Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A43 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de croquis i avantprojectes. |
| A44 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes bàsics arquitectònics. |
| A46 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes urbans |
| A48 |
Aptitud per elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans. |
| A50 |
Aptitud per suprimir barreres arquitectòniques. |
| A51 |
Aptitud per exercir la crítica arquitectònica. |
| A52 |
Aptitud per resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural. |
| A55 |
Capacitat per redactar projectes d'obra civil. |
| A56 |
Capacitat per dissenyar i executar traçats urbans i projectes d'urbanització, jardineria i paisatge. |
| A57 |
Capacitat per aplicar normes i ordenances urbanístiques. |
| A61 |
Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia. |
| A62 |
Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics de vivenda |
| A63 |
Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals. |
| A64 |
Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, així com dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics. |
| A67 |
Coneixement adequat de les bases de l´arquitectura vernacla |
| A68 |
Coneixement adequat de la sociologia, teoria, economia i història urbana. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B9 |
Visió espacial |
| B11 |
Habilitat gràfica general |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A43 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A44 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A46 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A48 |
Coneixement de les necessitats socials relatives a l'habitatge i a l'urbanisme.
| | A50 |
Coneixement aplicat als projectes de la supressió de barreres arquitectòniques.
| | A51 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A52 |
Resolució del condicionament ambiental passiu en els projectes arquitectònics.
| | A55 |
Realització de projectes d'obra civil.
| | A56 |
Realització de projectes arquitectònics, urbans i paisatgístics, en les fases de plantejament, anàlisi, processament i presentació, desenvolupats gràficament per mitjans tradicionals i informàtics en esbossos, croquis, avantprojectes, projectes bàsics i d'execució i plàsticament en maquetes i prototips.
| | A57 |
Adequació dels projectes a les normatives urbanístiques i ordenances d'edificació.
| | A61 |
Coneixement dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
| | A62 |
Coneixement de les necessitats socials relatives a l'habitatge i a l'urbanisme.
| | A63 |
Coneixement dels principis de l'ecologia, la sostenibilitat, la conservació de recursos energètics i mediambientals i el reciclatge de materials.
| | A64 |
Coneixement de les bases de l'arquitectura vernacla.
| | A67 |
Coneixement de les reglamentacions relatives a l'exercici professional.
| | A68 |
Coneixement de les bases del planejament urbà i l'ordenació territorial.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
| | B3 |
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B4 |
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
| | B5 |
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
| | B6 |
Fa presentacions interessants i convincents
| | B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
| | B9 |
Imagina les formes geomètriques a l'espai i les representa
| | B11 |
Expressa sintèticament les formes i els espais arquitectònics
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
|
Tema |
Subtema |
Anàlisi del fet urbà: la ciutat i el territori. El paisatge mediterrani: possibilitats d'intervenció. Les ciutats compactes: centre i perifèria. |
Sistemes de representació del paisatge: permanència i transformació. Sistemes de representació de la ciutat compacta: projectar elements residencials. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
10 |
15 |
Sessió Magistral |
|
30 |
10 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
30 |
20 |
50 |
Taller (arquitectura) |
|
60 |
100 |
160 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Les activitats introductòries van vinculades a l'inici de curs i a comentaris sobre aspectes concrets de les pràctiques |
Sessió Magistral |
Les sessions magistrals tracten temes de coneixement general, tant d'aspectes documentals i normatius, que puguin afectar els àmbits objecte de treball, com instrumentals, vinculats a les diverses tècniques necessàries per desenvolupar els treballs |
Presentacions / exposicions |
Les presentacions i exposicions son les sessions on els alumnes exposen públicament l'estat i evolució dels treballs |
Taller (arquitectura) |
El Taller és l'ambit de treball més disciplinar on es comenten els treballs d'anàlisi i de projectes sobre el territori de manera més individualitzada o amb grups reduïts |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
L 'estudi de casos a l'aula ordinària és aquell temps que complementa el Taller on es poden comentar aspectes dels treballs que es fa necessari puntualitzar o ampliar |
Atenció personalitzada |
A més de l'atenció que els espais propis de treball dediquen a cada alumne es possible comentar problemàtiques individuals, bé als professors responsables de grup bé al coordinador |
Descripció |
La planificació i metodologia del curs permeten una atenció prou acurada a l'evolució del treball de cadascun dels alumnes i de les competències que va adquirint durant l'any acadèmic.
