Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aptitud per aplicar els procediments gràfics a la representació d'espais i objectes |
| A2 |
Aptitud per concebre i representar els atributs visuals dels objectes i dominar la proporció |
| A3 |
Aptitud per dominar les tècniques de dibuix |
| A5 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme dels sistemes de representació espacial |
| A6 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de l'anàlisi i teoria de la forma i les lleis de la percepció visual |
| A8 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de les tècniques d'aixecament gràfic en totes les seves fases, des del dibuix d'apunts a la restitució científica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B9 |
Visió espacial |
| B10 |
Sensibilitat estètica |
| B11 |
Habilitat gràfica general |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
| | A2 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
| | A3 |
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A5 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
| | A6 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
| | A8 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
| | B4 |
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
| | B6 |
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
| | B9 |
Interpreta la geometria de l'espai i els objectes en els sistemes de representació espacial
| | B10 |
Composa amb criteris estètics
| | B11 |
Representa amb correcció gràfica les línies, valors i proporcions de les formes i el seu entorn
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
|
Tema |
Subtema |
Formes de veure. Aprendre a mirar |
Aprofundir en la mirada. Saber expressar-la |
Tècniques fotogràfiques i d'imatge |
La càmara i el video com a sistema de representació |
Les proporcions. Relacions mètriques |
El croquis i els aixecaments. |
Estrategies narratives |
Procesos abstractes de narració. "Saber escriure". |
Construir el projecte. Treballar amb les mans. |
Maquetes. Poden ser a escala 1/1 i amb els materials reals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Taller (arquitectura) |
|
34 |
70 |
104 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
2 |
12 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
8 |
20 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Taller (arquitectura) |
El Taller consta d’una part teòrica i una de pràctica. Els projectes pràctics es desenvolupen a l’aula en sessions presencials i requereixen una dedicació complementària dels estudiants al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
(*) Aquesta metodologia és referència en el Grau d’ Arquitecte segons la ORDEN ECI 3856/2007, de 27 de desembre. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita) |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Tècnica de recopilació i organització d’evidències que promouen la reflexió de l'estudiant sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de competències professionals que el capaciten per a un desenvolupament professional satisfactori. |
Atenció personalitzada |
Comentar dubtes i reflexionar sobre temes treballats als exercicis. |
Descripció |
Hi hauran tutories individuals durant el curs els dies de tallers.
Per qualsevol dubte contactar a través d'aquestes adreces:
Toni Gironès: toni.girones@urv.cat
Jaume Farreny: jaume.farreny@urv.cat
Josep M. Toldrà: josemaria.toldra@urv.cat
Joaquín Pérez: joaquin.perez@urv.cat
Francisco Cifuentes: francisco.cifuentes@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Taller (arquitectura) |
|
Durant el taller es donaran una sèrie d'exercicis principals, de "llarga" durada, i uns exercicis més curts que es realitzaran en un mateix dia dins del taller. Aquesta suma d'exercicis més l'exercici de final de curs es valoraran com un conjunt unitari a final de curs. |
65% |
Presentacions / exposicions |
|
L'alumne a nivell individual o en equip presentarà i exposarà públicament els diferents exercicis al llarg del curs. Aquesta presentació i la participació activa en el taller s'evaluarà com a part de la nota final. |
10% |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
L'estudiant lliurarà al final de quadrimestre un dossier de curs, on apareixeran tots els exercicis resumits i maquetats amb uns paràmetres comuns. També lliurarà el bloc de croquis i apunts del curs. |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria l'alumne ralitzarà o bé un nou exercici on es reflecteixi el treball del trimestre o bé tindrà l'opotunitat d'ampliar o refer els exercicis plantejats durant el trimestre. |
Bàsica |
Carroll, Lewis, Alicia en el país de las maravillas., ,
Berger, John, Algunos pasos hacia una pequeña teoría de lo visible, Ardora, 1997
Juárez, Antonio, Equilibrios. El aprendiz bajo el sol., ,
Zuber, Raphael, Representar una arquitectura., 2G, num.37, Gustavo Gili, Barcelona, 2006
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
GEOMETRIA DESCRIPTIVA II/22204004 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|