Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A15 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar estructures d'edificació |
| A17 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans sistemes de tancament, coberta i altres obra gruixuda |
| A18 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans solucions de fonamentació |
| A21 |
Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives. |
| A32 |
Coneixement adequat de les qualitats plàstiques, elàstiques i de resistència dels materials d'obra pesada. |
| A33 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seva patologia. |
| A35 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius industrialitzats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A15 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A17 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A18 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A21 |
Coneixement aplicat de les normes tècniques i constructives
| | A32 |
Coneixement de les característiques físiques i químiques dels materials de construcció, els procediments de producció, les aplicacions i les patologies.
| | A33 |
Coneixement dels sistemes constructius convencionals i industrialitzats i les seves patologies.
| | A35 |
Coneixement aplicat al projecte d'execució dels detalls constructius.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B2 |
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
| | B3 |
Té en compte a qui i com afecta la innovació
| | B4 |
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
| | B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
| | B8 |
Estableix objectius clars pel projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
La construcció com a mitjà. Construcció i arquitectura. Els materials. Les parts de l'edifici: El suport, l'embolcall, la definició de l'espai interior, les instal.lacions. |
2. L'embolcall de l'edifici |
Façanes i cobertes. Requeriments diferenciadors. La percepció de la forma: volum, encontres, canvis de pla, capcers. |
3. Relació entre tancament i suport |
Estructura de murs i estructura porticada. La localització del tancament. |
4. Els tancaments i l'ambient |
L'aigua, el calor i el fred, la llum i les vistes, el soroll, la resistència al foc. Forma i disposició dels elements. Dimensionat. |
5. La coberta |
La percepció de la forma. La funcionalitat. |
6. La coberta inclinada |
Definidors del tipus de coberta. Comportament. Dimensionat. Els punts singulars. |
7. La coberta plana |
Definidors del tipus de coberta. Comportament. Dimensionat. Els punts singulars. |
8. La façana |
Els diferents tipus de façana. La percepció de la forma. La funcionalitat. |
9. La façana pesada |
L'ordre dels elements. La finestra. Comportament. Dimensionat. Els punts singulars. |
10. La façana lleugera |
La façana heterogènia. El mur cortina. Comportament. Dimensionat. |
11. Les comunicacions verticals |
Escales. Rampes. Ascensors. Criteris de disseny. Normativa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Taller (arquitectura) |
|
5 |
30 |
35 |
Sessió Magistral |
|
22 |
11 |
33 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves pràctiques |
A15 | A17 | A18 | A21 | A32 | A33 | A35 | B2 | B3 | B4 | B6 | B7 | B8 | C2 | C3 | C4 | |
5 |
20 |
25 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Replanteig general de l'assignatura i enumeració de les diferents parts de la part pràctica. |
Taller (arquitectura) |
Desenvolupament d'un exercici pràctic relatiu a diferents solucions constructives de tancaments, aplicant els coneixements de les sessions magistrals. |
Sessió Magistral |
Exposició de la casuística que afecta a les envoltants de l'edifici, exposició de solucions, càlcul de comportament i plantejament d'alternatives. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes sobre la temàtica del curs. Orièntació en l'elaboració dels exercicis pràctics. |
Descripció |
Per mail: ramon.guma@urv.cat. Presencial: Després de les sessions magistrals al despatx a la tercera planta, amb cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Taller (arquitectura) |
|
Desenvolupament d'una prova pràctica aplicant els coneixements adquirits. |
30% |
Proves pràctiques |
A15 | A17 | A18 | A21 | A32 | A33 | A35 | B2 | B3 | B4 | B6 | B7 | B8 | C2 | C3 | C4 |
|
Demostració dels coneixements adquirits aplicant-los en la resolució de qüestions relatives a la temàtica del curs. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consisteix en la resolució d'una prova escrita (70%), que incorporarà una part de desenvolupament de les pràctiques realitades durant el curs (30%). |
Bàsica |
Fullana, Miquel, Diccionari de l'art i dels oficis de la construcció, , Palma de Mallorca
Generalitat de Catalunya. Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Diccionari visual de la construcció, , Barcelona
González, José Luís; Casals, Albert; Falcones, Alejandro, Les Claus per a construir l'arquitectura, , Gustavo Gili. Barcelona
Paricio, Ignacio, La construcció de l'arquitectura. Vol. 1: Les tècniques, , Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalu
Allen, Edward, Como funciona un edificio: principios elementales, , Gustavo Gili. Barcelona
Paricio, Ignacio, La construcció de l'arquitectura. Vol. 2: Els elements, , Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalu
|
|
Complementària |
Araujo, Ramón, La arquitectura como técnica, , A.T.C. Madrid
Ching, Frank; Adams, Cassandra, Guía de construcción ilustrada, , Limusa. México
Deplazes, Andrea, Constructing architecture: materials, processes, structures : a handbook, , Birkhäuser: Basel
Paniagua, José Ramón, Vocabulario básico de arquitectura, , Cátedra. Madrid
AAVV, CTE-DB-HE. Ahorro de energia, , Ministerio de Fomento
AAVV, CTE-DB-HR. Protección frente al ruido, , Ministerio de Fomento
AAVV, CTE-DB-SI. Seguridad en caso de incendio, , Ministerio de Fomento
AAVV, CTE-DB-SUA. Seguridad de utilización y accesibilidad, , Ministerio de Fomento
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
INSTAL·LACIONS II/22204123 | ESTRUCTURES II/22204119 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CONSTRUCCIÓ II/22204112 | CONSTRUCCIÓ I/22204111 | ESTRUCTURES I/22204118 | INSTAL·LACIONS I/22204122 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|