Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Conèixer, determinar experimentalment i modelar les propietats termodinàmiques i de transport de fluids multicomponents per a sistemes i tecnologies de conversió d'energia. |
| CE3 |
Dissenyar i integrar les tecnologies de conversió d'energia tèrmica en sistemes energètics eficients i de baixes emissions de gasos d'efecte hivernacle mitjançant eines informàtiques específiques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Estima propietats termodinàmiques i de transport a partir de models i mètodes integrats en eines informàtiques.
Calcula paràmetres de models termodinàmics a partir de regressió de dades experimentals.
Aplica models termodinàmics per a sistemes electrolítics.
Proposa models termodinàmics adequats en funció dels fluids i aplicacions, i analitzar els resultats.
| | CE3 |
Modela processos termodinàmics mitjançant l'ús d'eines informàtiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
| | CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Modelització de propietats termodinàmiques i de transport de fluids |
1.1. Propietats de fluids purs: correlacions empiriques; regressió de dadas experimentals; funcions integrades en software de modelització
1.2. Equacions d'estat i equilibri de fase
1.3. Propietats termodinamiques i de transport |
2. Modelat i simulació de sistemes de conversió d’energia
|
2.1. Introducció a eines de simulació de sistemes de potència de refrigeració tèrmica
2.2. Modelat i simulació dels principals components del refrigeració tèrmica i dels cicles de potència
2.3. Modelat i simulació de sistemes de potència de refrigeració tèrmica |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
14.5 |
21.75 |
36.25 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
45 |
75 |
Atenció personalitzada |
|
0.75 |
0 |
0.75 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a prendre contacte i recollir informació dels estudiants. També es farà una presentació de l'assignatura descrivint els objectius d'aprenentatge, continguts, metodologies, sistemes d'avaluacióció i competències que es treballaran. Aquesta sessió serà a primera a cada assignatura presencial i tindrà una durada de 30 min |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura a l'aula o laboratori |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris |
Atenció personalitzada |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.). |
Descripció |
Per a l'atenció de l'assignatura en modalitat presencial es realitzaran les tutories presencialment amb el professor, dins del horari de consultes. Per a l'atenció de l'assignatura en modalitat en línia, es realitzaran les tutories en línia necessàries a petició de l'alumne prèvia cita amb el professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb el tema de la matèria. |
100 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
AVALUACIÓ DOCÈNCIA EN LÍNIA CURS 2020-21 El mètode d'avaluació serà el mateix, es realitzi de forma presencial o online |
Bàsica |
Keith E. Herold, Reinhard Radermacher, Sanford A. Klein, Absorption Chillers and Heat Pumps, 2nd Edition, 2016
John M. Prausnitz, Rudiger N. Lichtenthaler, Edmundo Gomes de Azevedo, Molecular Thermodynamics of Fluid-Phase Equilibria, 3rd Edition, 1998
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DETERMINACIÓ DE PROPIETATS TERMODINÀMIQUES I DE TRANSPORT DE FLUIDS/20755103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|