Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aptitud per aplicar els procediments gràfics a la representació d'espais i objectes |
| A2 |
Aptitud per concebre i representar els atributs visuals dels objectes i dominar la proporció |
| A3 |
Aptitud per dominar les tècniques de dibuix |
| A5 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme dels sistemes de representació espacial |
| A6 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de l'anàlisi i teoria de la forma i les lleis de la percepció visual |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B9 |
Visió espacial |
| B10 |
Sensibilitat estètica |
| B11 |
Habilitat gràfica general |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A2 |
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A3 |
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A5 |
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A6 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
| | B9 |
Interpreta la geometria de l'espai i els objectes en els sistemes de representació espacial
| | B10 |
Composa amb criteris estètics
| | B11 |
Representa amb correcció gràfica les línies, valors i proporcions de les formes i el seu entorn
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
El dibuix com a procés de projecte i com a eina de pensament. |
Experimentació amb altres mitjans de interacció amb el projecte: dibuix, fotografia, vídeo, passeig, conversa, textos... Tècniques gràfiques d'identifiació i representació. |
Anàlisi dels diferents procesosde projecte. |
Procesos d'abstracció |
Reflexió sobre la materialtitat en arquitectura a partir del dibuix |
El buit i el ple. La condició tectònica de l'aquitectura i els espais intermitjos de relació. |
Entendre els diferents tipus de paissatge a partir de les seves condicions i mitjançant els cinc sentits. |
El paissatge com a situació mental. Processar des de la memória. |
La forma com a conseqüència d'un procés que qüestiona un context i unes necessitats. |
Reflexionar sobre el perquè de les formes i no treballar-les com una finalitat. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Taller (arquitectura) |
|
30 |
70 |
100 |
Sessió Magistral |
|
4 |
0 |
4 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
2 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
20 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assigantura i d'un mateix. |
Taller (arquitectura) |
El Taller consta d’una part teòrica i una de pràctica. Els projectes pràctics es desenvolupen a l’aula en sessions presencials i requereixen una dedicació complementària dels estudiants al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
(*) Aquesta metodologia és referència en el Grau d’ Arquitecte segons la ORDEN ECI 3856/2007, de 27 de desembre. |
Sessió Magistral |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita) |
Presentacions / exposicions |
Tècnica de recopilació i organització d’evidències que promouen la reflexió de l'estudiant sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de competències professionals que el capaciten per a un desenvolupament professional satisfactori |
Atenció personalitzada |
Comentar dubtes i reflexionar sobre temes treballats a classe. |
Descripció |
Es realitzarà en hores de taller simultàniament.
Per qualsevol dubte contactar a través d'aquestes adreces:
Aida Español: aidaespanyol@coac.net
Jaume Farreny: jaam@coac.cat
Francisco Cifuentes: cifuentes.francisco@gmail.com |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Taller (arquitectura) |
|
Durant el taller es donaran una sèrie d'exercicis principals, de "llarga" durada, i uns exercicis més curts que es realitzaran en un mateix dia dins del taller. Aquesta suma d'exercicis més l'exercici de final de curs es valoraran com un conjunt unitari a final de curs. |
60% |
Sessió Magistral |
|
Sessions de debat contjunt, docents i alumnes, on es comentaran conceptes presents als exercicis treballats a classe. Es valorarà positivament la participació de l'alumne i la seva capacitat crítica. |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
L'alumne a nivell individual o en equip presentarà i exposarà públicament els diferents exercicis al llarg del curs. Aquesta presentació i la participació activa en el taller s'evaluarà com a part de la nota final. |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
L'estudiant lliurarà al final de quadrimestre un dossier de curs, on apareixeran tots els exercicis resumits i maquetats amb uns paràmetres comuns. També lliurarà el bloc de croquis i apunts del curs. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'exercici final de quadrimetre (éxamen) és un exercici més de curs, que tots els alumnes hauran de realitzar. A la segona convocatòria l'alumne ralitzarà o bé un nou exercici on es reflecteixi el treball del trimestre o bé tindrà l'opotunitat d'ampliar o refer els exercicis plantejats durant el trimestre. |
Bàsica |
De Saint-Exupery, Antoine, El principito, emecé editores,s.a, Buenos Aires
Berger, John, Ser un pintor, E. Ardora, 1997
Tanizaki, Junuchiro, El elogio de la sombra, Editorial Siruela, Madrid, 1994
Espuelas, Fernando, Madre materia, Ed. Lampreade, Madrid
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102 | DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101 | GEOMETRIA DESCRIPTIVA I/22204003 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|