Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aptitud per aplicar els procediments gràfics a la representació d'espais i objectes |
| A2 |
Aptitud per concebre i representar els atributs visuals dels objectes i dominar la proporció |
| A3 |
Aptitud per dominar les tècniques de dibuix |
| A4 |
Aptitud per dominar les tècniques de dibuix informàtiques |
| A5 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme dels sistemes de representació espacial |
| A8 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de les tècniques d'aixecament gràfic en totes les seves fases, des del dibuix d'apunts a la restitució científica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B9 |
Visió espacial |
| B10 |
Sensibilitat estètica |
| B11 |
Habilitat gràfica general |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
| | A2 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
| | A3 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
| | A4 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
| | A5 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
| | A8 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
| | B3 |
Experimenta amb procediments nous
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B5 |
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
| | B6 |
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
| | B9 |
Interpreta la geometria de l'espai i els objectes en els sistemes de representació espacial
| | B10 |
Composa amb criteris estètics
| | B11 |
Expressa sintèticament les formes i els espais arquitectònics
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
Esbós
|
L’estudiant s’enfrontarà a un exercici de representació ràpida i instantània d’un edifici en ambdós medis.
Escannejat i vectorització. |
Aixecament
|
Mesura (manual) i dibuix geomètric dièdric (digital) d’un edifici. Plotejat a escala. Correcció i retoc manual del dibuix. Estudi de les capacitats de cada medi. |
Modelat
|
Fabricació d’un model tridimensional de l’edifici.
Realització de perspectives i visualitzacions tridimensionals digitals.
Treball amb vistes abstractes.
Plotejat en diferents formats: raster, vectorial, plòter; línies ocultes, etc.
Comparació amb l’objecte real. |
Fotografia |
Treball sobre fotografies (en pel.lícula i digitals).
Digitalització de fotografies en diferents resolucions.
Retoc fotogràfic i manipulació de les imatges.
Realització de renderitzats del model i comparació amb les fotografies. |
Catàleg |
L’estudiant haurà d’ordenar i catalogar segons diferents criteris sèries de representacions de l’edifici. Una part de l’exercici consistirà en crear narracions lineals –segons el format tradicional–; també caldrà crear narracions multidimensionals (hipertextuals) no lineals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
0 |
10 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
10 |
5 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
60 |
60 |
120 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Breu introducció a l'assignatura, els seus continguts i la forma de treball i d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació dels conceptes teòrics que són necesaris per al coneixement del medi digital i la posterior elaboració dels exercicis. |
Pràctiques de camp/sortides |
Es faran sortides de camp per tal de conèixer de primera mà l'objecte dels exercicis. L'estudiant haurà de prendre notes i dades per a la posterior elaboració dels exercicis. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El curs constarà de cinc exercicis, realitzats sobre el mateix objecte. A tal efecte, es distribuiran entre els estudiants una sèrie d’edificis històrics de rellevància. El curs es desenvolupa en format tradicional de taller, tot i que l’espai de treball serà doble: la taula de dibuix i l’ordinador. |
Descripció |
La major part de l'atenció personalitzada es realitzarà a l'aula de dibuix, on els estudiants treballaràn en la realització dels seus exercicis amb la presència constant dels professors. S'espera que l'estudiant porti el seu treball i les preguntes i dubtes sorgits a l'aula, per a resoldre'ls conjuntament amb els professors.
A les lliçons magistrals es preveu establir un torn de preguntes per a la clarificació de dubtes.
A més, l'estudiant pot demanar assistència personalitzada fora de l'horari de classe, si s'escau, concertant una cita amb el professor (p.ex. a travès de la plataforma Moodle o per correu electrònic). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
L'assistència a les lliçons teòriques és obligatòria, ja que són indispensables per al correcte funcionament del curs i la realització dels exercicis. |
10 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
La presa de dades és indispensable per a la realització dels exercicis. |
0 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
El curs constarà de cinc exercicis (10% cada un) , més un exàmen final o exercici resum (40%) efectuats sempre sobre el mateix objecte. A tal efecte, es distribuiran entre els estudiants una sèrie d’edificis històrics de rellevància. |
90 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
William Mitchell & Malcom McCullough, Digital Design Media, Van Nostrand Reinhold, 1995
Jacques Bertin, Sémiologie graphique: Les diagrammes - Les réseaux - Les cartes, Editions de l'EHESS, 1968
William J. Mitchell, The reconfigured eye : visual truth in the post-photographic era, MIT Press, 1992
James D. Foley et al., Computer Graphics: Principles and Practice in C, Addison-Wesley, 1992
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001 | GEOMETRIA DESCRIPTIVA II/22204004 | DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002 | GEOMETRIA DESCRIPTIVA I/22204003 |
|
|
Altres comentaris |
Es requereix un bon coneixement a nivell d'usuari d'algun software de CAD. Es imprescindible un bon nivell de dibuix. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|