Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A16 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans sistemes de divisió interior, fusteria, escales i altres obra acabada |
| A17 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans sistemes de tancament, coberta i altres obra gruixuda |
| A21 |
Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives. |
| A33 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seva patologia. |
| A35 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius industrialitzats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A16 |
Coneixement aplicat al projecte d'execució dels detalls constructius.
| | A17 |
Coneixement aplicat al projecte d'execució dels detalls constructius.
| | A21 |
Coneixement aplicat de les normes tècniques i constructives
| | A33 |
Coneixement dels sistemes constructius convencionals i industrialitzats i les seves patologies.
| | A35 |
Coneixement aplicat al projecte d'execució dels detalls constructius.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B2 |
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
| | B3 |
Té en compte a qui i com afecta la innovació
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
| | B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
| | B8 |
Estableix objectius clars pel projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 - Introducció i repàs.
Tema 2 - La Coberta. Coberta inclinada.
Tema 3 - La Coberta. Coberta plana.
Tema 4 - La Façana. Convencional i multicapa.
Tema 5 - La Façana. Façana ventilada i Fusteries
Tema 6 - Particions interiors verticals. Envans.
Tema 7 - Particions interiors horitzontals. Sostres.
Tema 8 - La trobada amb el terreny. Els Fonaments.
Tema 9 - Els Revestiments.
Tema 10 - Les Juntes. Punts de trobada.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
28 |
20 |
48 |
Taller (arquitectura) |
|
8 |
0 |
8 |
Treballs |
|
4 |
28 |
32 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
A16 | A17 | A21 | A33 | A35 | B1 | B2 | B3 | B4 | B6 | B7 | B8 | C2 | C3 | C4 | |
3 |
0 |
3 |
Proves pràctiques |
A16 | A17 | A21 | A33 | A35 | B1 | B2 | B3 | B4 | B6 | B7 | B8 | C2 | C3 | C4 | |
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels blocs temàtics |
Taller (arquitectura) |
Correcció dels treballs a classe |
Treballs |
Pràctiques de curs |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada |
Descripció |
Atenció i resolució de dubtes als estudiants
Horari d'Atenció a l'alumnat: Dimarts 13 a 14h (després de classe)
Contactar per e-mail:
ramonantonio.fite@urv.cat
orland.marti@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Pràctiques de curs |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
A16 | A17 | A21 | A33 | A35 | B1 | B2 | B3 | B4 | B6 | B7 | B8 | C2 | C3 | C4 |
|
Examen 1 |
30% |
Proves pràctiques |
A16 | A17 | A21 | A33 | A35 | B1 | B2 | B3 | B4 | B6 | B7 | B8 | C2 | C3 | C4 |
|
Examen 2 |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Paricio, Ignacio, La construcció de l’arquitectura. Vols. 1, 2 i 3, ITEC, 1985
|
. |
Complementària |
González Moreno-Navarro, José Luis; Casals Balagué, Albert; Falcones de Sierra, Alejandro, Les Claus per a construir l'arquitectura (3 volums), Gustavo Gili, 1997
Paricio Ansuategui, Ignacio; Sust i Fatjó, Xavier, 'La vivienda contemporánea: programa y tecnología', ITEC, 2000
Sust i Fatjó, Xavier, 'L'adequació de l'habitatge als seus usuaris: directius per a una política de qualitat a l'habitatge', ITEC, 1980
, Diccionari Visual de la Construcció, DPTOP, Generalitat de Catalunya, 2000
Fullana Llompart, Miquel, 'Diccionari de l'art dels oficis i de la construcció, Moll, 1995
Mañà i Reixach, Fructuós, 'El gros de l'obra: uns apunts de construcció', Edicions UPC, 2000
Paniagua Soto, José Ramón, 'Vocabulario básico de arquitectura', Cátedra, 1978
Ceres i Hernández, Felicià, 'Materials de construcció: del projecte al material - el material i les funcions - particularitats dels materials’, Edicions E.T.S.A, 2002
, Solucions Constructives per a l´arquitectura d’avui, COAC,
, Normes UNE d’Aplicació i Código técnico de la edificación, ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|