Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A43 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de croquis i avantprojectes. |
| A44 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes bàsics arquitectònics. |
| A46 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes urbans |
| A48 |
Aptitud per elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans. |
| A50 |
Aptitud per suprimir barreres arquitectòniques. |
| A51 |
Aptitud per exercir la crítica arquitectònica. |
| A52 |
Aptitud per resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural. |
| A55 |
Capacitat per redactar projectes d'obra civil. |
| A56 |
Capacitat per dissenyar i executar traçats urbans i projectes d'urbanització, jardineria i paisatge. |
| A57 |
Capacitat per aplicar normes i ordenances urbanístiques. |
| A61 |
Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia. |
| A62 |
Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics de vivenda |
| A63 |
Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals. |
| A64 |
Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, així com dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics. |
| A67 |
Coneixement adequat de les bases de l´arquitectura vernacla |
| A68 |
Coneixement adequat de la sociologia, teoria, economia i història urbana. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B9 |
Visió espacial |
| B11 |
Habilitat gràfica general |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A43 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A44 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A46 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A48 |
Coneixement de les necessitats socials relatives a l'habitatge i a l'urbanisme.
| | A50 |
Coneixement aplicat als projectes de la supressió de barreres arquitectòniques.
| | A51 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A52 |
Resolució del condicionament ambiental passiu en els projectes arquitectònics.
| | A55 |
Realització de projectes d'obra civil.
| | A56 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A57 |
Adequació dels projectes a les normatives urbanístiques i ordenances d'edificació.
| | A61 |
Coneixement dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
| | A62 |
Coneixement de les necessitats socials relatives a l'habitatge i a l'urbanisme.
| | A63 |
Coneixement dels principis de l'ecologia, la sostenibilitat, la conservació de recursos energètics i mediambientals i el reciclatge de materials.
| | A64 |
Coneixement de les bases de l'arquitectura vernacla.
| | A67 |
Coneixement de les reglamentacions relatives a l'exercici professional.
| | A68 |
Coneixement de les bases del planejament urbà i l'ordenació territorial.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
| | B3 |
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B4 |
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
| | B5 |
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
| | B6 |
Fa presentacions interessants i convincents
| | B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
| | B9 |
Imagina les formes geomètriques a l'espai i les representa
| | B11 |
Expressa sintèticament les formes i els espais arquitectònics
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
Els ingredients de la ciutat |
Paisatge
Mobilitat
Espai Col.lectiu
Teixit
Usos |
Llegir i comprendre que les ciutats tenen forma |
Geometria
Traçat
Parcel.lari |
Els ingredients del teixit urbà |
El públic - el privat
Parcel.lari-edificació (ocupació)
Densitat - edificació ( edificabilitat )
|
Els ingredients bàsics de l'habitatge també des del concepte del re-habitar |
Cuinar
Estar
Dormir
|
Projectar la ciutat des del concepte del confort i l'habitabilitat de l'espai públic, col.lectiu i privat. |
Dilatacions del confort urbà i domèstic |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
10 |
15 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Debats |
|
20 |
20 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
20 |
20 |
40 |
Taller (arquitectura) |
|
50 |
100 |
150 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Les activitats introductories van vinculades a l'inici de curs i a comentaris sobre aspectes concrets de les pràctiques |
Sessió Magistral |
Les sessions magistrals tracten temes de coneixement general, tant d'aspectes documentals i normatius que puguin afectar els àmbits objecte de treball com instrumentals, vinculats a les diverses tècniques necessàries per desenvolupar els treballs |
Debats |
Els debats son els àmbits de debat col·lectiu on professors i alumnes poden avaluar i comentar periòdicament l'estat dels treballs i els objectius del curs |
Presentacions / exposicions |
Les presentacions i exposicions son les sessions on els alumnes exposen públicament l'estat i evolució dels treballs |
Taller (arquitectura) |
El Taller és l'àmbit de treball més disciplinar on es comenten els treballs d'anàlisi i de projectes sobre el territori de manera més individualitzada o amb grups reduïts |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
L'estudi de casos a l'aula ordinaria és aquell temps que complementa el Taller on es poden comentar aspectes dels treballs que es fa necessari puntualitzar o ampliar |
Atenció personalitzada |
A més de l'atenció que els espais propis de treball dediquen a cada alumne es possible comentar problemàtiques individuals bé als professors responsables de grup bé al coordinador |
Descripció |
La planificació i metodologia del curs permeten una atenció prou acurada a l'evolució del treball de cadascun dels alumnes i de les competències que va adquirint durant l'any acadèmic. Tot i així, els alumnes es poden adreçar als professors de manera indiviudalitzada en els casos d'estudi a l'aula i en les tutories. Millor si aviseu abans per correu electrònic.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Debats |
|
Amb les intervencions en els debats al taller i a l'aula durant les sessions teòriques i s'avalua la capacitat d'entendre i comentar els treballs d'anàlisi i projectes de la resta del curs |
5% |
Presentacions / exposicions |
|
S'avalua la capacitat d'expressió i presentació dels treballs. Totes les presentacions impliquen el lliurament de treballs en paper i via moodle |
20% |
Taller (arquitectura) |
|
A més del lliurament de final de curs, el treball vinculat al taller s'avalua constantment amb lliuraments parcials |
65% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els exercicis del curs poden ser desenvolupats en grup o individualment depenen de cada cas. La tipologia d'exercici es definirà en cada enunciat. En tot cas cal remarcar que per passar de curs serà imprescindible haver aprovat el conjunt d'exercicis individuals. El pes específic de cada exercici es definirà en el programa de curs. |
Bàsica |
Andrea Deplazes, Construir la arquitectura, Gustavo Gili, 2010
Xavier Monteys , Casa collage, Gustavo gili, 2001
Ingeborg de Roode, Aldo Van Eyck.The playgrounds and the city, Nai Publishers, 2002
Manel de Solà Morales, Les formes de creixement urbà, Edicions Upc, 1993
|
|
Complementària |
Georges Perec, Especies de espacios, Editorial Montesinos, 1973
Joan Busquets, Barcelona. La construcción urbanística de una ciudad compacta, la primera edicio es la versió anglesa: 2005, ultima edicio disponible
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
URBANISME I PROJECTES IV/22204106 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
HISTÒRIA DE L'ARQUITECTURA II/22204128 | INSTAL·LACIONS II/22204123 | CONSTRUCCIÓ III/22204113 | TEORIA DE L'ARQUITECTURA/22204129 | ESTRUCTURES II/22204119 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102 | DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002 | URBANISME I PROJECTES I/22204103 | CONSTRUCCIÓ II/22204112 | CONSTRUCCIÓ I/22204111 | TÈCNIQUES DE REPRESENTACIÓ/22204005 | URBANISME I PROJECTES II/22204104 | HISTÒRIA DE L'ARQUITECTURA I/22204126 | ESTRUCTURES I/22204118 |
|
|
Altres comentaris |
No es recomana cursar simultàniament més d'una assignatura d'Urbanisme i Projectes pel volum de competències a assolir. També es fa del tot necessari tenir aprovades assignatures instrumentals dels cursos anteriors, com dibuix i tècniques de representació, construcció i instal·lacions, per poder tenir un bon rendiment acadèmic. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|