Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A43 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de croquis i avantprojectes. |
| A48 |
Aptitud per elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans. |
| A50 |
Aptitud per suprimir barreres arquitectòniques. |
| A51 |
Aptitud per exercir la crítica arquitectònica. |
| A52 |
Aptitud per resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural. |
| A61 |
Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia. |
| A63 |
Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals. |
| A64 |
Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, així com dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
| B9 |
Visió espacial |
| B12 |
Habilitat gràfica general |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A43 |
Coneixement dels principis de l'ecologia, la sostenibilitat, la conservació de recursos energètics i mediambientals i el reciclatge de materials.
| | A48 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processat i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A50 |
Coneixement aplicat als projectes de la supressió de barreres arquitectòniques.
| | A51 |
Realització de projectes d'intervenció en el patrimoni construït que tinguin com a objecte la conservació, restauració i/o rehabilitació.
| | A52 |
Elaboració d'estudis sobre el medi ambient, paisatgístics i d'impacte ambiental.
| | A61 |
Coneixement dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
| | A63 |
Resolució del condicionament ambiental passiu en els projectes arquitectònics.
| | A64 |
Coneixement de les necessitats socials relatives a la vivenda i a l'urbanisme
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Identifica els resultats de la innovació
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
| | B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenibilista
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
| | B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
Estableix objectius clars pel projecte
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
| | B9 |
Imagina les formes geomètriques a l'espai i les representa
Interpreta la geometria de l'espai i els objectes en els sistemes de representació espacial
| | B12 |
Representa amb correcció gràfica les línies, valors i proporcions de les formes i el seu entorn
Expressa sintèticament les fomres i els espais arquitectònics.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 - Projectar en funció del lloc. Els paràmetres de l'entorn com a referències generadores del projecte. |
Analitzar i estudiar tots els factors que intervenen en un lloc i les característiques que el defineixen |
Tema 2 - El procés projectual com a resultat d'interaccions diverses. Estratègia i planificació. |
Mètode projectual com a procés únic i individual. Com projectar en grup i de forma individual. |
Tema 3 - El cos humà com a fonament de les relacions mètriques en l'arquitectura. L'habitabilitat de l'espai interior. |
El factor de l'escala i la relació de l'espai amb l'home. |
Tema 4 - Relacións entre forma i material. |
Entendre la forma com un resultat del procés arquitectònic, no com una finalitat o objectiu. |
Tema 5 - Les etapes del projecte. La construcció, components i muntatge. |
Treballar els primers projectes en petites pases pautades. |
Tema 6 - El prototip com a representació tridimensional del projecte. |
Treballar el material. Maquetes fins a escala 1/1. |
Tema 7 - La transformació del lloc per mitjà del projecte. Intervencions en entorns del territori proper. |
Treballem en el nostre entron. Vivim la seva transformació d'una manera directe. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
5 |
15 |
Taller (arquitectura) |
|
45 |
70 |
115 |
Debats |
|
10 |
0 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Taller (arquitectura) |
El Taller consta d’una part teòrica i una de pràctica. Els projectes pràctics es desenvolupen a l’aula en sessions presencials i requereixen una dedicació complementària dels estudiants al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
(*) Aquesta metodologia és referència en el Grau d’ Arquitecte segons la ORDEN ECI 3856/2007, de 27 de desembre. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Descripció |
Sessions crítiques personalitzades amb participació dels docents i altres alumnes. Durant les hores de taller. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
L'alumne presentarà en grup o individualment els exercicis de curs i les proves. La participació activa al taller també es tindrà en compte. |
30% |
Taller (arquitectura) |
|
El quadrimestre s'evalua a apartir d'una sèrie d'exercicis plantejats durant el curs a dins del taller i un exercici a final de quadrimestre. Aquests exercicis s'evaluen de forma unitària. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'exercici final de quadrimetre (éxamen) és un exercici més de curs, que tots els alumnes hauran de realitzar. A la segona convocatòria l'alumne ralitzarà o bé un nou exercici on es reflecteixi el treball del trimestre o bé tindrà l'opotunitat d'ampliar o refer els exercicis plantejats durant el trimestre. |
Bàsica |
Margalef, Ramon, Ecologia, Omega, Barcelona, 1997, Reimp.
Deplazes, Andrea, Constructing Architecture: Materials, Processes, Structures, Birkhäuser, Basel
Zumthor, Peter, Pensar la arquitectura, Gustavo Gili, Barcelona, 2004
Pallasma, Juhani, Loa ojos de la piel., Gustavo Gili, Barcelona
Martí Aris, Carlos, Llocs públics en la natura, col.lecció microframes, UdG., Girona
|
|
Complementària |
Diversos autors, Col·lecció Paperback, Gustavo Gili,
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|