Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme dels principis de la mecànica general, l'estàtica, la geometria de masses i els camps vectorials i tensorials |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Comprensió de conceptes fonamentals relacionats amb la mecànica, l'estàtica, la geometria de masses, els camps vectorials i tensoriales, la termodinàmica, l'acústica, l'òptica, la mecànica de fluids, la hidràulica, l'electricitat i l'electromagnetisme.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
| | B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenibilista
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
I. Introducció a l'anàlisi vectorial |
Classificació dels vectors: vectors lliures i lliscants; representació. Álgebra de vectors: productes escalar i vectorial. Vectors lliscants. Moment d'un vector lliscant respecte d'un punt.Moment d'un vector lliscant respecte d'un eix. Parell de forces. Trasllat d'un vector lliscant. Resultant d'un sistema de vectors lliscants. Moment resultant del sistema |
II. Geometria de masses. |
Centre de gravetat d'un sistema de partícules. Centre de gravetat d'un sòlid rígid. Càlcul per a diferents geometries.
Moment d'inèrcia d'un sòlid rígid. Càlcul del moment d'inèrcia per a diferents geometries: Teoremes dels eixos paral·lels i dels eixos perpendiculars. |
III. Estàtica |
Càlcul de l'equilibri d'un cos per a diferents situacions. Condicions d'equilibri. |
IV. Introducció al sòlid deformable. |
Concepte de sòlid elàstic. Mòduls de Young i de Coulomb. Flexió en bigues. |
V. Càlcul de bigues isostàtiques |
Càrregues en bigues. Puntuals i distribuïdes uniformement i no uniformement.
Reaccions en recolzaments.
Forces tallants. Diagrames.
Moments flectors. Diagrames |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
24 |
30 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
50 |
70 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
10 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'informarà l'alumne de tot allò del seu interés. Continguts de l'assignatura, distribució de pràctiques, exercicis. Avaluació de l'assignatura. Referències bibliogràfiques.
Aclariment de qualsevol dubte. |
Sessió Magistral |
S'explicaran els continguts dels diferents capítols de l'assignatura amb els exemples pertinents. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Dels exercicis plantejats pels alumnes com a tasca per realitzar individualment, puntualment es resoldran a classe exercicis d'especial dificultat a petició de l'alumnat. |
Pràctiques a laboratoris |
Es realitzaran un conjunt de cinc pràctiques de física relacionades directament amb els contiguts explicats a les sessions magistrals. Es detallarà més endavant la dinàmica de les pràctiques i la confecció de grups. A les pràctiques s'ha de lliurar un informe de pràctiques i l'assistències és obligatòria. |
Atenció personalitzada |
A petició de l'alumne el professor oferirá una atenció personalitzada relacionada amb els continguts de l'assignatura. |
Descripció |
Amb caràcter general l'horari de consultes és:
Dimarts de 11 a 13 h i
Dimecres de 12 a 13.30 h
e:mail: xavier.mateos@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Aquestes proves avaluaran els continguts de les sessions magistrals així com la capacitat de l'alumne per resoldre exercicis proposats semblants als estudiats a classe. |
veure altres comentaris |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La primera convocatòria es realitza mitjançant una avaluació continuada. Els alumnes realitzaran dues proves parcials al llarg del quadrimestre. Les pràctiques es tindran en compte en l'avaluació. Treball, comportament i assistència regular. El comportament a les classes serà un punt important en l'avaluació. L'assistència pot ser també determinant en l'avaluació. La segona convocatòria s'avaluarà amb un examen final i únic amb tot el contingut de la matèria. |
Bàsica |
P.A. Tipler, Física, cinquena, 2005, ed. Reverté
R. A. Serway,J.W. Jewett, Física para Ciencias e Ingeniería, sisena, 2005, ed. Thomson
Beer Johnston Eisenberg, Mecànica vectorial para ingenieros. Estática., setena edició, 2005, Mc Graw Hill
A. Durá Domenech, J. Vera Guarinos, Fundamentos físicos de las construcciones arquitectónicas, , Universidad de Alicante
|
|
Complementària |
|
Bibliografia complementària
Riley, W. F.; Sturges, L D. “Estàtica”, Barcelona, Ed. Reverté, 1995
Shames, I.H. “Mecánica para ingeniería Estática”. Prentice hall, 1999.
McLean, W.G. “Mecánica técnica: Estática y dinámica”. (Col. Schaum). McGraw-Hill, 1988.
Hibbeler, R. C. “ Ingeniería mecánica. Estática”, Prentice may, 1996.
A. Durà i Vera, J, “Fundamentos físicos de las construcciones arquitectónicas”, Vol I i II, Servicio publicaciones de la universidad de Alicante, 1999.
Cromer, A.H. “Física para las ciencias de la vida”. Barcelona, Reverté.
McMullan, R. “Environmental Science in building”, Mc Millan, 1990.
Isalgué, A. “Física de la llum i el so”, UPC, 1995.
Arau, H., “ABC de la acústica arquitectónica”. CEAC, 1999.
Hagentoft, Carl “Introduction to building Physics”. Sweden, Chalmers university, 2001. |
|
Altres comentaris |
És necessari un coneixement mínim en matemàtiques i física. Els estudiants que no hàgin estudiat recentment matemàtiques ni física se'ls anima a que facin un esforç addicional per poder seguir l'assignatura i aprovar-la exitosament. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|