Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A19 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i executar instal·lacions de subministrament, tractament i evacuació d'aigües |
| A20 |
Aptitud per concebre, calcular, dissenyar i integrar en edificis i conjunts urbans i executar instal·lacions de calefacció i de climatització. |
| A21 |
Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives. |
| A26 |
Capacitat per projectar instal·lacions edificatòries i urbanes de transformació i subministrament elèctrics. |
| A27 |
Capacitat per projectar instal·lacions edificatòries i urbanes de comunicació audiovisual. |
| A29 |
Capacitat per projectar instal·lacions edificatòries i urbanes d'il·luminació artificial. |
| A30 |
Capacitat per conservar instal·lacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A19 |
Capacitat per concebre, dissenyar i calcular estructures i fonamentacions d'edificis i conjunts urbans i integrar les solucions estructurals en el projecte d'edificació
| | A20 |
Capacitat per concebre, dissenyar i calcular estructures i fonamentacions d'edificis i conjunts urbans i integrar les solucions estructurals en el projecte d'edificació
| | A21 |
Capacitat per concebre, dissenyar i calcular estructures i fonamentacions d'edificis i conjunts urbans i integrar les solucions estructurals en el projecte d'edificació
| | A26 |
Capacitat per projectar instal·lacions de transformació, subministrament elèctric, de comunicació audiovisual, de condicionament acústic i d'il·luminació artificial en edificis i espais urbans.
| | A27 |
Capacitat per projectar instal·lacions de transformació, subministrament elèctric, de comunicació audiovisual, de condicionament acústic i d'il·luminació artificial en edificis i espais urbans.
| | A29 |
Capacitat per projectar instal·lacions de transformació, subministrament elèctric, de comunicació audiovisual, de condicionament acústic i d'il·luminació artificial en edificis i espais urbans.
| | A30 |
Capacitat per concebre, dissenyar i calcular estructures i fonamentacions d'edificis i conjunts urbans i integrar les solucions estructurals en el projecte d'edificació
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
| | B3 |
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
| | B7 |
Coneix les eines i els processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
| | B8 |
Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ |
- Presentació del programa.
- Sistema d’avaluació.
- Introducció als sistemes lumínic, climàtic i acústic. Resum i mostra d’exemples d’edificis (Les instal•lacions com a generadores del projecte).
- Presentació de la pràctica: Sistema Lumínic i entrega enunciat. Visualització de pràctiques d’anys anteriors.
- Programes informàtics opcionals: Dialux i Lider.
|
SISTEMA LUMÍNIC 1 |
- La llum: Obtenció, propagació i propietats de la llum.
- La visió: Fisiologia. El procés: Característiques i factors que influeixen. Tipus de visió.
- El color: El color de les coses. Barreges. Temperatura del color i IRC.
- Fotometria: Magnituds i unitats de mesura.
- Sistemes de representació gràfica.
|
SISTEMA LUMÍNIC 2 |
- Fonts de llum.
- Làmpades: Tipus i característiques definitòries: Incandescència, descàrrega, i Led’s.
- Lluminàries: Tipus i característiques definitòries.
|
SISTEMA LUMÍNIC 3 |
- Càlcul d’instal•lacions d’enllumenat: Mètode del flux i mètode del punt per punt. Diferències i exercicis.
- Nivells d’il.luminació recomenats.
- Criteris bàsics del sistema lumínic. Exemples.
- Mètode de càlcul del VEE (valor eficiència energètica)
- L’enlluernament. Mètodes de càlcul: Söllner i UGR
- Normativa: Aplicació del CTE HE 3 al projecte
|
SISTEMA LUMÍNIC 4 |
- Presentació de la pràctica: Sistema Climàtic i entrega enunciat. Visualització de pràctiques d’anys anteriors. |
SISTEMA CLIMÀTIC 1 |
- El procés de climatització: Antecedents, Psicrometria, confort tèrmic i transferència de calor
- La Transmitància CTE HE-1
- El programa LIDER i CALENER
- Càlcul de càrregues tèrmiques: Calefacció i refrigeració
|
SISTEMA CLIMÀTIC 2 |
- Exercicis de tractament d’aire
- Climatització: Sistemes de generació fred i calor i classificació dels sistemes de climatització.
|
SISTEMA CLIMÀTIC 3 |
- Distribució de l’aire
- Sistemes de control i regulació
- Calefacció: Classificació, dimensionat i exemples.
- Energies renovables i eficiència energètica. Projectes i exemples
|
SISTEMA CLIMÀTIC 4 |
- Presentació de la pràctica: Sistema Acústic i entrega enunciat. Visualització de pràctiques d’anys anteriors. |
SISTEMA ACÚSTIC 1 |
- Conceptes generals d’acústica
- Aïllament i condicionament del soroll
- Solucions constructives
|
SISTEMA ACÚSTIC 2 |
- El sistema acústic: Territori, ciutat, edifici i local
- Aplicació del CTE al projecte
Entrega pràctica acústica: Presentació de projectes
- Dubtes previs a l’examen
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Taller (arquitectura) |
|
12 |
0 |
12 |
Sessió Magistral |
|
10 |
19 |
29 |
Treballs |
|
3 |
25 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Contextualització dels 3 sistemes a estudiar durant el curs. Exemples d'aplicació en edificis actuals.
|
Taller (arquitectura) |
Al final de les classes teòriques es destinarà un espai de temps a la revisió dels treballs que l'alumne està elaborant. |
Sessió Magistral |
Consta d'un conjunt de classes teòriques segons el programa facilitat al punt 3 (Continguts). |
Treballs |
L'alumne realitzarà, al llarg del curs, un treball en equip que constarà de memoria i plànols. En el mateix aprendrà a realizar càlculs i a aplicar la normativa vigent. |
Atenció personalitzada |
Al final de cada clase es resoldran dubtes dels alumnes.
|
Descripció |
L'alumne disposarà d'un espai de temps, a continuació de cada classe de teoria, per a que el professor supervisi els treballs i resolgui els seus dubtes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
En aquesta assignatura es considera fonamental que l'alumne sigui capaç d'aplicar els coneixements de les instal.lacions al projecte. |
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
PHILIPS IBÉRICA SA, INTRODUCCIÓN AL ALUMBRADO, LA GARRIGA, 2002
FOLGUERA CAVEDA, EDUARDO, MANUAL BÀSIC D'ENLLUMENAT ARTIFICIAL, ETSAB, 1998
FOLGUERA CAVEDA, EDUARDO, CLIMATITZACIÓ A LA ARQUITECTURA, ETSAB, 2000
MINISTERIO DE LA VIVIENDA, CTE, , 2006
, GENERALIDADES SOBRE AIRE ACONDICIONADO, ROCA, 1973
FUMADÓ ALSINA, J. LLUÍS, CLIMATIZACIÓN DE EDIFICIOS, EDICIONES DEL SERBAL, 1996
DAUMAL I DOMÈNECH, FRANCESC, ARQUITECTURA ACÚSTICA POÉTICA Y DISEÑO, UPC, 2002
BERANEK, LEO L., ACÚSTICA, ED. HISPANOAMERICANA, 1961
FEIJÓ, JESÚS, INSTALACIONES DE ILUMINACIÓN EN LA ARQUITECTURA, UNIVERSIDAD DE VALLADOLID,
CARRIER AIR CONDITIONING COMPANY, MANUAL DE AIRE ACONDICIONADO, MARCOMBO,
, FUENTES DE LUZ, PARANINFO, ADAE DELEGACIÓN CENTRO. MADRID
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|