Tot i així, els alumnes es poden adreçar als professors de manera indiviudalitzada en els casos d'estudi a l'aula i en les tutories. En aquest cas, caldrà avisar abans per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Es obligatòria la presencialitat a les sessions teòriques. Els professors l’avaluaran, ja sigui mitjançant el control d’assistència o el lliurament de treballs específics sobre la matèria. |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
S'avalua la capacitat d'expressió i presentació dels treballs i dels coneixements tècnics. Al llarg del curs, algunes de les presentacions impliquen el lliurament dels treballs |
20% |
Taller (arquitectura) |
|
A més del lliurament de final de curs, el treball vinculat al taller s'avalua constantment amb lliuraments parcials |
65% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Durant el quadrimestre es realitzarà un exercici pràctic on s’avaluarà la capacitat de gestió i de treball en equip. |
5% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els exercicis del curs poden ser desenvolupats en grup o individualment depenen de cada cas. La tipologia d'exercici es definirà en cada enunciat. En tot cas cal remarcar que per passar de curs serà imprescindible haver aprovat el conjunt d'exercicis individuals. El pes específic de cada exercici es definirà en el programa de curs. Només tindran accés a la segona convocatòria, aquells alumnes que hagin seguit l'escolaritat durant el curs, doncs es considera una avaluació continuada. |
Bàsica |
Andrea Deplazes, Construir la arquitectura, Gustavo Gili, 2010
Roger Diener et alt, Switzerland. An Urban Portrait, Birkhäuser, 2006
Matthew Frederick, 101 cosas que aprendí en la escuela de arquitectura, Abada, 2011
|
El programa general del curs, depenent del tema a treballar,
portarà associada una bibliografia específica que es lliurarà als
alumnes al principi de cada quadrimestre i, eventualment, junt amb els
enunciats de cada exercici. |
Complementària |
Joan Busquets, Barcelona. La construcción urbanística de una ciudad compacta, la primera edició es la versió anglesa: 2005, ultima edicio disponible
Rafael Moneo, Inquietud teórica y estrategia proyectual, Actar, 2004
Xavier Monteys, Casa collage, Gustavo Gili, 2001
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CONSTRUCCIÓ IV/22204114 | INSTAL·LACIONS II/22204123 | HISTÒRIA DE L'ARQUITECTURA III/22204127 | ESTRUCTURES III/22204120 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102 | DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002 | URBANISME I PROJECTES I/22204103 | CONSTRUCCIÓ II/22204112 | CONSTRUCCIÓ I/22204111 | URBANISME I PROJECTES II/22204104 | HISTÒRIA DE L'ARQUITECTURA I/22204126 | ESTRUCTURES I/22204118 | URBANISME I PROJECTES III/22204105 | HISTÒRIA DE L'ARQUITECTURA II/22204128 | CONSTRUCCIÓ III/22204113 | ESTRUCTURES II/22204119 |
|
|
Altres comentaris |
Donada la coincidència dels horaris de les assignatures de projectes, el volum de competències a assolir i la obligatorietat de l'assistència de l'alumne per a ser qualificat en avaluació continuada, no es recomana cursar simultàniament més d'una assignatura d'Urbanisme i Projectes.
També es fa del tot necessari tenir aprovades assignatures instrumentals dels cursos anteriors, com dibuix i tècniques de representació, construcció i instal·lacions, per poder tenir un bon rendiment acadèmic. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|