Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A18 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans solucions de fonamentació |
| A31 |
Coneixement adequat de la mecànica de sòlids, de mitjans continus i del sòl. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A18 |
Projectar edificis i conjunts urbans integrant el disseny i càlcul dels sistemes constructius de divisió interior, fusteria, escales i altra obra acabada; els sistemes de tancament, coberta i altra obra gruixuda i les solucions de fonamentació.
| | A31 |
Coneixement de les patologies de la construcció i dels mètodes i tècniques constructives d'aplicació a la conservació, restauració i rehabilitació, en l'edificació i obra civil, de fonamentacions, estructures, obra gruixuda i obra acabada.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
| | B2 |
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
| | B4 |
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
| | B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
| | B8 |
Identifica possibles riscos inherents al projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
- INTRODUCCIÓ A LA GEOTÈCNIA |
Anàlisi dels inicis de la geotècnia i exemples |
- MECÀNICA DE SÒLS |
Caracterització geotècnica dels diferents tipus de sòls existents |
- MECÀNICA DE ROQUES |
Caracterització geotècnica dels diferents tipus de roques |
L'AIGUA AL TERRENY |
Funcionament de l'aigua al subsòl i característiques generals. Hidrogeologia |
- INVESTIGACIONS IN SITU I ASSAJOS DE LABORATORI |
Anàlisi dels diferents tipus d'investigacions existents. Característiques generals |
- GEOLOGIA I GEOTÈCNIA |
Relació entre geologia i geotècnia. Geologia i geotècnia al Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre |
- RISCOS GEOLÒGICS I PATOLOGIES DEL TERRENY |
Anàlisi dels diferents riscos geològics existents i patologies del terreny associades. Exemples d'aplicació. |
- FONAMENTACIONS |
Anàlisi de la tipologia dels fonaments en funció de les característiques geotècniques del terreny. Exemples d'aplicació. |
- EMPENTA DE TERRES, ESTRUCTURES DE CONTENCIÓ I TALUSSOS |
Anàlisi i avalució de l'empenta de terres. Caracterització de talussos. Exemples d'aplicació. |
- L'ESTUDI GEOTÈCNIC |
Definició i construcció d'un estudi geotècnic. Exemples al Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
3 |
5 |
Sessió Magistral |
|
32 |
46 |
78 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
1 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
10 |
14 |
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Sessions encaminades a explicar i fer entendre les diferents temàtiques proposades al llarg del curs |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada a l'alumne per tal de poder concebre les temàtiques exposades i exemples pràctics proposats |
Descripció |
Atenció personalitzada a l'alumne per tal de consolidar l'ensenyament-aprenentatge dels conceptes de les sessions magistrals així com altres relacionats amb l'assignatura de forma directa o indirecta. Visites concertades amb el professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Exercicis d'avaluació geotècnica |
40 % |
Proves objectives de tipus test |
|
Resolució qüestions geotècniques i problemes específics |
60 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà de la següent forma: - Dos proves parcials tipus test i un problema a resoldre al llarg de l'assignatura -Tres exercicis pràctis obligatòris al llarg de l'assignatura: 1er-problema a resoldre amb raonament geotècnic (10%); 2on-avaluació geotècnica d'una zona (15%); 3er-resolució problema amb raonament geotècnic (15%) Termini màxim d'entrega: dos setmanes després de la seva proposta. Avaluació de l'assignatura: 60% proves parcials i 40% problemes a resoldre al llarg del curs
