Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A59 |
Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B10 |
Sensibilitat estètica |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A59 |
Realització d'anàlisi compositiva d'arquitectures modernes amb aportació de documents gràfics i maquetes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Troba nous mètodes de fer les coses d’ una altra manera
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
| | B10 |
Composa amb criteris estètics
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
| | C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
2 |
5 |
Sessió Magistral |
|
10 |
22 |
32 |
Sessió Magistral |
|
10 |
18 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
18 |
28 |
|
Proves pràctiques |
|
7 |
0 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducción a la composición: Academia. Tratados de composición. |
Sessió Magistral |
- Robie House, Fran Lloyd Wright, Oak Park Illinois, 1906.
- Une petite maison, Le Corbusier, Lac Léman 1923. |
Sessió Magistral |
- Pabellón de Alemania, Mies vand der Rohe, Barcelona 1929. (Recreación 1989).(A’)
- Farnsworth house, Mies van der rohe, Plano, Illinois 1946.(B’) |
Atenció personalitzada |
Análisis y corrección de los trabajos |
Descripció |
Los ejercicios se redibujarán en lápiz y a mano las plantas, los dos alzados y la sección más relevante relevantes. Se realizarán tres entregas de cada ejercicio que será corregido en clase ante los compañeros. Las correciones serán públicas, y serán útiles para el resto de los compañeros |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
De modo general se evaluará la asistencia, la constancia, la participación en clase y la documentación empleada.
Se prestará especial atención a la calidad y la veracidad de los dibujos, el tratamiento general, los recursos gráficos
empleados; claridad en la presentación de los elementos analizados y a la calidad compositiva de las láminas.
Se han de realizar las lecturas apuntadas y la exposición de las mismas en la sesión señalada. Todas las entregas así como
las lecturas, son obligatorias. No se admiten entregas a través de terceros, ni fuera del horario de clase. Dos no
presentaciones parciales, o una no presentación final, supone un “np” para toda la asignatura. La evaluación es continuada. No hay exámen. |
65% |
Altres |
|
Lecturas obligatorias y participación en clase |
35% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segunda convocatoria se recupera mediante un seminario, escrito y hablado de cinco lecturas a lo largo del segundo cuatrimestre. Se calcula que el tiempo de trabajo, son de 15-20 horas de lectura; 10 horas de escritura y 30 horas de seminario. En total entre 55 y 60 horas de trabajo. |
Bàsica |
|
*Ricardo Daza, Buscando a Mies, Actar, Barcelona 2000. Lluís Domènech i Montaner, Escrits polítics i culturals: 1875-1922, La Magrana, Barcelona 1991. Jean-Nicolas-Louis Durand, Compendio de lecciones de arquitectura: parte gráfica de los cursos de arquitectura, Pronaos, Madrid 1981. Sigfried Giedion, La mecanización toma el mando (1948), Gustvo Gili, Barcelona 1978. Adolf Loos, Escritos I y II, El croquis editorial, Madrid 1993. Robert McCarter, Unity Temple : Frank Lloyd Wright, Phaidon, London 1997. Lewis Mumford, El Mito de la máquina, Emecé, Buenos Aires ; Barcelona, 1969. Ignacio Paricio, La construcción de la arquitectura. 1 Las técnicas. 2 Los elementos. 3 La composición. La estructura, Insitut de Tecnología de la construcció de Catalunya, Barcelona 1986. *Josep Quetglas, El Horror cristalizado: imágenes del Pabellón de Alemania de Mies van der Rohe, Actar, Barcelona 2001. *Josep Quetglas, “Cómo se construye una casita”, en: AA.VV., Le Corbusier mise au point, (Coord. Jorge Torres), Memorias culturales, Valencia 2012. Frank Lloyd Wright, Autobiografía : 1867-(1943), El Croquis, Madrid 1998. *Frank Lloyd Wright, "The arts and Crafts of the Machine. Els arts i oficis de la màquina (1901), en: Frank Lloyd Wright. Primers escrits, Josep Quetglas (ed.), Edicions UPC, Barcelona 1994. *Stefan Zweig, Die Welt von Gestern, (1941), El món d’ahir. Memóries d’un europeu, (trad.: J. Fontcuberta) Quaderns Crema, Barcelona 2001. *Stefan Zweig, Die Welt von Gestern, (1941), El mundo de ayer. Memorias de un europeo, (trad.: J. Fontcuberta y A. Orzeszek) El Acantilado, Barcelona 2002. Bruno Zevi, Poética de la arquitectura neoplástica, Victor Leru, Buenos Aires 1960. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Saber leer, escribir y tener gusto por el dibujo. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|