Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A13 |
Coneixement aplicat del càlcul numèric, la geometria analítica i diferencial i els mètodes algebraics |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A13 |
Integració de coneixements per a la resolució de preguntes amb desenvolupaments de càlcul i/o amb aplicacions tècniques de profunditat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Nombres, successions i sèries. |
Presentació del diferents conjunts de nombres. El nombre auri. Principi d'inducció. Successions. Sèries. Sèries de potències. Sèrie de Taylor. |
Equacions paramètriques i coordenades polars. |
Corbes definides per equacions paramètriques. Tangents i àrees. Longitud d'arc. Coordenades polars. Àrees i longituds en coordenades polars. Seccions còniques. Seccions còniques en coordenades polars. |
Funcions a l'espai. |
Cilindres i superfícies quàdriques. Coordenades cilíndriques i esfèriques. Funcions. Corbes a l'espai. Derivades i integrals de funcions vectorials. Longitud d'arc i curvatura. |
Derivació de funcions de varies variables. |
Funcions de varies variables.
Límits i continuïtat. Derivades parcials. Plans tangents i aproximacions lineals. Regla de la cadena. Derivades direccionals. Gradient. Màxims i mínims. Multiplicadors de Lagrange.
|
Integració funcions de varies variables. |
Integrals dobles sobre rectangles. Integrals dobles sobre regions. Integració en coordenades polars. Àrea d'una superfície. Integrals triples. Canvi de variables en integral múltiples. |
Equacions diferencials. |
Introducció. Definició i propietats de les equacions diferencials. Equacions diferencials lineals de primer i segon ordre. |
Espais vectorials. |
Definició de espai vectorial. Subespais vectorials. Bases i canvis de base. Fórmula de Grassman. |
Aplicacions lineals. |
Definició d'aplicació lineal. Nucli i imatge d’una aplicació lineal. Matriu d'una aplicació lineal. |
Valors i vectors propis. |
Definició de vector i valor propi. Polinomi característic. Teorema de diagonalització. Aplicacions. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
37 |
62 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
37 |
62 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
18 |
24 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció dels continguts |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes amb continguts específics |
Descripció |
Hi ha atenció personalitzada a tots els alumnes que ho requereixin. Al inici de curs s'informarà del horari concret o bé amb correu previ a gerard.fortuny@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
1r Parcial
2n Parcial
Final |
25%
25%
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria serà una prova sobre el 100% de la qualificació, no es considerarà les qualificacions anteriors. |
Bàsica |
J. Arvesú, F. Marcellán, J. Sanchez., Problemas Resuletos de Algebra, , Ed. Thomson
T. Smith, B. Minton., Cálculo vol2., Segona, Ed. Mc Graw Hill
|
|
Complementària |
José Ramon Franco Brañas., Introducción al Càlculo. Problemas y ejecicios resueltos., , Ed. Prentice Practica.
R. Smith, R. Minton., Cálculo I., , Ed. Mc Graw Hill.
. Smith, R. Minton., Cálculo II., , Ed. Mc Graw Hill.
B.P. Demidovich., Problemas y ejercicios de análisis matemàtico., , Ed Paraninfo.
Apostol., "Calculus"., , Ed. Reverté.
Sallas i Hille., "Calculus"., , Ed. Reverté.
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|