DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) COMPOSICIÓ II Codi 22204130
Ensenyament
Grau d'Arquitectura (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Quart 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Unitat Predepartamental d'Arquitectura
Coordinador/a
ZUAZNABAR UZCUDUN, GUILLERMO
Adreça electrònica guillermo.zuaznabar@urv.cat
Professors/es
ZUAZNABAR UZCUDUN, GUILLERMO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A53 Aptitud per catalogar el patrimoni edificat i urbà i planificar la seva protecció.
 A59 Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics
 A67 Coneixement adequat de les bases de l´arquitectura vernacla
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
 B10 Sensibilitat estètica
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A53 Realització de fitxes d'inventari i catalogació del patrimoni arquitectònic i propostes de protecció
 A59 Realització d'anàlisi compositiva d'arquitectures modernes amb aportació de documents gràfics i maquetes.
 A67 Coneixement de la història de l'arquitectura, les seves formes constructives i les bases de les tradicions arquitectòniques de la cultura occidental.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
 B4 Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
 B6 Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
 B10 Composa amb criteris estètics
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
 C3 Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
 C4 Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
Arquitectura y paisaje en la España a partir de los cincuenta en adelante.

Josep Maria Sostres, “Paisaje y diseño”, Cuadernos de Arquitectura, n.64, Barcelona, 1966.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
Taller (arquitectura)
B3
B4
B10
C3
28 25 53
Atenció personalitzada
5 35 40
 
Proves de desenvolupament
A53
B10
C1
C4
4 0 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación del curso y de los talleres
Taller (arquitectura) Los estudios analizarán los elementos arquitectónicos y constructivos que integran y construyen el paisaje de Tarragona, con el fin de entender sus elementos compositivos. Se emplearán dibujos, maquetas y
fotografías. Estos se decidirán conforme a las necesidades y las características de los proyectos. El fin último es trasladar y dar a
conocer, a través del estudio, las arquitecturas y análisis del paisaje de un modo claro, conciso y objetivo.
Atenció personalitzada En clase asistiendo a los trabajaos realizados, corrgiendo los critetrios de presentación y catalogación.

Atenció personalitzada
Descripció
En los talleres se asistirá y corregirán las evoluciones de los ejercicios

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Taller (arquitectura)
B3
B4
B10
C3
Es imprescindible la asistencia así como realizar las entregas ante los compañeros.
De modo general se evaluará positivamente la participación en clase y la documentación empleada.
Se prestará especial atención a la calidad y la veracidad de los dibujos, el tratamiento general, los recursos gráficos empleados,
claridad en la presentación de los elementos analizados así como a la calidad compositiva de los trabajos.
Proves de desenvolupament
A53
B10
C1
C4
Los trabajos deben buscar la representación del paisaje a fin de poder generar base cartográficas para realizar un buen análisis del territorio.
Altres  

No hay ejercicio de recuperación. En casos excepcionales se admitirá alguna entrega después de la finalización del curso que servirá para complementar la nota. La no asistencia a clase así como la falta de entrega de los trabajos supone un NP para toda la asignatura. No hay exámen de recuperación

 
Altres comentaris i segona convocatòria

No hay ejercicio de recuperación. En casos excepcionales se admitirá alguna entrega después de la finalización del curso que servirá para complementar la nota. La no asistencia a clase así como la falta de entrega de los trabajos supone un NP para toda la asignatura. No hay exámen.


Fonts d'informació

Bàsica

- Josep Lluís Sert, “The Scope of Architecure” (“El alcance de la arquitectura”), Lecture to students at Harvard University
Graduate Design School, 17th March 1953. En: JAUME FREIXA, Josep Lluís Sert, Barcelona: Santa y Cole, ETSAB, 2005, pp.
199-201.
- Josep Maria Sostres, “Creación arquitectónica y manierismo”, Arquitectura Cuba, La Habana, marzo 1956.
- Josep Maria Sostres, “Paisaje y diseño”, Cuadernos de Arquitectura, n.64, Barcelona, 1966.
- Keneth Frampton, “Prospects for a Critical Regionalism”, Perspecta, Vol. 20, (1983), The MIT Press, pp. 147-162
- Edward Tufte, Visual Display of Quantitative Information, Graphics Press, Cheschire, Connecticut 1983.
- Edward Tufte, Visual explanations: images and quantities, evidence and narrative, Graphics Press, Cheschire,
Connecticut 1997.
- Bernard Rudofsky, Rudofsky: Lessons From Bernard Rudofsky. Life As A Voyage, Birkhäuser, Basel 2007.
- Alfons Tejero Farnós, Inventari de les restes arqueològiques I històriques de la plana de coll de Balaguer, Ajuntament de
Vandellós i l’Hospitalet de l’Infant, l’Hospitalet de l’Infant 2008.
- Cait, "Altafulla i Torredembarra 1950-2010 : arxiu d'arquitectura moderna en el seu context urbanístic" Torredembarra : Centre d'Estudis Sinibald de Mas ; Altafulla : Centre d'Estudis d'Altafulla, 2013.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
CONSTRUCCIÓ I/22204111
COMPOSICIÓ I/22204131


 
Altres comentaris
Saber leer y escribir. Gusto por el dibujo. Expresarse correctamente.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent