Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A13 |
Coneixement aplicat del càlcul numèric, la geometria analítica i diferencial i els mètodes algebraics |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A13 |
Integració de coneixements per a la resolució de preguntes amb desenvolupaments de càlcul i/o amb aplicacions tècniques de profunditat
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Nombres, successions i sèries. |
Presentació del diferents conjunts de nombres. Successions. Sèries. Sèrie de Taylor. |
Equacions paramètriques i coordenades polars. |
Corbes definides per equacions paramètriques. Tangents i àrees. Longitud d'arc. Coordenades polars. Àrees i longituds en coordenades polars. |
Funcions a l'espai. |
Coordenades cilíndriques i esfèriques. Funcions. Corbes a l'espai. Derivades i integrals de funcions vectorials. |
Derivació de funcions de varies variables. |
Funcions de varies variables. Límits i continuïtat. Derivades parcials. Plans tangents i aproximacions lineals. Regla de la cadena. Derivades direccionals. Gradient. Màxims i mínims. Multiplicadors de Lagrange.
|
Integració funcions de varies variables. |
Integrals dobles sobre regions. Integració en coordenades polars. Àrea d'una superfície. Integrals triples. Canvi de variables en integral múltiples. |
Equacions diferencials. |
Introducció. Definició i propietats de les equacions diferencials. Equacions diferencials lineals de primer i segon ordre. |
Espais vectorials. |
Definició de espai vectorial. Subespais vectorials. Bases i canvis de base. Fórmula de Grassman. |
Aplicacions lineals. |
Definició d'aplicació lineal. Nucli i imatge d’una aplicació lineal. Matriu d'una aplicació lineal. |
Valors i vectors propis. |
Definició de vector i valor propi. Polinomi característic. Teorema de diagonalització. Aplicacions. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
37 |
66 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
46 |
76 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Es descriurà en què consisteix l'assignatura i com s’organitza la mateixa. |
Sessió Magistral |
El temari serà impartit de manera magistral sobre pissarra i quan sigui necessari s’utilitzarà canó de vídeo i ordinador. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es resoldran a l’aula ordinària problemes, exercicis i exemples d’exàmens amb els quals es treballaran el conceptes impartits en els moments d’explicació magistral. La llista dels problemes, exercicis i exàmens, es podran aconseguir en la bibliografia del professor. |
Atenció personalitzada |
Consisteix en atendre les preguntes que els alumnes estimin oportunes per al professor de manera individualitzada. |
descripción |
Consisteix en atendre les preguntes que els alumnes estimin oportunes per al professor de manera individualitzada.
La manera de fixar el moment de les consultes serà amb la petició de les mateixes directament al professor en l’horari de classes. En qualsevol cas, sempre podeu contactar amb el professor via correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Al llarg del curs es realitzarà avaluació contínua consistent en tres probes formades per varis problemes que aniran abarcant el temari del curs.
1er. Examen 25%
2on. Examen 25%
3er. Examen 50% |
100%
|
Otros |
|
La mala actitud personal a classe contarà de manera negativa. La demostració en classe de bons coneixements matemàtics contarà de manera positiva. Per tant, la qualificació total del curs podrà ser modificada en funció de l'actitud i de la demostració a classe de bons coneixements matemàtics. |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En cas de no aprovar l'assignatura amb l'avaluació continua, els alumnes disposaran d'una segona convocatòria consistent en un examen, prova de desenvolupament, i s'evaluarà el 100% de la nota del curs. En les proves de les dues convocatòries: no es faran servir telèfons mòbils ni calculadores. |
Bàsica |
Blas Herrera Gómez, Cálculo y Álgebra, breves notas. 2ª Edición., Ed. Blas Herrera, Tarragona 2013
|
|
Complementària |
J. Arvesú, F. Marcellán, J. Sanchez , Problemas Resuletos de Algebra , Ed. Thomson ,
B.P. Demidovich., Problemas y ejercicios de análisis matemàtico, Ed Paraninfo,
E. Hernández, Álgebra y geometría , Ed. Addison-Wesley Iberoamericana S.A,
R. Smith, R. Minton, Cálculo vol1., Ed. Mc Graw Hill,
T. Smith, B. Minton, Cálculo vol2. , Ed. Mc Graw Hill,
J. Stewart, Cálculo Multivariable , Ed. Thomson,
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|