Segona convocatòria:en el cas de no superar el curs d'avaluació continuada es procedirà a una segona convocatòria on l'avaluació es realitzarà amb la mateixa fórmula del curs. En el cas de no realitzar els exercicis pràctics durant el curs se'n proposaran de suplementaris o de substitució a resoldre amb un termini màxim de 10 dies |
Bàsica |
Roset Piñol, Joaquim, Apunts de Geotècnia, 2016-2017, Moodle assignatura
González de Vallejo, Luis I., Ingenieria Geológica, 2002,
Braja M. Das, Principios de Ingeniería de Cimentaciones, 2006, Ed Thomson
González Caballero, Matilde, El Terreno, 2001, Ed. UPC
Varios autores ETSA Univ Navarra, Manual de Edificación. Mecánica de los terrenos y los cimientos, 2003, Ed. Dossat
Mañá Reixach, Fructuós, Patologies dels fonaments en l'edificació, 2008, Ed. UPC
J. A. Jiménez Salas, Geotecnia y Cimientos I, II y III, 1975, Ed. Rueda
Bielza Feliú, Ana, Manual de técnicas de Mejora del Terreno, 1999,
Ereas, Carlos, Ejercicios de Geotécnia y Cimientos, 1995, Ed. CICCP
Suriol, J; Lloret, A., Geotecnia. Reconocimiento del terreno, 1995, Ed. UPC
Torrijo, Fco Javier, Fonamentacions en l'àmbit de l'enginyeria geològica, 2011, Ed. UPV
Corominas Dulcet, J i altres, Riesgos geológicos, 1995, Ed. UPC
Anguita Virella, F., Procesos geológicos externos y geología ambiental, 1991, Ed. Rueda
Vilaplana, J; Copons, R; Escurer, J i altres, Riskat. Els riscos naturals a Catalunya, 2008, Generalitat de Catalunya
Vilaplana, J; Copons, R; Escurer, J i altres, Riskat. Els riscos naturals a Catalunya, 2008, Generalitat de Catalunya
Olivella, S.; Suriol, J.; Josa, A.; Navarro, V., Mecánica de Suelos. Problemas resueltos, 1997, Ed. UPC
Olios Martinez, Pedro J., Cimentaciones Superficiales. Diseño de zapatas, 2007, Ed. UVA
Couto, A,; López, M.J., Cimentaciones Superficiales y Estructuras de Contención. Teoria y ejercicios resueltos, 2003, Ed. Tórculo
Olivella, S.; Josa A.; Valencia F.J, Cimentaciones y estructuras de contención. Problemas resueltos, 1999, Ed. UPC
Portales Pons, Agustí, Sota rasant. Aspectes teòrics i pràctica constructiva, 2009, Ed. UPC
Torrijo Echarri, Fco Javier; Cortés Gimeno, Rafael, Cálculo geotécnico de cimentaciones, 2012, Editorial Académica Española
|
|
Complementària |
Torrijo, Fco Javier , Los suelos y las rocas en Ing. Geológica, 2007, Ed. UPV
Custodio, E., Hidrología Subterrána I i II, 2001, Ed. Omega
Sanz, Eugenio, Hidráulica Subterránea, 2013, Ed. Garceta
Valiente Ochoa, E.; , Manual del Ingeniero de edificación: guía para la inspección edílica, 2011, Ed. UPV
Serrano Alcudia, Fco, Patologia de la Edificación. El lenguaje de las grietas, 2005, Fundación Escuela de la Edificación
Cuanalo Campos, Oscar Andrés; Oliva González, Aldo Onel, Inestabilidad de laderas. Deslizamientos y factores desencadenantes, 2011, Editorial Académica Española
Cuanalo Campos, Oscar Andrés; Oliva González, Aldo Onel, Inestabilidad de laderas. Análisis geotécnico y evaluación de riesgos, 2012, Editorial Académica Española
Cuanalo Campos, Oscar Andrés; Oliva González, Aldo Onel; Gallardo Amaya, Romel, Inestabilidad de laderas. Procesos constructivos de estabilización, 2012, Editorial Académica Española
Logeais, Louis, Patología de las cimentaciones, 1984, Editorial Gustavo Gili, S.A.
|
Altres fonts d'informació amb recurs electrònic es facilitaran al llarg de l'assignatura |
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana tenir conceptes sobre fonaments, estructures i processos constructius per tal de poder consolidar correctament l'assignatura |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|