Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A21 |
Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives. |
| A22 |
Aptitud per conservar les estructures d'edificació, la fonamentació i obra civil. |
| A23 |
Aptitud per conservar l'obra acabada |
| A25 |
Capacitat per conservar l'obra gruixuda.
|
| A33 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seva patologia. |
| A34 |
Coneixement adequat de les característiques físiques i químiques, els procediments de producció, la patologia i l'ús dels materials de construcció. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A21 |
Coneixement aplicat de les normes tècniques i constructives
| | A22 |
Coneixement de les patologies de la construcció i dels mètodes i tècniques constructives d'aplicació a la conservació, restauració i rehabilitació, en l'edificació i obra civil, de fonamentacions, estructures, obra gruixuda i obra acabada.
| | A23 |
Coneixement de les patologies de la construcció i dels mètodes i tècniques constructives d'aplicació a la conservació, restauració i rehabilitació, en l'edificació i obra civil, de fonamentacions, estructures, obra gruixuda i obra acabada.
| | A25 |
Coneixement de les patologies de la construcció i dels mètodes i tècniques constructives d'aplicació a la conservació, restauració i rehabilitació, en l'edificació i obra civil, de fonamentacions, estructures, obra gruixuda i obra acabada.
| | A33 |
Coneixement dels sistemes constructius convencionals i industrialitzats i les seves patologies.
| | A34 |
Coneixement de les patologies de la construcció i dels mètodes i tècniques constructives d'aplicació a la conservació, restauració i rehabilitació, en l'edificació i obra civil, de fonamentacions, estructures, obra gruixuda i obra acabada.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
| | B2 |
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Troba nous mètodes per fer les coses
| | B4 |
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
| | B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
| | B8 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. La patologia en la construcció |
1.1. Definició i conceptes generals
1.2. Principis bàsics. Anàlisi dels elements constructius
1.3. Trencament de materials.
|
2. Sistemes i tècniques constructives tradicionals |
2.1. Mecànica de les fàbriques, arcs i cúpules. Mecanismes de col·lapse
2.2. sistemes tradicionals
2.3. L'arquitectura culta. Sistemes constructius de transmissió vertical
2.4. L'arquitectura culta. Sistemes constructius de transmissió horitzontal
|
3. El diagnòstic en la construcció |
3.1. el diagnòstic
3.2. Verificació constructiva. L'estat actual
3.3. Verificació constructiva. Assaigs i la seva avaluació
|
4. Reparacions estructurals |
4.1. Patologia de fonaments
4.2. Recalç de fonaments
4.3. Patologies de fàbriques
4.4. Murs de fàbriques
4.5. Murs i voltes de fàbrica. Tècniques de reforç
4.6. Patologies en la fusta. Tècniques d'intervenció
4.7. Patologies del formigó. Tècniques d'intervenció
4.8 Reparació de forjats
|
5. Humitats i aïllaments |
5.1. Introducció
5.2 La humitat en la construcció. Reparacions
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
35 |
30 |
65 |
Treballs |
|
3 |
50 |
53 |
Taller (arquitectura) |
|
16 |
0 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Taller (arquitectura) |
Es fa un seguiment a l'aula en sessions presencials dels projectes pràctics i requereixen una dedicació complementària dels estudiants per al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Complementàriament a l'horari de classes, puntualment l'alumne podrà contactar amb el professorat per rebre atenció personalitzada. |
Descripció |
L'alumne podrà contactar amb els professors responsables per mitjà de les corresponents direccions de correu electrònic:
Dr. Josep Lluís i Ginovart: josep.lluisg@urv.cat
Sr. Agustí Costa: agusti.costa@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Desenvolupament d'un treball individual i un treball col·lectiu |
60% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
5% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova escrita que inclou preguntes directes sobre el temari de l'assignatura |
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants que no aprovin per curs podran realitzar una prova escrita en segona convocatòria |
Bàsica |
LLUIS I GINOVART, Josep, Thesaurus architecturae ; 1, , Reus, 2011
LLUIS I GINOVART, Josep, Thesaurus architecturae ; 2, , Reus, 2012
LLUIS I GINOVART, Josep, Thesaurus architecturae ; 3, , Reus, 2013
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|