Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A19 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i executar instal·lacions de subministrament, tractament i evacuació d'aigües |
| A20 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i executar instal·lacions de calefacció i de climatització. |
| A21 |
Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives. |
| A26 |
Capacitat per projectar instal·lacions edificatòries i urbanes de transformació i subministrament elèctrics. |
| A27 |
Capacitat per projectar instal·lacions edificatòries i urbanes de comunicació audiovisual. |
| A29 |
Capacitat per projectar instal·lacions edificatòries i urbanes d'il·luminació artificial. |
| A30 |
Capacitat per conservar instal·lacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A19 |
Capacitat per concebre, dissenyar i calcular estructures i fonamentacions d'edificis i conjunts urbans i integrar les solucions estructurals en el projecte d'edificació
| | A20 |
Capacitat per concebre, dissenyar i calcular estructures i fonamentacions d'edificis i conjunts urbans i integrar les solucions estructurals en el projecte d'edificació
| | A21 |
Capacitat per concebre, dissenyar i calcular estructures i fonamentacions d'edificis i conjunts urbans i integrar les solucions estructurals en el projecte d'edificació
| | A26 |
Capacitat per projectar instal·lacions de transformació, subministrament elèctric, de comunicació audiovisual, de condicionament acústic i d'il·luminació artificial en edificis i espais urbans.
| | A27 |
Capacitat per projectar instal·lacions de transformació, subministrament elèctric, de comunicació audiovisual, de condicionament acústic i d'il·luminació artificial en edificis i espais urbans.
| | A29 |
Capacitat per projectar instal·lacions de transformació, subministrament elèctric, de comunicació audiovisual, de condicionament acústic i d'il·luminació artificial en edificis i espais urbans.
| | A30 |
Capacitat per concebre, dissenyar i calcular estructures i fonamentacions d'edificis i conjunts urbans i integrar les solucions estructurals en el projecte d'edificació
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
| | B3 |
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
| | B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
| | B8 |
Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ |
- Presentació del programa.
- Sistema d’avaluació.
- Introducció als sistemes lumínic, climàtic i acústic. Resum i mostra d’exemples d’edificis (Les instal•lacions com a generadores del projecte).
- Presentació de la pràctica: Sistema Lumínic i entrega enunciat. Visualització de pràctiques d’anys anteriors.
- Programes informàtics opcionals: Dialux i Lider.
|
SISTEMA LUMÍNIC 1 |
- La llum: Obtenció, propagació i propietats de la llum.
- La visió: Fisiologia. El procés: Característiques i factors que influeixen. Tipus de visió.
- El color: El color de les coses. Barreges. Temperatura del color i IRC.
- Fotometria: Magnituds i unitats de mesura.
- Sistemes de representació gràfica.
|
SISTEMA LUMÍNIC 2 |
- Fonts de llum.
- Làmpades: Tipus i característiques definitòries: Incandescència, descàrrega, i Led’s.
- Lluminàries: Tipus i característiques definitòries.
|
SISTEMA LUMÍNIC 3 |
- Càlcul d’instal•lacions d’enllumenat: Mètode del flux i mètode del punt per punt. Diferències i exercicis.
- Nivells d’il.luminació recomenats.
- Criteris bàsics del sistema lumínic. Exemples.
- Mètode de càlcul del VEE (valor eficiència energètica)
- L’enlluernament. Mètodes de càlcul: Söllner i UGR
- Normativa: Aplicació del CTE HE 3 al projecte
|
SISTEMA LUMÍNIC 4 |
- Presentació de la pràctica: Sistema Climàtic i entrega enunciat. Visualització de pràctiques d’anys anteriors. |
SISTEMA CLIMÀTIC 1 |
- El procés de climatització: Antecedents, Psicrometria, confort tèrmic i transferència de calor
- La Transmitància CTE HE-1
- El programa LIDER i CALENER
- Càlcul de càrregues tèrmiques: Calefacció i refrigeració
|
SISTEMA CLIMÀTIC 2 |
- Exercicis de tractament d’aire
- Climatització: Sistemes de generació fred i calor i classificació dels sistemes de climatització.
|
SISTEMA CLIMÀTIC 3 |
- Distribució de l’aire
- Sistemes de control i regulació
- Calefacció: Classificació, dimensionat i exemples.
