Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE6 |
Desenvolupar un treball exhaustiu en l'àmbit dels sistemes i tecnologies de conversió energètica i defensar públicament. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE6 |
Mitjançant l'elaboració del treball final, i la seva posterior defensa davant d'un tribunal universitari, el Treball Fi de Màster serà un exercici d'integració dels continguts formatius rebuts durant el Màster i aplicarà el conjunt de competències adquirides pels estudiants.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte.
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts.
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM).
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes.
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement.
| | CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes.
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
| | CT7 |
Incorporar la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant i/o professional.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional.
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat.
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
El coordinador del TFM, contactarà amb cada un dels estudiants matriculats en el TFM per establir la temàtica del mateix en funció dels seus interessos i inquietuds. El coordinador del TFM en col·laboració amb els tutors del TFM, elaboraran una proposta de temes de TFM amb la relació d'alumnes i tutors assignats. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
10 |
10 |
20 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
427 |
427 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a fer contact amb l’estudiant contacte i recollir informació i presentació de l'assignatura |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Reunions amb els tutors i presentació dels avenços en sessions programades
Els tutors elaboraran un Informe de Seguiment del Treball on recolliran un resum de cada reunió i de les presentacions d'avançs.
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
L'estudiant haurà d'elaborar un treball, directament relacionat amb les assignatures del Màster, sobre un tema que triï. En ell, haurà de mobilitzar tant els coneixements com les competències que ha adquirit durant els seus estudis. Haurà de suposar una contribució, bé de caràcter innovador i haurà de contemplar necessàriament aspectes teòrics i pràctics del tema en qüestió, així com la seva connexió amb la pràctica professional i / o investigadora en l'àmbit del Màster.
L'objectiu és demostrar que s'han assimilat i adquirit les competències de la titulació, mitjançant la presentació del treball final de màster, i la seva posterior defensa davant d'un tribunal universitari. Aquest treball és un exercici d'integració dels continguts formatius rebuts i aplicarà el conjunt de competències adquirides pels estudiants.
La presentació i defensa del TFM serà pública. |
Atenció personalitzada |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents:
- Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
La memòria del treball en el format que es determini, s'ha de lliurar al coordinador de l'assignatura de TFM abans de la data límit de cada convocatòria.
El treball serà presentat de forma oral per l'alumne davant d'un tribunal de 3 professors. Aquests professors tindran els rols de president, vocal i secretari del tribunal.
L'estudiant que requereixi realitzar la presentació del TFM de forma no presencial, podrà fer-ho mitjançant videoconferència. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
Un
cop aprovat l'informe de proposta del Treball, l'alumne procedirà al
desenvolupament del TFM. Haurà
d'estar d'acord amb el seu tutor per a un seguiment per mitjà de reunions
periòdiques, que seran recollides pel tutor al Infome de Seguiment del
Treball. Durant el desenvolupament del TFM, hi haurà una sèrie
de sessions de presentació d'avenços, en presència del Comitè del TFM, d'acord
amb el calendari general. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Ha d'elaborar un informe del treball |
60% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
L'informe del treball Final de master s'haura de presentar i defensar davant d'un tribunal |
40% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Llibres, articles i literatura
especialitzada |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|