Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Crear i gestionar bases de dades susceptibles de ser utilitzades en l’anàlisi territorial |
| A5 |
Aplicar tècniques i mètodes quantitatius i qualitatius, així com també de treball de camp, que permetin la recollida, el tractament i l’anàlisi de dades territorials i ambientals |
| A6 |
Obtenir i produir cartografia que contribueixi a l’anàlisi i la diagnosis territorial |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Obté, analitza i gestiona bases de dades geogràfiques amb la finalitat d’expressar informació gràfica i cartogràfica
Coneix i utilitza les diferents fonts cartogràfiques amb inclusió d’imatges de satèl·lit i fotografies aèries
| | A5 |
Aplica tècniques de recollida d’informació en el camp i realitza processos d’abstracció de la realitat per generar bases de dades cartogràfiques digitals en format SIG
Realitza anàlisi territorial i tractament geoestadístic de bases de dades geogràfiques per a la resolució de problemes del territori en un marc de sostenibilitat
Aplica models d’anàlisis espacial per al diagnòstic, la programació, la projecció i la planificació del territori
| | A6 |
Coneix i utilitza correctament la terminologia pròpia de la cartografia, les tecnologies de la informació geogràfica, la teledetecció, l’anàlisi espacial i el geodisseny
Coneix i utilitza software específic d’anàlisis d’informació geogràfica, representació gràfica i cartogràfica i comunicació digital
Elabora cartografia digital (simple i complexa) i altres elements d’expressió gràfica com documents de suport a la transmissió de coneixements amb l’ús d’eines pròpies de la cartografia, les tecnologies de la informació geogràfica, l’anàlisi espacial, el geodisseny i les eines web
Realitza l’anàlisi digital d’imatges de satèl·lit per a l’obtenció de bases de dades cartogràfiques i temàtiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permeten desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elabora informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i ho fa de manera honesta.
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar informació.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1 |
Principis bàsics sobre fotointerpretació i teledetecció: definició, conceptes, història, evolució i aplicacions. |
TEMA 2 |
Principis físics de la teledetecció. Fonaments de l'observació remota. L'espectre electromagnètic. |
TEMA 3 |
Sistemes espacials de teledetecció: plataformes i sensors. Sensors actius i passius. Resolució d'un sistema sensor. |
TEMA 4 |
La fotointerpretació i la interpretació visual d'imatges: brillo, color, mida, forma textura, patró, altura, sombra, localització i associació. |
TEMA 5 |
El tractament digital d’imatges: correccions i realçaments. La generació d'informació temàtica. Mètodes de classificació supervisada i no supervisada. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Resolució de problemes, exercicis |
|
4 |
10 |
14 |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
22 |
22 |
44 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
6 |
10 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució i anàlisi dels exercicis pràctics. |
Activitats Introductòries |
Durant la primera sessió de l'assignatura s'exposaran les qüestions clau del desenvolupament del curs: objectius, metodologies, logística d'entrega de les pràctiques, dates clau, criteris d'avaluació i qualificació, etc. |
Sessió Magistral |
Es detallarà, juntament amb l'ajuda de sistemes digitals, els fonaments de la fotointerpretació i la teledetecció. |
Presentacions / exposicions |
Presentacions dels estudiants de desenvolupament d'un tema relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Les pràctiques de laboratori es realitzaran a l'aula de SIG. L'assistència a aquestes sessions és de CARÀCTER OBLIGATORI, es consideren imprescindibles pel seguiment adequat i progressiu dels exercicis. S'han de respectar les dates d'entrega dels exercicis. |
Atenció personalitzada |
Mitjançant l'atenció personalitzada es resoldran dubtes de caràcter teòric o pràctic relacionats amb l'assignatura. |
Descripció |
A l'inici de curs es concretarà la manera d'articular l'atenció personalitzada. L'horari d'atenció general fora de classe s’indicarà a l’inici del curs a l’espai moodle de l’assignatura. En aquest període d'atenció a més de les consultes habituals/presencials es podran fer consultes en línia a través de Teams sempre amb cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Resolució i anàlisi dels exercicis pràctics. |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentacions dels estudiants de desenvolupament d'un tema relacionat amb els continguts de l'assignatura. |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Entrega dels resultats dels exercicis plantejats durant les sessions de pràctiques de laboratori a l'Aula de SIG. L'entrega de les pràctiques es realitzarà dins del termini establert. |
30% |
Proves mixtes |
|
Proves enfocades a demostrar els coneixements teòrics adquirits durant el curs. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'assignatura cal tenir una qualificació igual o superior a 5 en cadascun dels blocs. En segona convocatòria la metodologia d'avaluació és igual que en primera convocatòria. En segona convocatòria es recuperaran aquelles parts suspeses en primera convocatòria. Es recomana l'assistència a les sessions pràctiques per tal de poder assolir els objectius de l'assignatura. Nota 1: seguint els consells del Vicerectorat de Docència i EEES, durant el desenvolupament de les proves no serà permès de dur rellotge, telèfon ni cap mena de dispositiu de comunicació i transmissió de dades. El no compliment d'aquestes mesures comportarà la immediata retirada del full d'examen i la qualificació de 0 en l'examen. Nota 2: Igualment, resta prohibit l'ús de telèfons mòbils a l'interior de l'aula durant les sessions teòriques i pràctiques. Durant aquestes sessions l'ús d'internet quedarà restringits a aquelles pàgines relacionades amb el continguts de l'assignatura. L'incompliment d'aquests preceptes comportarà l'expulsió de l'aula durant la resta d'aquella sessió. |
Bàsica |
CHUVIECO SALINERO, EMILIO, Teledetección ambiental. La observación de la Tierra desde el espacio, Ariel Ciencia, 2010
CHUVIECO SALINERO, EMILIO, Teledetección ambiental. La observación de la Tierra desde el espacio, Ariel Ciencia, 2008
CHUVIECO SALINERO, EMILIO, Teledetección ambiental. La observación de la Tierra desde el espacio, Ariel Ciencia, 2006
FERNÁNDEZ GARCÍA, F., Introducción a la fotointerpretación, Ariel, 2000
|
|
Complementària |
PINILLA, CARLOS, Elementos de Teledetección, Ediciones RA-MA, 1995
SOBRINO, J.A., Teledetección, Universitat de València, 2000
KONECNY, G., Geoinformation remote sensing, photogrammetry and geographic information systems, London New York Taylor & Francis, 2003
LILLESAND, T., Remote sensing and image interpretation, 5ª ed., John Wiley & Sons cop., 2004
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|