- Energies renovables i eficiència energètica. Projectes i exemples
|
SISTEMA CLIMÀTIC 4 |
- Presentació de la pràctica: Sistema Acústic i entrega enunciat. Visualització de pràctiques d’anys anteriors. |
SISTEMA ACÚSTIC 1 |
- Conceptes generals d’acústica
- Aïllament i condicionament del soroll
- Solucions constructives
|
SISTEMA ACÚSTIC 2 |
- El sistema acústic: Territori, ciutat, edifici i local
- Aplicació del CTE al projecte
Entrega pràctica acústica: Presentació de projectes
- Dubtes previs a l’examen
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Taller (arquitectura) |
|
12 |
0 |
12 |
Sessió Magistral |
|
10 |
19 |
29 |
Treballs |
|
3 |
25 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Contextualització dels 3 sistemes a estudiar durant el curs. Exemples d'aplicació en edificis actuals.
|
Taller (arquitectura) |
Al final de les classes teòriques es destinarà un espai de temps a la revisió dels treballs que l'alumne està elaborant. |
Sessió Magistral |
Consta d'un conjunt de classes teòriques segons el programa facilitat al punt 3 (Continguts). |
Treballs |
L'alumne realitzarà, al llarg del curs, un treball en equip que constarà de memoria i plànols. En el mateix aprendrà a realizar càlculs i a aplicar la normativa vigent. |
Atenció personalitzada |
Al final de cada clase es resoldran dubtes dels alumnes.
|
Descripció |
L'alumne disposarà d'un espai de temps, a continuació de cada classe de teoria, per a que el professor supervisi els treballs i resolgui els seus dubtes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
En aquesta assignatura es considera fonamental que l'alumne sigui capaç d'aplicar els coneixements de les instal.lacions al projecte. |
60% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es farà un examen tipus test en finalitzar les clases. |
20% |
Altres |
|
L'alumne realitzarà uns resums de cada classe en finalitzar la mateixa. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'alumne pot recuperar l'assignatura en segona convocatòria repetint un examen tipus test o tornant a presentar les pràctiques amb nota inferior al 4. |
Bàsica |
, FUENTES DE LUZ, PARANINFO, ADAE DELEGACIÓN CENTRO. MADRID
CARRIER AIR CONDITIONING COMPANY, MANUAL DE AIRE ACONDICIONADO, MARCOMBO,
FEIJÓ, JESÚS, INSTALACIONES DE ILUMINACIÓN EN LA ARQUITECTURA, UNIVERSIDAD DE VALLADOLID,
BERANEK, LEO L., ACÚSTICA, ED. HISPANOAMERICANA, 1961
DAUMAL I DOMÈNECH, FRANCESC, ARQUITECTURA ACÚSTICA POÉTICA Y DISEÑO, UPC, 2002
FUMADÓ ALSINA, J. LLUÍS, CLIMATIZACIÓN DE EDIFICIOS, EDICIONES DEL SERBAL, 1996
, GENERALIDADES SOBRE AIRE ACONDICIONADO, ROCA, 1973
MINISTERIO DE LA VIVIENDA, CTE, , 2006
FOLGUERA CAVEDA, EDUARDO, CLIMATITZACIÓ A LA ARQUITECTURA, ETSAB, 2000
FOLGUERA CAVEDA, EDUARDO, MANUAL BÀSIC D'ENLLUMENAT ARTIFICIAL, ETSAB, 1998
PHILIPS IBÉRICA SA, INTRODUCCIÓN AL ALUMBRADO, LA GARRIGA, 2002
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
INSTAL·LACIONS IV/22204125 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INSTAL·LACIONS I/22204122 | INSTAL·LACIONS II/22204123 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|