Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Crear i gestionar bases de dades susceptibles de ser utilitzades en l’anàlisi territorial |
| A5 |
Aplicar tècniques i mètodes quantitatius i qualitatius, així com també de treball de camp, que permetin la recollida, el tractament i l’anàlisi de dades territorials i ambientals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Interpreta i organitza correctament la informació quantitativa i qualitativa inicial
Interpreta correctament i comprèn la informació estadística obtinguda
Desenvolupa habilitats de recopilació de dades (treball de camp)
| | A5 |
Aplica les tècniques estadístiques adequades al problema que es planteja
Analitza dades amb software específic
Coneix i aplica les assumpcions bàsiques del paradigma qualitatiu i els seus diferents enfocaments per al disseny de la investigació
Coneix i elabora un informe qualitatiu
Comprèn la codificació de dades d’un qüestionari per ser explotades estadísticament
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permeten desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta.
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1: Introducció a la recerca qualitativa |
Què és la investigació qualitativa?
Ètica en la ciència
Límits del mètode científic i consentiment informat
Procés d’investigació social
Format APA
|
Tema 2: Disseny de la recerca qualitativa |
Orientacions metodologia qualitativa
Plantejament de la investigació
Mostra
|
Tema 3: Tècniques de recollida de dades
|
Entrevista
Història de vida/relat de vida quotidiana
Observació
Grup focal/ de discussió
Estudi de cas (...)
Validació dels instruments
|
Tema 4: Anàlisis de dades qualitatives |
Creació de categories i codis
Eines per la anàlisis de les dades
|
Tema 5: Presentació de resultats qualitatius |
Informe de recerca
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18 |
18 |
36 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
3 |
5 |
8 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
3 |
5 |
8 |
Treballs |
|
22 |
22 |
44 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
És l'explicació oral, per part de l'equip docent, dels continguts teòrics bàsics de la matèria. Normalment, aquesta exposició es farà amb el suport de mitjans audiovisuals i es potenciarà la participació de l’alumnat |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es potenciarà l’intercanvi d’opinió en debats al voltant d'alguns temes d’interès de l’assignatura. Així com, aquestes sessions aniran enfocades al plantejament del treball principal de l'assignatura serà individual i es presentarà de manera escrita i oral. Treball d'aplicació de la part teòrica i d'integració de la part pràctica |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Al llarg de les classes de laboratori i seminaris, es proposaran exercicis per a practicar els conceptes apresos en les sessions magistrals en el cas del anàlisis de dades qualitatives. |
Pràctiques de camp/sortides |
Es realitzarà una sortida de camp per tal d'avaluar el primer punt del mètode científic: l'observació |
Treballs |
Es presentaran activitats a resoldre a partir dels continguts desenvolupats a les sessions pràctiques i teòriques |
Atenció personalitzada |
Tutoria acadèmica de la matèria. |
Descripció |
Fer tutories caldrà adreçar-se
en l'horari establert o bé enviar-nos un correu electrònic per tal de concertar
la cita. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Es proposaran diverses activitats relacionades amb els continguts teòrics per tal de profunditzar de manera pràctica. La majoria dels casos aquestes activitats es desenvoluparan amb parella o en grup. |
25-35% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Es realitzarà una sortida de camp per tal d'avaluar el primer punt del mètode científic: l'observació |
5-10% |
Treballs |
|
Es presentaran activitats a resoldre a partir dels continguts desenvolupats a les sessions pràctiques i teòriques |
30-40% |
Proves mixtes |
|
Examen final que avalua tots els continguts tant teòrics com pràctics de l'assignatura |
20-30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal de superar l'assignatura s'ha de tenir com a mínim un 5 de la part pràctica de l'assignatura, amb una nota inferior no es farà mitja. Segona convocatòria: si no es supera l'assignatura a la primera convocatòria, es realizarà un examen global de l'assignatura (part pràctica i teòrica) |
Bàsica |
Dwyer, L., Gill, A. & Seetaran, N., Handbook of Research Methods in Tourism and Quantitative and Qualitative Approaches, ,
Denzin & Y. Lincoln, YS, Handbook of Qualitative Research, ,
|
Soler, M., & Gómez, A. (2020). A Citizen’s Claim: Science With and for Society. Qualitative Inquiry. https://doi.org/10.1177/1077800420938104 Dwyer, L., Gill, A. & Seetaran, N. (2012). Handbook of Research Methods in Tourism and Quantitative and Qualitative Approaches.Cheltenham: Edward Elgar Publishing Limited. Denzin & Y. Lincoln (Eds.), Handbook of Qualitative Research. Sage Publications: Thousan Oaks, EUA |
Complementària |
Veal, A.J., Research Methods for Leisure and Tourism. A practical Guide, ,
Bastow, S., Dunleavy, P., & Tinkler, The Impact of the Social Sciences: How Academics and their Research Make a Difference, ,
Strauss, A. & Corbin, J., Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory, ,
Yin, R. K., Case study research: Design and methods, ,
|
Veal, A.J. (2006). Research Methods for Leisure and Tourism. A practical Guide(Third Edition). Harlow: Pearson Educational Limited. Bastow, S., Dunleavy, P., & Tinkler (2014). The Impact of the Social Sciences: How Academics and their Research Make a Difference. London: Sage Publications. Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. Yin, R. K. (2014). Case study research: Design and methods (5th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|