Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE5 |
Elaborar projectes de R + D + I i de transferència, en particular en l'àmbit de el desenvolupament sostenible i utilitzar eines habituals per a la recerca d'informació, tractament de dades, viabilitat econòmica i comunicació.
|
| CE6 |
Desenvolupar un treball exhaustiu en l'àmbit dels sistemes i tecnologies de conversió energètica i defensar públicament. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE5 |
Demostra les habilitats bàsiques per a realitzar presentacions científiques i tècniques.
| | CE6 |
Mitjançant l'elaboració del treball final, i la seva posterior defensa davant d'un tribunal universitari, el Treball Fi de Màster serà un exercici d'integració dels continguts formatius rebuts durant el Màster i aplicarà el conjunt de competències adquirides pels estudiants.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte (procés).
Genera un document científic en estructura i continguts (memòria o informe).
Presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM) (defensa).
| | CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic (ser digital).
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement (cercar).
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes (organitzar).
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta (crear).
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement (compartir).
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa (comprensió).
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional (anàlisi).
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema (creativitat).
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada (innovació).
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores (avaluació).
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral (comunicació no verbal i ús de la veu).
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori (eficàcia).
| | CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement professional (autoconeixement).
Desenvolupa una actitud professional (actitud professional).
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat (entorn).
Dissenya itineraris professionals específics (itineraris).
| | CT7 |
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional (Medi ambient).
Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses en la millora de la comunitat (Responsabilitat social com a ciutadans).
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional (Ètica).
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
El procés de selecció i assignació de temes i supervisors és el següent: - El coordinador del TFM es posarà en contacte amb cadascun dels alumnes matriculats per establir la temàtica en funció dels seus interessos, habilitats i inquietuds.
- El coordinador de MT assigna un o més supervisors segons el tema seleccionat.
- L'estudiant elaborarà el Project Proposal Report (PPR), guiat pel/s supervisor/s assignat/s, que haurà de ser validat pel coordinador del TFM.
Un cop validatel PPR, l'estudiant procedirà a desenvolupar el treball de fi de màster |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
10 |
10 |
20 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
427 |
427 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats dirigides a fer contact amb l’estudiant contacte i recollir informació i presentació de l'assignatura |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Reunions amb els tutors i presentació dels avenços en sessions programades
Els tutors elaboraran un Informe de Seguiment del Treball on recolliran un resum de cada reunió i de les presentacions d'avançs.
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
L'estudiant haurà d'elaborar un treball, directament relacionat amb les assignatures del Màster, sobre un tema que triï. En ell, haurà de mobilitzar tant els coneixements com les competències que ha adquirit durant els seus estudis. Haurà de suposar una contribució, bé de caràcter innovador i haurà de contemplar necessàriament aspectes teòrics i pràctics del tema en qüestió, així com la seva connexió amb la pràctica professional i / o investigadora en l'àmbit del Màster.
L'objectiu és demostrar que s'han assimilat i adquirit les competències de la titulació, mitjançant la presentació del treball final de màster, i la seva posterior defensa davant d'un tribunal universitari. Aquest treball és un exercici d'integració dels continguts formatius rebuts i aplicarà el conjunt de competències adquirides pels estudiants.
La presentació i defensa del TFM serà pública. |
Atenció personalitzada |
Aquesta orientació la porta a terme el professor propi de cada assignatura amb els estudientes matriculats en la mateixa. La finalitat d'aquesta orientació és: planificar, guiar, dinamitzar, seguir i avaluar el procés d'aprenentatge de l'estudiant tenint en compte el seu perfil interessos, necessitats, coneixements previs, etc.) i les característiques / exigències del context (EEES, perfil acadèmic / professional, demanda sociolaboral, etc.).
Les accions que es duran a terme són les següents:
- Benvinguda a l'assignatura
- Dinamització setmanal
- Notícies i esdeveniments
- Resolució de dubtes acadèmics
- Retroacció amb la correcció d'activitats
- Abandonament de l'assignatura
- Fi de l'assignatura
El desenvolupament d'aquestes accions es realitzarà amb el suport de les eines que ofereix el Campus Virtual Moodle, dins de l'aula virtual de cada assignatura. De manera que s'ofereixi la millor orientació i seguiment possible considerant la modalitat presencial o virtual de cada assignatura. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
La memòria del treball en el format que es determini, s'ha de lliurar al coordinador de l'assignatura de TFM abans de la data límit de cada convocatòria.
El treball serà presentat de forma oral per l'alumne davant d'un tribunal de 3 professors. Aquests professors tindran els rols de president, vocal i secretari del tribunal.
L'estudiant que requereixi realitzar la presentació del TFM de forma no presencial, podrà fer-ho mitjançant videoconferència. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
- Es programaran reunions periòdiques amb els supervisors, de forma presencial o vitual. El supervisor portarà un registre d'aquestes reunions, compliment de tasques, èxit de competències i possibles desviacions per a la seva inclusió en un Informe de Supervisió de Progrés (PSR).
- Els estudiants lliuraran un Informe Intermedi del Progrés (IPPR).
- Un cop completat el treball, l'estudiant prepararà i lliurarà al supervisor(s) l'Informe del TFM per aprovar-lo.
- Un cop aprovat, l'estudiant informarà el coordinador de TFM almenys 2 setmanes abans de la data prevista de defensa, i pujarà l'informe del TFM.
- Almenys 3 dies abans de la defensa, l'alumne apujarà la presentació del TFM al Campus Virtual.
- En cas que el treball final de màster s'hagi realitzat en una empresa/institució externa, previ al lliurament de l'informe final del TFM al supervisor, l'alumne haurà de presentar-lo al supervisor de l'empresa/organització externa, que comprovarà l'adequació del informe, eliminant qualsevol informació confidencial si es requereix.
- El coordinador de TFM assignarà en menys d'una setmana els membres del tribunal i fixarà la data i horari definitiu de la defensa, deixant al menys una setmana perquè els membres del tribunal puguin avaluar el TFM.
|
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Ha d'elaborar un informe del treball |
60% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
L'informe del treball Final de master s'haura de presentar i defensar davant d'un tribunal |
40% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Llibres, articles i literatura
especialitzada |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|