Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aptitud per aplicar els procediments gràfics a la representació d'espais i objectes |
| A2 |
Aptitud per concebre i representar els atributs visuals dels objectes i dominar la proporció |
| A3 |
Aptitud per dominar les tècniques de dibuix |
| A4 |
Aptitud per dominar les tècniques de dibuix informàtiques |
| A5 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme dels sistemes de representació espacial |
| A8 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de les tècniques d'aixecament gràfic en totes les seves fases, des del dibuix d'apunts a la restitució científica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B9 |
Visió espacial |
| B10 |
Sensibilitat estètica |
| B11 |
Habilitat gràfica general |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
| | A2 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
| | A3 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
| | A4 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
| | A5 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
| | A8 |
Aixecament gràfic d'edificis i espais urbans per aplicació de tècniques convencionals i de restitució científica.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
| | B3 |
Experimenta amb procediments nous
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B5 |
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
| | B6 |
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
| | B9 |
Interpreta la geometria de l'espai i els objectes en els sistemes de representació espacial
| | B10 |
Composa amb criteris estètics
| | B11 |
Expressa sintèticament les formes i els espais arquitectònics
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
Esbós
|
L’estudiant s’enfrontarà a un exercici de representació ràpida i instantània d’un edifici en ambdós medis.
Escannejat i vectorització. |
Aixecament
|
Mesura (manual) i dibuix geomètric dièdric (digital) d’un edifici. Plotejat a escala. Correcció i retoc manual del dibuix. Estudi de les capacitats de cada medi. |
Modelat
|
Fabricació d’un model tridimensional de l’edifici.
Realització de perspectives i visualitzacions tridimensionals digitals.
Treball amb vistes abstractes.
Plotejat en diferents formats: raster, vectorial, plòter; línies ocultes, etc.
Comparació amb l’objecte real. |
Fotografia |
Treball sobre fotografies (en pel.lícula i digitals).
Digitalització de fotografies en diferents resolucions.
Retoc fotogràfic i manipulació de les imatges.
Realització de renderitzats del model i comparació amb les fotografies. |
Catàleg |
L’estudiant haurà d’ordenar i catalogar segons diferents criteris sèries de representacions de l’edifici. Una part de l’exercici consistirà en crear narracions lineals –segons el format tradicional–; també caldrà crear narracions multidimensionals (hipertextuals) no lineals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
0 |
10 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
6 |
9 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
39 |
81 |
120 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Breu introducció a l'assignatura, els seus continguts i la forma de treball i d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació dels conceptes teòrics que són necesaris per al coneixement del medi digital i la posterior elaboració dels exercicis. |
Pràctiques de camp/sortides |
Es faran sortides de camp per tal de conèixer de primera mà l'objecte dels exercicis. L'estudiant haurà de prendre notes i dades per a la posterior elaboració dels exercicis. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El curs constarà de cinc exercicis, realitzats sobre el mateix objecte. A tal efecte, es distribuiran entre els estudiants una sèrie d’edificis històrics de rellevància. El curs es desenvolupa en format tradicional de taller, tot i que l’espai de treball serà doble: la taula de dibuix i l’ordinador. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada |
Descripció |
La major part de l'atenció personalitzada es realitzarà a l'aula de dibuix, on els estudiants treballaràn en la realització dels seus exercicis amb la presència constant dels professors. S'espera que l'estudiant porti el seu treball i les preguntes i dubtes sorgits a l'aula, per a resoldre'ls conjuntament amb els professors.
A les lliçons magistrals es preveu establir un torn de preguntes per a la clarificació de dubtes.
A més, l'estudiant pot demanar assistència personalitzada fora de l'horari de classe, si s'escau, concertant una cita amb el professor (p.ex. a travès de la plataforma Moodle o per correu electrònic). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
L'assistència a les lliçons teòriques és obligatòria, ja que són indispensables per al correcte funcionament del curs i la realització dels exercicis. |
10 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
La presa de dades és indispensable per a la realització dels exercicis. |
0 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
El curs constarà de cinc exercicis (10% cada un) , més un exàmen final o exercici resum (40%) efectuats sempre sobre el mateix objecte. A tal efecte, es distribuiran entre els estudiants una sèrie d’edificis històrics de rellevància. |
90 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria s'exigirà completar la mateixa producció que als altres estudiants. Aquesta serà avaluada amb els mateixos criteris que per l'avaluació contínua. Tanmateix es tindrà en compte la major disponibilitat de temps en avaluar la qualitat i quantitat dels resultats presentats. |
Bàsica |
William Mitchell & Malcom McCullough, Digital Design Media, Van Nostrand Reinhold, 1995
Jacques Bertin, Sémiologie graphique: Les diagrammes - Les réseaux - Les cartes, Editions de l'EHESS, 1968
William J. Mitchell, The reconfigured eye : visual truth in the post-photographic era, MIT Press, 1992
James D. Foley et al., Computer Graphics: Principles and Practice in C, Addison-Wesley, 1992
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001 | GEOMETRIA DESCRIPTIVA II/22204004 | DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002 | GEOMETRIA DESCRIPTIVA I/22204003 |
|
|
Altres comentaris |
Es requereix un bon coneixement a nivell d'usuari d'algun software de CAD. Es imprescindible un bon nivell de dibuix. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|