Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic, scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A1.2 |
Design, execute and analyse experiments related to engineering
|
| A3.4 |
Ability to understand the basics of general chemistry, organic and inorganic chemistry, and their applications in engineering (FB4)
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.1 |
Communicate information clearly and accurately to diverse audiences (CT5)
|
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis de coneixements bàsics de la química general, química orgànica i inorgànica en la enginyeria.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A3.4 |
Relaciona l’estructura dels compostos orgànics amb diferents propietats físiques i químiques.
Relaciona l’estructura de diferents especies amb la seva estabilitat.
Prediu el camí de reacció de reaccions orgàniques senzilles.
Reconeix la Química Analítica com la ciència metrològica que desenvolupa, optimitza i aplica processos de mesura destinats a obtenir informació química de qualitat. Identifica les etapes que integren el procés analític.
Coneix els fonaments de les principals tècniques instrumentals d’anàlisis, i sap aplicar-les a la resolució de problemes químico-analítics.
Demostra capacitat per aplicar els mètodes quantitatius d’anàlisis i realitzar el tractament estadístic de les dades experimentals.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.1 |
Plan their communications: generate ideas, search for information, select and order the information, make schemes, determine the type of audience and the objectives of the communication, etc.
Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Bloc 1.- Experimentació en Química Analítica |
1. Realització pràctica de mesures de potenciometria, espectroscòpia molecular i atòmica i cromatografia de gasos.
|
Bloc 2.- Fonaments de Química Analítica |
1. Definició i objecte de l'anàlisi químic. El procés de mesura química. El tractament de la mostra. Paràmetres de qualitat en l'anàlisi químic.
2. Obtenció, tractament i expressió dels resultats analítics. Calibratge lineal.
3. Tècniques instrumentals d'anàlisi: espectroscòpia UV-Vis molecular i atòmica,
4. Tècniques instrumentals d'anàlisi: cromatografia i potenciometria. |
Bloc 3.- Fonaments de Química Orgànica |
5. Introducció a la química orgànica: característiques generals dels compostos orgànics. Nomenclatura.
6. Estructura i geometria de les molècules orgàniques. Enllaços deslocalitzats.
7. Estructura i propietats dels compostos orgànics.
8. Reactivitat dels compostos orgànics. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
14 |
22 |
36 |
Lecture |
|
28 |
29 |
57 |
Laboratory practicals |
|
28 |
10 |
38 |
Personal attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
Multiple-choice objective tests |
|
1 |
4.5 |
5.5 |
Short-answer objective tests |
|
2 |
9 |
11 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació del programa de l'assignatura. S'explicarà a l'alumnat la forma de contactar amb el professor fora de les hores de classe. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Resolució de problemes per part dels alumnes sota la supervisió del professor, individualment o en grup. Inclou treball individual per part de l'alumne. |
Lecture |
Activitats encaminades a l' introducció de conceptes bàsics i a la discussió d'exemples. |
Laboratory practicals |
Activitats encaminades a conèixer experimentalment les diferents etapes i instruments analítics per a resoldre problemes senzills. |
Personal attention |
L'alumne podrà consultar dubtes als professors de l'assignatura via correu electrònic, moodle o en el seu despatx. |
Description |
L'alumne podrà consultar dubtes als professors de l'assignatura via correu electrònic, moodle o en el seu despatx. El primer dia de classe es donarà la informació pertinent. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Laboratory practicals |
|
Treball de l'alumne al laboratori:
Acompliment de les normes, resultats experimentals, informe final i llibreta. |
15 |
Multiple-choice objective tests |
|
Realització de una prova sobre coneixements experimentals adquirits al laboratori. |
10 |
Short-answer objective tests |
|
Aquestes proves podran realitzar presencialment o per mitjà de qüestionaris en moodle, al llarg del període docent. |
75 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L' assignatura Química II consta de tres blocs: Bloc I: Pràctic. Impartit per professors de l'àrea de Química Analítica Bloc II: Teòric: Impartit per professors de l'àrea de Química Analítica Bloc III: Teòric: Impartit per professors de l'àrea de Química Orgànica Criteris d'avaluació globals La nota final s'obtindrà a partir de les notes ponderades de cadascun de les proves dels blocs (Bloc I 25%, Bloc II 35%, Bloc III 40%) que constitueixen l'assignatura. Per a poder aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir un mínim de 3,5 punts sobre 10 en cadascun dels blocs. Si no es supera l'avaluació de l'assignatura en primera opció, es podrà repetir l'avaluació de cadascun dels blocs (es podrà conservar la nota de la primera opció per aquells blocs qualificats com a mínim amb 3,5 sobre 10). Bloc I : Per alumnes que han fet les pràctiques: Prova teòrica tipus test (100%) Per alumnes que no han fet les pràctiques: Prova teòrica tipus test (40%) i Prova pràctica al laboratori (60%) Bloc II : Una prova en la data indicada en el calendari d'exàmens (100%) Bloc III : Una prova en la data indicada en el calendari d'exàmens (100%) Altres comentaris: Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Basic |
D.C. Harris, Análisis Químico Cuantitativo, 3ª Ed., Ed. Reverté, 2006
D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler i S.R. Crouch, Fundamentos de Química Analítica, 8ª Ed. 2004, Thomson International
J.N. Miller, J.C.Miller, Estadística y Quimiometría para Química Analítica, 2000, Pearson Education, S.A.
J. McMurry, Química Orgánica, 2008, Thomson International
J. Sales, J. Vilarrasa, Introducció a la Nomenclatura Química (inorgànica i Orgànica), , Edicions i Distribucions Universitàries
P. Yarkunis, Fundamentos de Química Orgánica, 2007, Pearson Education, S.A.
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|