Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Identificar i diagnosticar els processos que es manifesten en un territori tenint en compte la seva escala espacial (local – regional) y la seva escala temporal (circumstàncies prèvies) que condicionen aquests processos |
| A3 |
Dissenyar, realitzar i avaluar propostes i projectes de planificació i gestió territorial a diferents escales que contribueixin a la sostenibilitat ambiental i a la millora de qualitat de vida de la població |
| A4 |
Crear i gestionar bases de dades susceptibles de ser utilitzades en l’anàlisi territorial |
| A7 |
Gestionar i analitzar informació diversa de forma adequada per a descriure, analitzar, diagnosticar i interpretar un territori |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix les principals polítiques de la Unió Europea en aspectes relacionats amb el medi ambient i territori
Identifica els principals fons europeus i comprèn la seva forma d’aplicació
| | A3 |
Identifica i realitza propostes dels principals continguts que ha de tenir un projecte europeu i la seva forma d’exposició
| | A4 |
Utilitza de manera adequada dades i indicadors susceptibles d’ús en les avaluacions de projectes europeus
| | A7 |
Coneix l’estructura i funcionament dels principals programes europeus d’interès territorial
Coneix models de gestió de diferents tipus de projectes europeus
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. La política territorial comunitària
2. Principals fons europeus
3. Programes europeus pel medi ambient i el desenvolupament regional
4. Altres programes europeus: estructura i funcionament
5. L'anàlisi territorial als projectes europeus
6. Gestió i avaluació de projectes europeus |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
19 |
34 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
2 |
4 |
Treballs |
|
1 |
20 |
21 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
4 |
6 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del funcionament de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Introducció als principals continguts teòrics de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Presentació final i debat del treball de curs en grup. |
Treballs |
Treball de curs a realitzar en grup sobre un projecte de desenvolupament local cofinançat per fons europeus a Catalunya. |
Resolució de problemes, exercicis |
Activitats pràctiques a partir d'exemples reals de porjectes europeus.
Ressenya i debat de lectures sobre temes clau de la política territorial de la UE. |
Atenció personalitzada |
Tutories de seguiment del treball i per a atendre dubtes sobre altres aspectes de l'assignatura. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es realitzarà normalment durant les hores de treball a l'aula. L'horari d'atenció general fora de classe s’indicarà a l’inici del curs a l’espai moodle de l’assignatura. Les consultes es realitzaran preferentment amb cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació del treball de curs en grup |
10% |
Treballs |
|
Treball de curs en grup |
35% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Pràctica, ressenya de lectures, debats i participació |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Examen final |
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a segona convocatòria només quedarà pendent el que no s'hagi presentat o aprovat en avaluació continuada. Totes les activitats avaluables han de superar-se com a mínim amb una qualificació de 4 sobre 10 per poder fer mitjana amb la resta d'activitats avaluables. Les activitats avaluables amb una qualificació per sota de 4 s'hauran de recuperar en segona convocatòria, en el format propi de cadascuna de les activitats avaluables (treball, pràctiques i/o examen). També caldrà recuperar en segona convocatòria aquelles activitats avaluables amb qualificació entre 4 i 5 sobre 10 quan la mitjana global de les activitats sigui inferior a 5 sobre 10. |
Bàsica |
European Commission, Urban agenda for the EU. Multi-level governance in action., European Commission Directorate–General for Regional and Urban Policy, Brussels, 2020
McCann, P., The Regional and Urban Policy of the European Union Cohesion, Results-Orientation and Smart Specialisation, Edward Elgar, Cheltenham, 2013
European Commission, A long-term Vision for the EU's Rural Areas - Towards stronger, connected, resilient and prosperous rural areas by 2040, European Commission, Brussels, 2021
Medeiros, E., Uncovering the Territorial Dimension of European Union Cohesion Policy Cohesion, Development, Impact Assessment and Cooperation, Routledge, London, 2019
Adams, N., Cotella, G., Nunes, R., Territorial Development, Cohesion and Spatial Planning Knowledge and policy development in an enlarged EU, Routledge, London, 2013
ESPON, State of the European Territory, ESPON, European Commision, Luxembourg, 2020
ESPON, Territorial evidence and policy advice for the prosperous future of rural areas Contribution to the Long-Term Vision for Rural Areas, ESPON, European Commision, Luxembourg, 2021
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|