Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de les tècniques d'aixecament gràfic en totes les seves fases, des del dibuix d'apunts a la restitució científica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B11 |
Habilitat gràfica general |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Aixecar amb precissió elementas patrimonials amb tot tipus de mitjans
Explicar científicament el procés de document i aixecament
Documentar-se i documentar la història d'edificis antics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B11 |
Representa amb correcció gràfica les línies, valors i proporcions de les formes i el seu entorn
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
|
Tema |
Subtema |
1.Teoria |
Es farà primer un aixecament de l'edifici (individual o per grups). Cada grup escollirà el mètode d’aixecament més idoni entre tots els que puguem aconseguir (topografia, fotoqrametria, làser, cinta mètrica, etc.). |
2. Aixecament |
Es farà primer un aixecament de l'edifici (individual o per grups). Cada grup escollirà el mètode d’aixecament més idoni entre tots els que puguem aconseguir (topografia, fotoqrametria, làser, cinta mètrica, etc.). |
3. Representació |
En consulta amb aquests experts, es seleccionarà la tècnica de representació i anàlisi més escaient per tal de realitzar el dibuix detallat de l'edifici. |
4. Interpretació |
Gràcies als coneixements obtinguts durant el curs, es proposarà a cada grup un exercici d'anàlisi d’una época o aspecte relacionat de l’edifici. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
4 |
14 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
14 |
28 |
42 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
60 |
90 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció al curs. Explicació dels exercicis. Explicació de l'examen final. |
Sessió Magistral |
Es convidarà a experts de diferents disciplines (arqueòlegs, museòlegs, restauradors, etc.), involucrats en l’estudi, conservació, restauració, reconstrucció, etc. d’aquests edificis. |
Pràctiques de camp/sortides |
Visites de camp a l’obra objecte d’estudi, on es farà un aixecament digital de l’objecte.
S’aplicaran les tècniques apreses per a la presa de dades i/o mides. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
1: Aixecament: Es farà un aixecament de l'edifici (individual o per grups). Cada grup escollirà el mètode d’aixecament més idoni entre tots els que puguem aconseguir (topografia, fotoqrametria, làser, cinta mètrica, etc.).
2. Representació: En consulta amb aquests experts, es seleccionarà la tècnica de representació i anàlisi més escaient per tal de realitzar el dibuix detallat de l'edifici.
3. Interpretació Gràcies als coneixements obtinguts durant el curs, es proposarà a cada grup un exercici d'anàlisi d’una época o aspecte relacionat de l’edifici. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada a l'estudiant |
Descripció |
Totes les activitats (llevat de les lliçons magistrals) es duran e terme
en sessions de camp i de laboratori guiades, on els estudiants fabricaran les representacions necessàries de l’obra amb la guia de l’expert i del professorat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Es farà una làmina o un petit treball de resum del contingut de les classes magistrals (conferències dels experts). |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
El curs s'avaluarà mitjançant una sèrie d'exercicis pràctics (2-4) que comprendràn:
(1) l'aixecament d'un edifici històric i la seva representació: Model 2D i/o 3D (individual o per grups);
(2) Un treball científic d’interpretació històrica: Recerca bibliogràfica, representació gràfica, memòria científica, etc. (individual o per grups)
(3) Possiblement un treball final de resum del curs |
70 |
Altres |
|
Progrès personal i participació |
10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria tindrà els mateixos requeriments i criteris d'avaluació que la primera. Degut a que la assignatura és de caire eminentment pràctica, i els resultats acumulatius, no serà possible presentar-se a la segona convocatòria sense haver seguit el curs de manera continuada (consultar amb els professors responsables). També es tindrà en compte la major disponibilitat de temps en avaluar la qualitat i quantitat dels resultats presentats. |
Bàsica |
Macias, Fiz, Piñol, et al., Planimetria arqueològica de Tarraco, ICAC, 2007
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001 | DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002 | TÈCNIQUES DE REPRESENTACIÓ/22204005 | HISTÒRIA DE L'ARQUITECTURA I/22204126 |
|
|
Altres comentaris |
Coneixements bàsics d’informàtica;
Coneixement avançat de les eines de CAD (Autocad o similar); eines de 3D; eines de renderitzat (3D studio MAX o similar) |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|