Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A15 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans i executar estructures d'edificació |
| A18 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar, integrar en edificis i conjunts urbans solucions de cimentació |
| A21 |
Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives. |
| A22 |
Aptitud per conservar les estructures d'edificació, el cimentació i obra civil. |
| A31 |
Coneixement adequat de la mecànica de sòlids, de mitjans continus i del sòl. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
| B12 |
Intuició Mecànica |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A15 |
Capacitat per concebre, dissenyar i calcular estructures i fonamentacions d'edificis i conjunts urbans i integrar les solucions estructurals en el projecte d'edificació.
| | A18 |
Coneixement aplicat de les normes tècniques i constructives al disseny i càlcul de les estructures d'edificació.
| | A21 |
Coneixement aplicat de les normes tècniques i constructives al disseny i càlcul de les estructures d'edificació.
| | A22 |
Aptitud per conservar les estructures d'edificació, la fonamentació i obra civil.
| | A31 |
Coneixement aplicat de la mecànica de sòlids, de mitjans continus i del sòl.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
| | B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
| | B4 |
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
| | B8 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
| | B12 |
Interpreta la relació entre forma i funció estructural
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Formació dels sòls |
Definicio del sòl i principals elements que el componene
Classificació de les roques.
Formació dels sòl i tipus de sedimentacions. |
Tema 2. Característiques dels sòls |
Mida i forma de les partícules.
Estructura del sòl granular.
Estructura dels sòls fins.
Argiles i els seus minerals.
Efectes de l'aigua. |
Tema 3. Calssificació dels sòls |
Anàlisis granumètric i tipus de classificacions.
Corbes de granulomètriques.
Classificació segons Casagrande.
Sistema unificat. |
Tema 4. Característiques físiques |
Paràmetre de pes, volum i passivitat.
Definició de les diferents densitats.
Capacitats i densitats relatives.
Estat de tensions. |
Tema 5. Característiques mecàniques dels sòls |
Introducció al cercle de Möhor.
Corba resistència intrínseca.
Assaig de tall directe.
Assaig de compressió simple.
Assaig triaxial. |
Tema 6. Equilibri plàstic |
Distribució de tenisions en un punt.
Cercle de trencament, recta de resistència intrínseca.
Equació de Coulomb.
Plans de trencament. |
Tema 7. Assaig de camp, estudi geotècnic |
Penòmetre dinàmic.
Penòmetre estàtic.
Dilatòmetre o pressiòmetre.
Scisòmetre.
Assaig de càrrega per placa.
Campanya de reconeixement.
Estudi geotècnic. |
Tema 8. Empentes sobre murs |
Equilibri plàstic de Rankine.
Empenta de Rankine.
Empenta de Coulomb.
Frec entre terreny i mur. |
Tema 9. Murs de contenció |
Murs treballant per gravetat.
Murs treballant a flexió.
Murs amb contraforts.
Acció de l'aigua.
Estabilitat total del conjunt.
Càlcul del mur. |
Tema 10. Fonaments superficials |
Càrrega d'enfonsament.
Terreny amb cohesió.
Expressió de Terzaghi.
Expressió de Brinch Hansen.
Fonamentació en talús.
Trencament percial.
Sòl anegat.
Sòl estratificat. |
Tema 11. Dimensionat de fonaments superficials |
Tipologia de sabates.
Distribució de tensions de contacte.
Bigues centradores.
Càlcul i comparació sabata rígida i flexible.
|
Tema 12. Bigues de fonamentació |
Variació de la distribució de tensions.
Mètode Wölfer.
Mètode simplificat. |
Tema 13. Tipologia de fonamentacions |
Fonamentació semiprofunda.
Fonamentació profundes.
Càrrega puntual.
Càrrega lineal.
Pilons, pantalles.
Micropilons. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
15 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
11 |
17 |
Treballs |
|
2 |
14 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
8 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
A15 | A18 | A21 | A22 | A31 | B2 | B3 | B4 | B12 | C3 | |
6 |
12 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'estudiant. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
L'horari d'atenció personalitzada s'informarà als estudiants a l'inici de les classes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Es realitzarà un treball de curs en grup. |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
S'exposarà el treball de curs davant de tot el curs. |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
L'alumnat entregarà els exercicis indicats a classe. |
5 |
Proves de desenvolupament |
A15 | A18 | A21 | A22 | A31 | B2 | B3 | B4 | B12 | C3 |
|
Es realitzaràn dues proves al llarg del curs que vadran el 37.5% cada una |
75 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal que l'alumne aprovi l'assignatura ha de superar amb una nota superior a 4/10 cada una de les parts. És imprescindible l'entrega i presentació del treball de curs per tal que l'alumne sigui avaluat. |
Bàsica |
Ministerio de Fomento, Instrucción del Hormigon EHE-08, ,
Ministerio de Vivenda, Documento Basico Seguridad Estructural Cimientos SE-C, ,
Jiménez Salas, J.A., Geotécnia y Cimientos I. Propiedades de los suelos y las rocas., , Editorial Rueda
Jiménez Salas, J.A., Geotécnia y Cimientos II. Mecánica de los suelos y las rocas., , Editorial Rueda
Terzaghi, Karl, Mecánica de los suelos en ingenieria práctica., , Editorial El Ateneo S.A.
Gonzalez Caballero, Matilde, El terreno., , Edicions UPC. Gili
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTRUCTURES III/22204120 | ESTRUCTURES II/22204119 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|