Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A15 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar estructures d'edificació |
| A17 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans sistemes de tancament, coberta i altres obra gruixuda |
| A18 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans solucions de fonamentació |
| A21 |
Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives. |
| A32 |
Coneixement adequat de les qualitats plàstiques, elàstiques i de resistència dels materials d'obra pesada. |
| A33 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seva patologia. |
| A35 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius industrialitzats. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A15 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A17 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A18 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A21 |
Coneixement aplicat de les normes tècniques i constructives
| | A32 |
Coneixement de les característiques físiques i químiques dels materials de construcció, els procediments de producció, les aplicacions i les patologies.
| | A33 |
Coneixement dels sistemes constructius convencionals i industrialitzats i les seves patologies.
| | A35 |
Coneixement aplicat al projecte d'execució dels detalls constructius.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B2 |
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
| | B3 |
Té en compte a qui i com afecta la innovació
| | B4 |
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
| | B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
| | B8 |
Estableix objectius clars pel projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Conceptes bàsics: estabilitat, esveltesa i resistència. |
1.1. Conceptes bàsics de comportament.
1.2. Relació amb el CTE-SE1 |
Tema 2. Els estats de servei de l'edificació |
2.1. Conceptes básics
2.2. Relació amb el CTE-SE2 |
Tema 3. Accions en l'edificació. |
3.1. Conceptes bàsics de accions en l'edificació
3.2. Relació amb el CTE-SE-AE |
Tema 4. Definició constructiva de les diferents tipologies estructurals horitzontals |
4.1. Tipologies estructurals.
4.2. Forjats de fusta.
4.3. Comprovació i execució de forjats de fusta.
4.4. Forjats de formigó.
4.5. Dimensionament i execució de forjats de formigó. |
Tema 5. Definició constructiva de les diferents tipologies estructurals verticals |
5.1 Conceptes bàsics del mur tradicional.
5.2 Conceptes bàsics del mur actual.
5.3 Comprovació i execució dels murs d'obra de fàbrica. |
Tema 6. Definició constructiva dels nusos i definició de detalls constructius. |
6.1 Conceptes bàsics dels diferents punts d'unió entre estructures.
6.2 Definició de detalls constructius relacionats amb l'estructura. |
Tema 7. Definició constructiva del terreny i de la fonamentació. |
7.1 Seguretat estructural en fonamentació DB-SE-C.3. Estudi geotècnic.
7.2 Seguritat estructural en fonamentació DB-SE-C.4. Fonamentacions directes.
7.3 Seguritat estructural en fonamentació DB-SE-C.5. Fonamentacions profundes.
7.4 Seguritat estructural en fonamentació DB-SE-C.6. Elements de contenció.
7.5 Seguritat estructural en fonamentació DB-SE-C.7, 8 i 9. Elements de contenció, millora del terreny i ancoratges. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
24 |
37.5 |
61.5 |
Treballs |
|
23 |
36 |
59 |
Atenció personalitzada |
|
17.5 |
5 |
22.5 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
1. Presentació del curs. Descripció de les formes de treball i d'avaluació. Presentació del programa de matèries.
2. Verificació dels coneixements de l'alumnat en relació a matèries relacionades amb l'assignatura (test i preguntes curtes).
3. Desenvolupament d'un exercici on s'apliquen conceptes bàsics.
|
Sessió Magistral |
1. Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Treballs |
Orientació a l'alumnat per a la resolució dels treballs de curs, en el que s'aplicarà els coneixements impartits en les classes magistrals. Lliurament del treball en fases per a garantir el seguiment i garantir la correcta evolució. |
Atenció personalitzada |
Atenció als alumnes en temps no lectiu per a resoldre qualsevol dubte en relació a l'assignatura. |
Descripció |
L'atenció personalitzada té com a objectiu tenir un contacte directe amb cada alumne per tal de resoldre els dubtes o problemes que tingui de qualsevol aspecte de l'assignatura (contingut, treballs, evolució personal, ...) o bé per tal d'orientar-lo en la resolució dels treballs pràctics.
Josep.lluisg@urv.cat
Sergio.coll@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
L'avaluació consistirà en la entrega d'un treball pràctic desenvolupat a classe on l'alumne posarà en pràctica els conceptes bàsics de l'assignatura. |
Equivaldrà a un 10% de la qualificació total |
Treballs |
|
El treballs consistirà en el disseny i predimensionat dels elements estructurals d'una edificació. |
Equivaldrà al 30% de la qualificació total |
Proves pràctiques |
|
Durant el curs es realitzaran dues proves per a l'avaluació continuada de l'alumne amb preguntes conceptuals i exercicis cuts de càlcul sobre el temari impartit. |
Cadascun equival a un 30% de la qualificació final (total 60%) |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria s'avaluarà només les parts suspeses. |
Bàsica |
Gonzàlez Moreno-Navarro, José Luís i altres, Les claus per a construïr l'arquitectura, Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 1997
Mañà i Reixach, Fructuós, El gros de l'obra, Edicions UPC, Barcelona, 2000
Desplazes, Andrea, Materials, processes, structures, Ed. Birkhäuser, 2005
Paricio Ansuategui, Ignacio, La construcció de l'arquitectura: La composició, l'estructura, Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya, Barcelona, 1995-96
, Código Técnico de la Edificación. Documento básico SE "Seguridad estructural", Ministerio de Fomento, Madrid, 2006
, Código Técnico de la Edificación. Documento básico SI "Seguridad en caso de incendio", Ministerio de Fomento, Madrid, 2006
|
|
Complementària |
, Diccionari visual de la construcció, Gemeralitat de Catalunya, Barcelona, 2000
Diaz Gómez, Cèsar, Diccionari de patologia i manteniment d'edificis, Edicions UPC, Barcelona, 2004
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MATEMÀTIQUES II/22204009 | MATEMÀTIQUES I/22204010 | FÍSICA/22204007 | CONSTRUCCIÓ II/22204112 | CONSTRUCCIÓ I/22204111 | ESTRUCTURES I/22204118 | CONSTRUCCIÓ III/22204113 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|