Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A53 |
Aptitud per catalogar el patrimoni edificat i urbà i planificar la seva protecció. |
| A59 |
Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics |
| A67 |
Coneixement adequat de les bases de l´arquitectura vernacla |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B10 |
Sensibilitat estètica |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A53 |
Realització de fitxes d'inventari i catalogació del patrimoni arquitectònic i propostes de protecció
| | A59 |
Realització d'anàlisi compositiva d'arquitectures modernes amb aportació de documents gràfics i maquetes.
| | A67 |
Coneixement de la història de l'arquitectura, les seves formes constructives i les bases de les tradicions arquitectòniques de la cultura occidental.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
| | B10 |
Composa amb criteris estètics
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
| | C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Arquitectura y paisaje en la España a partir de los cincuenta en adelante.
|
Josep Maria Sostres, “Paisaje y diseño”, Cuadernos de Arquitectura, n.64, Barcelona, 1966.
|
|
|
|
|
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Taller (arquitectura) |
|
28 |
25 |
53 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
35 |
40 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación del curso y de los talleres |
Taller (arquitectura) |
Los estudios analizarán los elementos arquitectónicos y constructivos que integran y construyen el paisaje de Tarragona, con el fin de entender sus elementos compositivos. Se emplearán dibujos, maquetas y
fotografías. Estos se decidirán conforme a las necesidades y las características de los proyectos. El fin último es trasladar y dar a
conocer, a través del estudio, las arquitecturas y análisis del paisaje de un modo claro, conciso y objetivo. |
Atenció personalitzada |
En clase asistiendo a los trabajaos realizados, corrgiendo los critetrios de presentación y catalogación. |
Descripció |
En los talleres se asistirá y corregirán las evoluciones de los ejercicios |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Taller (arquitectura) |
|
Es imprescindible la asistencia así como realizar las entregas ante los compañeros.
De modo general se evaluará positivamente la participación en clase y la documentación empleada.
Se prestará especial atención a la calidad y la veracidad de los dibujos, el tratamiento general, los recursos gráficos empleados,
claridad en la presentación de los elementos analizados así como a la calidad compositiva de los trabajos. |
|
Proves de desenvolupament |
|
Los trabajos deben buscar la representación del paisaje a fin de poder generar base cartográficas para realizar un buen análisis del territorio. |
|
Altres |
|
No hay ejercicio de recuperación. En casos excepcionales se admitirá alguna entrega después de la finalización del curso que servirá para complementar la nota. La no asistencia a clase así como la falta de entrega de los trabajos supone un NP para toda la asignatura. No hay exámen de recuperación |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
No hay ejercicio de recuperación. En casos excepcionales se admitirá alguna entrega después de la finalización del curso que servirá para complementar la nota. La no asistencia a clase así como la falta de entrega de los trabajos supone un NP para toda la asignatura. No hay exámen. |
Bàsica |
|
- Josep Lluís Sert, “The Scope of Architecure” (“El alcance de la arquitectura”), Lecture to students at Harvard University Graduate Design School, 17th March 1953. En: JAUME FREIXA, Josep Lluís Sert, Barcelona: Santa y Cole, ETSAB, 2005, pp. 199-201. - Josep Maria Sostres, “Creación arquitectónica y manierismo”, Arquitectura Cuba, La Habana, marzo 1956. - Josep Maria Sostres, “Paisaje y diseño”, Cuadernos de Arquitectura, n.64, Barcelona, 1966. - Keneth Frampton, “Prospects for a Critical Regionalism”, Perspecta, Vol. 20, (1983), The MIT Press, pp. 147-162 - Edward Tufte, Visual Display of Quantitative Information, Graphics Press, Cheschire, Connecticut 1983. - Edward Tufte, Visual explanations: images and quantities, evidence and narrative, Graphics Press, Cheschire, Connecticut 1997. - Bernard Rudofsky, Rudofsky: Lessons From Bernard Rudofsky. Life As A Voyage, Birkhäuser, Basel 2007. - Alfons Tejero Farnós, Inventari de les restes arqueològiques I històriques de la plana de coll de Balaguer, Ajuntament de Vandellós i l’Hospitalet de l’Infant, l’Hospitalet de l’Infant 2008. - Cait, "Altafulla i Torredembarra 1950-2010 : arxiu d'arquitectura moderna en el seu context urbanístic" Torredembarra : Centre d'Estudis Sinibald de Mas ; Altafulla : Centre d'Estudis d'Altafulla, 2013. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
CONSTRUCCIÓ I/22204111 | COMPOSICIÓ I/22204131 |
|
|
Altres comentaris |
Saber leer y escribir. Gusto por el dibujo. Expresarse correctamente. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|