Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer i comprendre els elements que conformen el territori per poder analitzar les interrelacions que es produeixen entre el medi natural i els grups humans que el modifiquen i que estableixen assentaments, construeixen infraestructures i realitzen activitats socioeconòmiques |
| A2 |
Identificar i diagnosticar els processos que es manifesten en un territori tenint en compte la seva escala espacial (local – regional) y la seva escala temporal (circumstàncies prèvies) que condicionen aquests processos |
| A5 |
Aplicar tècniques i mètodes quantitatius i qualitatius, així com també de treball de camp, que permetin la recollida, el tractament i l’anàlisi de dades territorials i ambientals |
| A7 |
Gestionar i analitzar informació diversa de forma adequada per a descriure, analitzar, diagnosticar i interpretar un territori |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Entén les interaccions entre els diferents sistemes que conformen el medi natural i reflexiona sobre la seva incidència en el medi socioeconòmic
Entén el funcionament del sistema climàtic
Identifica les principals formacions vegetals
| | A2 |
Identifica els factors que expliquen la distribució espacial de la vegetació
| | A5 |
Té coneixement directe del territori a través de treball de camp i sistematització de les observacions / mostres recollides mitjançant treball de gabinet / laboratori
| | A7 |
Obté i utilitza bases de dades geomorfològiques, climàtiques, biogeogràfiques i hidrològiques per a l’anàlisi territorial
Utilitza i interpreta de forma correcta la cartografia específica
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció |
La biosfera
La biosfera en el sistema terrestre |
Organització dels ecosistemes |
Components principals
Estructura tròfica, nutrients i flux energètic
Productivitat
Nínxol ecològic
|
Successió i comunitats climàciques |
Successió
Comunitats Climàciques |
Controls ambientals |
Factors Cllimàtics
Sols i topografia
Factors Biòtics
Impacte humà i catàstrofes naturals |
Classificació dels ecosistemes |
Biomes forestals
Biomes de pradera
Deserts
Tundra àrtica i alpina
Ecosistemes marins
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
4 |
8 |
Proves pràctiques |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura |
Sessió Magistral |
Classes a l'aula |
Pràctiques de camp/sortides |
Sortides de camp |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes no explicats a classe, en moodle o en els materials facilitats |
Descripció |
L'horari d'atenció general fora de classe s’indicarà a l’inici del curs a l’espai moodle de l’assignatura. En aquest període d'atenció a més de les consultes habituals/presencials es podran fer consultes en línia a través de Teams sempre amb cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Continguts teòrics |
75% |
Proves pràctiques |
|
Continguts pràctics |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Primera convocatòria: - dues proves que sumaran un total de 7.5 punts sobre la nota final - entrega de treballs pràctics, 2.5 punts Per superar la primera convocatòria cal presentar tots els exercicis i sumar un mínim de 5 punts Segona convocatòria: - únic examen, que cal superar amb un mínim de 5 punts |
Bàsica |
Kent, M., Vegetation Description and Data Analysis, ,
Smith, R.L., Ecología, ,
Folch i Guilllén, La vegetació, ,
Gabler, Peterssen, Traspasso, Sack, Physical Geography, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|