Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Identificar i diagnosticar els processos que es manifesten en un territori tenint en compte la seva escala espacial (local – regional) y la seva escala temporal (circumstàncies prèvies) que condicionen aquests processos |
| A7 |
Gestionar i analitzar informació diversa de forma adequada per a descriure, analitzar, diagnosticar i interpretar un territori |
| A9 |
Identificar les problemàtiques ambientals i socials que comprometen la sostenibilitat dels territoris |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Identifica i compara els models d’implantació territorial de les diferents modalitats turístiques i analitza els factors de localització i diferenciació de l’espai turístic
Comprèn els models explicatius de desenvolupament turístic
Reconeix el paper de la imatge turística
| | A7 |
Avalua recursos turístics d’una destinació per reconèixer el seu potencial turístic
| | A9 |
Analitza la importància del turisme a nivell mundial i regional, agafant consciència dels impactes socials i ambientals del mateix
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitza informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
PART 1. LA LOCALITZACIÓ DE LES ACTIVITATS TURÍSTIQUES |
1. La dimensió territorial del turisme
2. Els factors explicatius del desenvolupament turístic
3. Les modalitats turístiques
4. El paper de la imatge turística de les destinacions |
PART 2. L'ARTICULACIÓ TERRITORIAL DEL TURISME |
1. L'estructura de les destinacions turístiques
2. Els models interpretatius de l' espai turístic
3. Els impactes territorials del turisme
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
21 |
51 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
32 |
42 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
6 |
10 |
Treballs |
|
2 |
20 |
22 |
Pràctiques de camp |
|
8 |
6 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura per part de la professor |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics |
Resolució de problemes, exercicis |
Presentació per part de la professor de la pràctica a realitzar referida a cada tema |
Presentacions / exposicions |
Exposició dels resultats del treball a classe |
Treballs |
Obtenció de dades, anàlisis i exposició d'informació utilitzant fonts documentals |
Pràctiques de camp |
Sortida de camp a diverses destinacions turístiques |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada a l'alumnat a fi de resoldre els dubtes o qüestions que sorgeixin al llarg del curs |
Descripció |
L'horari d'atenció general fora de classe
s’indicarà a l’inici del curs a l’espai moodle de l’assignatura. En aquest
període d'atenció a més de les consultes habituals/presencials es podran fer
consultes en línia a través de Teams per als alumnes que no hagin assistit
presencialment a les classes setmanals corresponents i sempre amb cita prèvia;
aquesta tutoria només és per a dubtes i en cap cas substitueix la classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Realització de pràctiques relacionades amb el temari |
20% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició dels resultats del treball a classe |
10% |
Treballs |
|
Obtenció de dades, anàlisis i exposició d'informació sobre una destinació turística del món, utilitzant les principals fonts estadístiques i documentals. |
20% |
Pràctiques de camp |
|
Sortida de camp a diverses destinacions turístiques |
10% |
Proves mixtes |
|
Prova d'avaluació de l'assoliment dels continguts teòrics del curs . Bloc 1. |
20% |
Proves mixtes |
|
Prova d'avaluació de l'assoliment dels continguts teòrics del curs . Bloc 2 |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1ª Convocatòria Les dues proves teòriques, l'exposició oral, el Treball i les pràctiques (de forma individual) han de tenir una qualificació igual a superior a 4,5 per poder ser qualificats. Feta la mitjana, cal obtenir una nota igual o superior a 5 per assolir l'Aprovat. S'hauran de lliurar totes les activitats 2ª Convocatòria En el cas que l'estudiant hagi d'anar a segona convocatòria (nota global inferior a 5). Tots aquells exàmens (en primera convocatòria) amb una qualificació igual o superior a 4,5, podran conservar la nota i no caldrà que es repeteixin en segona. L' exposició oral i el treball (en primera convocatòria) amb una qualificació igual o superior a 4,5, podran conservar la nota i no caldrà que es repeteixin en segona. Pel que fa a les pràctiques s'hauran de repetir totes aquelles que en primera convocatòria NO obtinguin una qualificació igual o superior a 4,5. Per poder realitzar mitjana en segona convocatòria els exàmens, l'exposició oral, el treball i les pràctiques hauran de tenir una qualificació mínima de 4,5 . El total de la mitjana haurà de ser de 5 per assolir l'Aprovat. S'han de presentar totes les activitats obligatòriament per ser qualificats. |
Bàsica |
CALLIZO, J., Aproximación a la geografía del turismo, , 1991
VERA, J.F. (Coord), LÓPEZ PALOMEQUE; MARCHENA; M, i ANTON CLAVE; S, Análisis territorial del turismo. Una nueva Geografía del Turismo, , 1997
LOPEZ OLIVARES, D., La Ordenación y planificación integrada de los recursos territoriales turísticos : estudio práctico de un espacio de "desarrollo turístico incipiente": el Alto Palancia (Castellón), , 1998
CALABUIG, J. i BARRADO, D., Geografía mundial del turismo, , 2001
RODRÍGUEZ, J.M. i ALONSO, M. M., Nuevas tendencias y retos en el sector turístico: un enfoque multidisciplinar, , 2009
Blay i Boqué, J. i Gonzalez Reverte?, F., Turisme i desenvolupament local, , 2011
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|