Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A43 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de croquis i avantprojectes. |
| A48 |
Aptitud per elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans. |
| A50 |
Aptitud per suprimir barreres arquitectòniques. |
| A51 |
Aptitud per exercir la crítica arquitectònica. |
| A52 |
Aptitud per resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural. |
| A61 |
Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia. |
| A62 |
Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics de vivenda |
| A63 |
Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals. |
| A64 |
Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, així com dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A43 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A48 |
Coneixement de les necessitats socials relatives a l'habitatge i a l'urbanisme.
| | A50 |
Coneixement aplicat als projectes de la supressió de barreres arquitectòniques.
| | A51 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A52 |
Resolució del condicionament ambiental passiu en els projectes arquitectònics.
| | A61 |
Coneixement dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
| | A62 |
Coneixement de les necessitats socials relatives a l'habitatge i a l'urbanisme.
| | A63 |
Coneixement dels principis de l'ecologia, la sostenibilitat, la conservació de recursos energètics i mediambientals i el reciclatge de materials.
| | A64 |
Coneixement de les bases de l'arquitectura vernacla.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Casa entre mitgeres. Fase I.
EL SOLAR |
S'adjudicarà un solar a cada alumne, on haurà d'encaixar el programa d'un habitatge unifamiliar entre mitgeres. |
Casa entre mitgeres. Fase II.
ELS VEÏNS I LA TOPOGRAFIA |
Es desvetllarà l'encaix dels diferents solars entre ells i la topografia dels carrers on s'obren les seves façanes. |
Casa entre mitgeres. Fase III.
EL LLOC |
Es desvetllarà l'ubicació real dels solars, en un entorn urba consolidat que els alumnes visitaran. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
5 |
15 |
Taller (arquitectura) |
|
45 |
70 |
115 |
Debats |
|
10 |
0 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentar l’assignatura.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball. |
Taller (arquitectura) |
El Taller consta d’una part teòrica i una de pràctica. Els projectes pràctics es desenvolupen a l’aula en sessions presencials i requereixen una dedicació complementària dels estudiants al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
(*) Aquesta metodologia és referència en el Grau d’ Arquitecte segons la ORDEN ECI 3856/2007, de 27 de desembre. |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen postures contràries sobre un tema determinat. |
Atenció personalitzada |
Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada. |
descripción |
Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada. A l'espai Moodle de l'assignatura hi ha un apartat amb els enllaços a sales virtuals de Microsoft Teams. Al taulell d'avisos i notícies es deixen missatges amb horaris concrets on es farà atenció personalitzada, que també pot ser sol·licitada pels alumnes via correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació de treballs d'investigació encaminats a dotar al grup de coneixements necessaris per desenvolupar els exercicis. |
5% |
Taller (arquitectura) |
|
L'alumne entregarà durant el quadrimestre exercicis plantejats al taller i desenvolupats / tutelats mitjançant presentacions públiques, correccions individualitzades i pre-entregues. |
95% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
Margalef, Ramon, Ecologia, Omega, Barcelona, 1997, Reimp.
Deplazes, Andrea, Constructing Architecture: Materials, Processes, Structures, Birkhäuser, Basel
Zumthor, Peter, Pensar la arquitectura, Gustavo Gili, Barcelona, 2004
Pallasma, Juhani, Loa ojos de la piel., Gustavo Gili, Barcelona
Martí Aris, Carlos, Llocs públics en la natura, col.lecció microframes, UdG., Girona
Shulman, Julius, Case study houses, Taschen,
|
|
Complementària |
Diversos autors, Col·lecció Paperback, Gustavo Gili,
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|