Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A13 |
Identificar i gestionar espais i destinacions turístiques i avaluar els seus potencials turístics analitzant les possibilitats del seu ús sostenible |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A13 |
Comprèn la importància de la societat, de la seva cultura i de l'espai com a elements vertebradors de l'experiència dels turistes
Reconeix la necessitat de dur a terme una bona gestió dels recursos i dels paisatges culturals per augmentar la competitivitat de les destinacions i dels territoris que condueixi a la sostenibilitat del sistema
Entén que l'activitat turística incideix en la cultura local i també que la cultura local té influència en les pràctiques i les percepcions dels turistes
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Bloc 1 - PAISATGES CULTURALS COM LLOCS TURÍSTICS |
1.1 Paisatges culturals i el seu atractiu turístic
1.2 Pràctiques turístiques en paisatges culturals |
Bloc 2 - LA DINÀMICA DE PAISATGES CULTURALS |
2.1 Turisme que canvia paisatges culturals
2.2 Canvis culturals que transformen el turisme |
Bloc 3 - REPTES CLAUS PER PAISATGES CULTURALS |
3.1 El repte de conservació
3.2 El repte d'inclusió
3.3 El repte d'adaptació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Seminaris |
|
10 |
7 |
17 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
9 |
15 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
5 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
8 |
10 |
Proves orals |
|
2 |
6 |
8 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0 |
8 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció breu sobre els continguts i abast del tema, l'organització de les activitats d'ensenyament, els mètodes de treball, i els procediments d'avaluació |
Sessió Magistral |
7 classes frontals de 2 hores cadascuna. S’impartiran conceptes clau, exemples i aplicacions dels temes de cada unitat d’estudi. |
Seminaris |
Tallers pràctics per aprofundir els temes tractats en classes frontals: debats grupals sobre textos i materials audiovisuals, pràctica de mètodes d'investigació (entrevistes, diari de camp, mapatge, observació participant), discussió crítica de casos d'estudi; també, seminaris per experts i professionals convidats |
Pràctiques de camp/sortides |
2 visites de camp de mig dia en llocs que il·lustren les qüestions i els assumptes van presentar dins classe i a seminaris, complementades amb treballs en grups introduïts abans de la visita i presentat després. |
Atenció personalitzada |
Reunions setmanals amb estudiants o grups de feina, va arranjar a petició, en dies de setmana i temps específics |
Descripció |
Reunions de consulta (acordades amb petició prèvia) els dijous (dies de classes) de 12 a 13. Altres reunions en horaris diferents i en línia podran ser acordades sota demanda. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
La professora avaluarà el grau de participació dels alumnes durant els seminaris
|
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Part escrita de l'avaluació de les activitats de les sortides de camp. Basant-se en les consignes, els grups de treball escriuran un informe estructurant les seves observacions i interpretacions de la informació recollida |
20% |
Proves mixtes |
|
Aquests 2 exàmens avaluen l'aprenentatge de Bloc 1 i 2 (examen 1), i Bloc 3 (examen 2). Inclouran preguntes d'elecció múltiple i obertes. |
50% |
Proves orals |
|
Part oral de l'avaluació de les activitats de les sortides de camp. Basant-se en les consignes, els grups de treball presentaran breument les seves troballes principals utilitzant materials il·lustratius (àudio-vídeo, mapatge, etc.) |
20% |
Altres |
|
La professora avaluarà opcionalment la participació dels alumnes en les reunions de seguiment setmanals |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El segon anomenat a examen podria avaluar el contingut sencer del curs a través d'un assaig estès de cada bloc, o substituir les parts de l'avaluació suspesa. |
Bàsica |
Greg Bailey, Francesco Defilippis, Azra Korjenic and Amir ?auševi?, Cities and Cultural Landscapes: Recognition, Celebration, Preservation and Experience, 1, 2020
|
Cada Unitat d'estudi (2 pel Bloc 1, 2 pel Bloc 2, 3 per al Bloc 3) va acompanyada d'una lectura obligatòria inclosa en els materials d'estudi, i altres lectures opcionals. El material estarà disponible com enllaços a Moodle a la base de dades CRAI. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
NOVES TENDÈNCIES EN TURISME/21224117 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESPAIS I SOCIETATS EN UN MÓN GLOBAL/21224001 | TERRITORI I CULTURA/21224007 | CONCEPTES BÀSICS DEL TURISME/21224101 | ESPAIS I RECURSOS TURÍSTICS/21224008 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|