Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aptitud per aplicar els procediments gràfics a la representació d'espais i objectes |
| A3 |
Aptitud per dominar les tècniques de dibuix |
| A4 |
Aptitud per dominar les tècniques de dibuix informàtiques |
| A5 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme dels sistemes de representació espacial |
| A7 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de la geometria mètrica i projectiva |
| A12 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de les bases de topografia, hipsometria i cartografia i les tècniques de modificació del terreny |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B9 |
Visió espacial |
| B12 |
Habilitat gràfica general |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A3 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A4 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A5 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
| | A7 |
Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques.
| | A12 |
Representació de les superfícies topogràfiques i resolució d'intervencions de modificació del terreny.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B9 |
Imagina les formes geomètriques a l'espai i les representa
Interpreta la geometria de l'espai i els objectes en els sistemes de representació espacial
| | B12 |
Representa amb correcció gràfica les línies, valors i proporcions de les formes i el seu entorn
Expressa sintèticament les fomres i els espais arquitectònics.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 - Croquis interpretatiu de les formes |
1.1 - Concepte. Identificació de les proporcions
1.2 - Obtenció de les projeccions característiques
1.3 - Aportació de dades. materials i cotes |
Tema 2 - Dibuix tècnic informatic de les formes |
2.1 - Introducció al dibuix informàtic. Visualització
2.2 - El dibuix tècnic informàtic amb entitats bàsiques
2.3 - Moviments de les entitats a l'espai
2.4 - Perpendicularitat i paral·lelisme. Tractament espacial
2.5 - Interacció entre entitats bàsiques. Interseccions
2.6 - Construcció de figures en model alàmbric. Regions
2.7 - Aplicacions. Coberta de forma polièdrica
2.8 - Obtenció de vistes en diferents formats |
Tema 3 - Generació de formes i superfícies |
3.1 - Generació de formes sòlides. Primitives per translació
3.2 - Interacció de sòlids. Aplicacions
3.3 - Edició de sòlids. Obtenció de superfícies
3.4 - Generació de formes guerxes. Aplicacions
3.5 - Generació de superfícies lliures. Malles |
Tema 4 - Superfícies topogràfiques |
4.1 - Definició geomètrica del terreny . Visualització
4.2 - Intervencions topogràfiques. Plataformes i vials |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
24 |
36 |
60 |
Sessió Magistral |
|
22 |
33 |
55 |
Taller (arquitectura) |
|
8 |
8 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves pràctiques |
A1 | A3 | A4 | A5 | A7 | A12 | B2 | B4 | B5 | B9 | B12 | C2 | C3 | C4 | |
9 |
0 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació general sobre l'assignatura, metodologies i avaluació.
Informació sobre els programes de dibuix informàtic d'aplicació a l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució d'exercicis a l'aula informàtica en base a programes de CAD |
Sessió Magistral |
Teoria de la representació informàtica i desenvolupament dels diferents blocs temàtics de l'assignatura. |
Taller (arquitectura) |
Reconeixement de la forma arquitònica a través de croquis amb valors proporcionals i de grafisme d'elements arquitectònics. |
Descripció |
Resolució de consultes sobre les qüestions teòriques, exercicis i proves del curs de forma personalitzada.
L'atenció personalitzada, s'acordarà entre l'estudiant i els diferents professors de l'assignatura segons els horaris establerts per cada professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
A1 | A3 | A4 | A5 | A7 | A12 | B2 | B4 | B5 | B9 | B12 | C2 | C3 | C4 |
|
Exercicis de curs.
Proves parcials: Croquis, dibuix de projeccions i modelat tridimensional de les formes arquitectòniques
Generació de formes i superfícies arquitectòniques i intervencions de modificació topogràfica. |
30%
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en proves pràctiques relatives a tots els blocs temàtics de l'asssignatura. |
Bàsica |
Delgado, Magali; Redondo, Ernest, Dibujo a mano alzada para arquitectos, Parramón, Barcelona, 2004,
Ching, Francis; Juroszek, Steven, Dibujo y proyecto, Gustavo Gili, México, 1999,
Sainz, Jorge, Infografia y arquitectura. Dibujo y proyecto asistidos por ordenador, Nerea cop., Madrid, 1992,
Mc Neel, Robert, Rhinoceros. Nurbs modeling for windows, Mc Neel & Associates, Seattle, 2002,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
GEOMETRIA DESCRIPTIVA I/22204003 |
|
|
Altres comentaris |
El temari de l'assignatura es complementa amb l'assignatura TÈCNIQUES DE REPRESENTACIÓ
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|