Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A32 |
Coneixement adequat de les qualitats plàstiques, elàstiques i de resistència dels materials d'obra pesada. |
| A33 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seva patologia. |
| A34 |
Coneixement adequat de les característiques físiques i químiques, els procediments de producció, la patologia i l'ús dels materials de construcció. |
| A35 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius industrialitzats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A32 |
Coneixement de les característiques físiques i químiques dels materials de construcció, els procediments de producció, les aplicacions i les patologies.
| | A33 |
Coneixement de les característiques físiques i químiques dels materials de construcció, els procediments de producció, les aplicacions i les patologies.
| | A34 |
Coneixement de les característiques físiques i químiques dels materials de construcció, els procediments de producció, les aplicacions i les patologies.
| | A35 |
Coneixement dels sistemes constructius convencionals i industrialitzats i les seves patologies.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
| | B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
| | B4 |
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
| | B7 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 - Introducció. Relacions entre arquitectura i construcció.
Tema 2 - L’home i el medi. Espai, Forma i Escala.
Tema 3 - Temperatura. Humitat. Radiació Solar. Llum. Soroll.
Tema 4 - Materials tradicionals: Argila seca i cuita.
Tema 5 - Materials tradicionals: Pedra.
Tema 6 - Materials tradicionals: Fusta.
Tema 7 - Materials artificials: Formigó.
Tema 8 - Materials artificials: Acer, Acer inox i Alumini.
Tema 9 - Materials artificials: Vidre i Plàstics.
Tema 10 - Envolvents. El Suport.
Tema 11 - Envolvents. Estanqueïtat.
Tema 12 - Envolvents. Protecció Tèrmica.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
42 |
28 |
70 |
Taller (arquitectura) |
|
15 |
0 |
15 |
Treballs |
|
4 |
46 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
A32 | A33 | A34 | A35 | B1 | B3 | B4 | B6 | B7 | C2 | C3 | C4 | |
3 |
0 |
3 |
Proves pràctiques |
A32 | A33 | A34 | A35 | B1 | B3 | B4 | B6 | B7 | C2 | C3 | C4 | |
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels blocs temàtics |
Taller (arquitectura) |
Correcció de treballs a classe |
Treballs |
Pràctiques de curs |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada |
Descripció |
Atenció i resolució de dubtes als estudiants
Horari d'atenció: Divendres 13 a 14h (després de classe)
Contacte per e-mail:
ramonantonio.fite@urv.cat
orland.marti@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Pràctiques de curs |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
A32 | A33 | A34 | A35 | B1 | B3 | B4 | B6 | B7 | C2 | C3 | C4 |
|
Examen 1 |
30% |
Proves pràctiques |
A32 | A33 | A34 | A35 | B1 | B3 | B4 | B6 | B7 | C2 | C3 | C4 |
|
Examen 2 |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Paricio, Ignacio, La construcció de l’arquitectura. Vols. 1, 2 i 3, ITEC, 1995-1996
Sastre Sastre, Ramon, Propietats dels materials i elements de construcció, Edicions UPC, BCN 2000
, Diccionari Visual de la Construcció, DPTOP, Generalitat de Catalunya, BCN 2000
|
|
Complementària |
González Moreno-Navarro, José Luis; Casals Balagué, Albert; Falcones de Sierra, Alejandro, Les Claus per a construir l'arquitectura (3 volums), Gustavo Gili, 1997
Allen, Edward, Cómo funciona un edificio. Principios elementales, Gustavo Gili, 1990
Manfred Hegger, Hans Drexler, Martin Zeumer, Materiales, Gustavo Gili, 2010
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|