DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) INTRODUCCIÓ A LA SOCIOLOGIA Codi 21214009
Ensenyament
Grau de Geografia i Ordenació del Territori (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
SOROLLA VIDAL, IGNACIO
Adreça electrònica natxo.sorolla@urv.cat
Professors/es
SOROLLA VIDAL, IGNACIO
Web
Descripció general i informació rellevant <div> A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. <br /></div><div><br /></div><div> En la matèria de Sociologia s'introdueix als alumnes en el concepte de societat. Es facilita a l'alumne els instruments que permeten explicar les característiques de la societat actual i els seus efectes sobre les persones. S'analitzen les diferents tipologies de ciutadans i les seues pautes de comportament. S'identifiquen els processos socials centrals de la nostra societat, es comparen els diferents models d'organització i s'estableixen els seus condicionants i conseqüències. </div>
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes han de contactar amb el professor mitjançant el correu electrònic a l'inici del quadrimestre per a concretar el dia de presentació de l'assignatura.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els alumnes disposen de dues convocatòries. L'assignatura s'organitza en tutories. Des del 2/1/2020 es manté contacte conjunt i individualitzat amb cadascun dels alumnes. L'avaluació de l'assignatura es desenvoluparà mitjançant el comentari crític d'una obra sociològica de les proposades pel professor, amb especial referència a la sociologia de l'oci o de l'espai. Per a superar la suficiència caldrà fer una avaluació crítica de l'obra, amb especial accent en relacionar conceptes de l'obra. Es podrà optar a avaluacions notables o excel·lents si es complementa amb l'aparell teòric d'altres assignatures i de la mateixa assignatura cursada en anteriors anys. L'entrega del treball serà el mes de maig de 2021.


Fonts d'informació
Bàsica The precariat: The new dangerous class, Standing, Guy, 2011, Bloomsbury
Feminismos. Debates teóricos contemporáneos, Beltrán, Elena et all, 2001, Alianza Editorial
Language, mobility and social mobility in Catalonia, Alarcón, A. y Garzón, L., (2011), Brill
Sociología, Giddens, Anthony, (2010), Alianza Editorial
Introducción a la sociología, Schaefer, Richard T, (2006), Madrid, McGraw Hill.
Introducción a la sociologia general., Rocher, Guy , (1990), Barcelona, Editorial Herder
Desigualtat i canvi. L’estructura social contemporània, Miguélez, F. et al. , (1997), Barcelona, Proa-UAB.
Sociología y cambio social, De Francisco, A. , (1997), Barcelona, Ariel.
El conflicto social moderno,, Dahrendorf, Ralph, (1990), E Madrid, Mondadori.
Cuestiones de sociología, Bourdieu, Pierre , (2000), Madrid, Istmo
La construcció social de la realitat. Un tractat de sociologia del coneixement,, Berger, P. i Luckmann, T, (1998), Barcelona, Herder.
Invitació a la sociologia, Una perspectiva humanística, Berger, Peter L., (1992), Editorial Herder, Barcelona
Bauman, Z.-May, T, Pensando sociológicamente, (1994), Buenos Aires: Nueva Visión
El hombre plural. Los resortes de la acción, Lahire, Bernard , (2004), Barcelona, Bellaterra.
Salir de los guetos culturales. , Martiniello, Marco, (1998), Barcelona : Bellaterra.
Freakonomics: A Rogue Economist Explores the Hidden Side of Everything., Levitt, S. D., &amp;amp;amp;amp; Dubner, S. J., (2006)., Penguin UK.
Freakonomics: Un economista politicamente incorrecto explora el lado oculta de lo que nos afecta., Levitt, S. D., &amp;amp;amp;amp; Dubner, S. J., (2006)., Barcelona (España: Ediciones B)

A més d'aquestes referències, disponibles al catàleg de biblioteques de la URV, documentació adicional serà accesible a través de moodle.

Complementària Educational and Ocupational Expectation among the Spanish 'Second Generation': The case of Bar, Alarcón, A. Parella, S. &amp;amp;amp;amp;amp; Yiu, J ., (2014),
The OccupationalLocation of Spanish-English bilinguals in the New Information Economy&amp;amp;am, A. Alarcón, J. Heyman, C. Morales &amp;amp;amp;amp;amp; A. DiPaolo., (2014),
Economía y sociedad, , Weber, Max, (2002), Fondo de Cultura Económica, Madrid.
Coerción, capital y los Estados Europeos 990-1990, Tilly, Ch., (1992), Madrid, Alianza Editorial.
El poder en movimiento: los movimientos sociales, la acción colectiva y la política, Tarrow, S., (1997), Madrid, Alianza.
Los movimientos sociales. Transformaciones políticas y cambio cultural, Ibarra, P.; Tejerina, B. , (1991), Madrid, Trotta.
La estructura de clases en las sociedades avanzadas, Giddens, A., (1994), Madrid, Alianza Universidad.
nmigrantes, trabajadores, ciudadanos,, Colectivo Ioé, (1999), I València, Universitat de València.
Teorías contemporáneas de las clases sociales, , Carabaña, J.; De Francisco, A. (comps.) , (1994), Madrid, Pablo Iglesias.
La miseria del mundo, Bourdieu, Pierre, (1999), Madrid, Akal
&amp;amp;amp;amp;quot;Educational and Ocupational Expectation among the Spanish 'Second Generati, Alarcón, A. Parella, S. &amp;amp;amp;amp;amp; Yiu, J ., (2014),
&amp;amp;amp;amp;quot;The Occupational Location of Spanish-English bilinguals in the New Informa, A. Alarcón, J. Heyman, C. Morales &amp;amp;amp;amp;amp; A. DiPaolo. , (2014),

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent