mètodes integrats en eines informàtiques.
Calcula paràmetres de models termodinàmics a partir de regressió de dades experimentals.
Aplica models termodinàmics per a sistemes electrolítics.
Proposa models termodinàmics adequats en funció dels fluids i aplicacions, i analitzar els resultats.
| | CE3 |
Modela processos termodinàmics mitjançant l'ús d'eines informàtiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
| | CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Modelització de propietats termodinàmiques i de transport de fluids |
1.1. Introducció
1.2. Càlcul i anàlisi de propietats
1.3. Estimació de propietats
1.4. Mètodes i models per al càlcul de propietats
1.5. Càlcul de paràmetres a partir de la regressió de dades experimentals
1.6. Modelització de solucions electrolítiques
|
2. Simulació de processos termodinàmics |
2.1. Introducció
2.2. Simulació de processos termodinàmics |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
14.5 |
21.75 |
36.25 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
45 |
75 |
Atenció personalitzada |
|
0.75 |
0 |
0.75 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluacióció i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura presencial i tindrà una durada de 30 min |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura a l'aula o laboratori |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris |
Atenció personalitzada |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). |
Descripció |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents:
- Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb el tema de la matèria. |
100 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DETERMINACIÓ DE PROPIETATS TERMODINÀMIQUES I DE TRANSPORT DE FLUIDS/20755103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|