Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A15 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar estructures d'edificació |
| A17 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans sistemes de tancament, coberta i altres obra gruixuda |
| A18 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans solucions de fonamentació |
| A21 |
Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives. |
| A32 |
Coneixement adequat de les qualitats plàstiques, elàstiques i de resistència dels materials d'obra pesada. |
| A33 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seva patologia. |
| A35 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius industrialitzats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A15 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A17 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A18 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A21 |
Coneixement aplicat de les normes tècniques i constructives
| | A32 |
Coneixement de les característiques físiques i químiques dels materials de construcció, els procediments de producció, les aplicacions i les patologies.
| | A33 |
Coneixement dels sistemes constructius convencionals i industrialitzats i les seves patologies.
| | A35 |
Coneixement aplicat al projecte d'execució dels detalls constructius.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B2 |
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
| | B3 |
Té en compte a qui i com afecta la innovació
| | B4 |
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
| | B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
| | B8 |
Estableix objectius clars pel projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. El suport de l'edifici. Evolució i principis de comportament |
1.1. Evolució
1.2. Principis de comportament |
Tema 2. Sistema estructural de parets i sostres tradicional |
2.1. Les parets. Comportament i evolució històrica
2.2. Els trespols. Tipus i dimensionat |
Tema 3. El sistema actual de parets i sostres |
3.1. Esquemes de comportament
3.2. Les parets. Materials, comportament, dimensionat, detalls
3.3. Sostres. Característiques, tipus, dimensionat i detalls
3.4. Els plafons i lloses prefabricats |
Tema 4. Les estructures porticades |
4.1. Consideracions generals
4.2. Estructures de formigó armat
4.3. Estructures d'acer
4.4. Els prefabricats de formigó
4.5. Tècniques no habituals |
Tema 5. La fonamentació |
5.1. La elecció del tipus de fonaments
5.2. Les sabates
5.3. La llosa
5.4. Els pilons |
Tema 6. Els sistemes de contenció de terres |
6.1. Les empentes del terreny
6.2. Els murs de contenció
6.3. Les pantalles
6.4. Altres sistemes |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
24 |
37.5 |
61.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
8 |
12 |
Treballs |
|
23 |
36 |
59 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
1. Presentació del curs. Descripció de les formes de treball i d'avaluació. Presentació del programa de matèries.
2. Verificació dels coneixements de l'alumnat en relació a matèries relacionades amb l'assignatura (test i preguntes curtes).
|
Sessió Magistral |
1. Exposició dels continguts de l'assignatura.
2. Repàs dels coneixements impartits en anteriors sessions. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'exercicis numèris relacionats amb la matèria que s'imparteix a les classes magistrals.
|
Treballs |
Orientació a l'alumnat per a la resolució dels treballs de curs. Lliurament del treball en fases per a garantir el seguiment i garantir la correcta evolució. |
Atenció personalitzada |
Atenció als alumnes en temps no lectiu per a resoldre qualsevol dubta en relació a l'assignatura: continguts, evolució, organització, ... |
Descripció |
L'atenció personalitzada té com a objectiu de tenir un contacte directa amb cada alumne per tal de resoldre els dubtes o problemes que tingui de qualsevol aspecte de l'assignatura (contingut, treballs, evolució personal, ...) o bé per tal d'orientar-lo en la resolució dels treballs.
Tindrà lloc els dies en que s'imparteixin les classes d'orientació per als treballs, a l'acabar aquestes, o bé als correus electrònics del professorat (ramon.guma@urv.cat / josep.lluis@urv.cat). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
El treballs consistirà en el disseny i predimensionat dels elements estructurals d'una edificació. |
Equivaldrà al 30% de la qualificació total |
Proves pràctiques |
|
Durant el curs es realitzaran dues proves per a l'avaluació continuada de l'alumne amb preguntes conceptuals i exercicis cuts de càlcul sobre el temari impartit. |
Cadascun equival a un 25% de la qualificació final (total 50%) |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzaran dues proves d'avaluació continuada simultàniament a les de preguntes curtes, consistent en la resolució d'exercicis de predimensionat. |
Cadascuna equival al 10% de la qualificació final (total 20%) |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria s'avalua a través d'una prova escrita amb un o dos exercicis de càlcul (predimensionat) i varies preguntes sobre el temari (el nombre depèn de la seva complexitat). |
Bàsica |
Gonzàlez Moreno-Navarro, José Luís i altres, Les claus per a construïr l'arquitectura, Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 1997
Mañà i Reixach, Fructuós, El gros de l'obra, Edicions UPC, Barcelona, 2000
Desplazes, Andrea, Materials, processes, structures, Ed. Birkhäuser, 2005
Paricio Ansuategui, Ignacio, La construcció de l'arquitectura: La composició, l'estructura, Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya, Barcelona, 1995-96
, Código Técnico de la Edificación. Documento básico SE "Seguridad estructural", Ministerio de Fomento, Madrid, 2006
, Código Técnico de la Edificación. Documento básico SI "Seguridad en caso de incendio", Ministerio de Fomento, Madrid, 2006
|
|
Complementària |
, Diccionari visual de la construcció, Gemeralitat de Catalunya, Barcelona, 2000
Diaz Gómez, Cèsar, Diccionari de patologia i manteniment d'edificis, Edicions UPC, Barcelona, 2004
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MATEMÀTIQUES II/22204009 | MATEMÀTIQUES I/22204010 | FÍSICA/22204007 | CONSTRUCCIÓ II/22204112 | CONSTRUCCIÓ I/22204111 | ESTRUCTURES I/22204118 | CONSTRUCCIÓ III/22204113 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|