DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) ARQUEOLOGIA I ARQUITECTURA EN LA RESTAURACIÓ DEL PATRIMONI Codi 22204209
Ensenyament
Grau d'Arquitectura (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Unitat Predepartamental d'Arquitectura
Coordinador/a
BEA CASTAÑO, DAVID
MIRALLES JORI, ROGER
Adreça electrònica roger.miralles@urv.cat
david.bea@urv.cat
Professors/es
MIRALLES JORI, ROGER
BEA CASTAÑO, DAVID
Web
Descripció general i informació rellevant Anàlisi arquitectònic per a fer intervencions en la restauració. Aplicació a casos pràctics del patrimoni romà a l'arquitectura Modernista i Noucentista.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A49 Aptitud per intervenir en el patrimoni construït, en la seva conservació, restauració i rehabilitació.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A49 Aplicar de forma avançada els procediments i la metodologia de l'arqueologia, a la comprensió de l'edifici en la seva geometria, datació i patologies.
Dissenyar les estratègies d'intervenció per la conservació, restauració i rehabilitació d'edificis patrimonials.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B5 Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació

Continguts
Tema Subtema
La vinculación entre arqueología y arquitectura: la arqueología como fundamento científico en las intervenciones de restauración del patrimonio.

La estratigrafía arqueológica: la lectura estratigráfica de paramentos y su aplicación al análisis de las construcciones históricas.

Análisis arqueológico e intervenciones de restauración. Aplicación a casos prácticos; del patrimonio romano a la arquitectura modernista y novecentista.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 3 6
Sessió Magistral
C3
13 10 23
Seminaris
A49
B5
10 30 40
Pràctiques de camp/sortides
A49
C3
5 15 20
Atenció personalitzada
7 0 7
 
Proves pràctiques
A49
2 2 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'explicarà el contingut de l'assignatura.
Es visionarà un video o es llegirà un article que abordi una de les problemàtiques del curs.
Sessió Magistral Durant les sessions magistrals s'explicaran casos pràctics d'anàlisis arquitectòniques per fer rehabilitacions.
Es paralarà bàsicament del patrimoni de proximitat ja sigui romà o modernista.
Seminaris S'analitzaran casos pràctics de restauracions. L'alumne buscarà tota la informació que hi hagi disponible per a poder analitzar-la, la dibuixarà i posarà en dubte els resultats obtinguts. Aquest treball es realitzarà en grup de dues o tres persones.
Pràctiques de camp/sortides Coneixerem casos pràctics a través de visites o explicacions de la gent implicada en ells.
Atenció personalitzada S'ajudarà a l'alumne a preparar els anàlisis de les restauracions.

Atenció personalitzada
Descripció
S'ajudarà a l'alumne a fer el treball que haurà de presentar al seminari dotant-lo de la bibliografia adequada, incentivant-lo a la recerca i al coneixement crític. Sempre que l'estudiant vulgui podrà escriure al professor per preguntar qualssevol dubte.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
A49
B5
Presentació del treball de recerca fets sobre la restauració escollida. 75%
Proves pràctiques
A49
Es farà una prova perquè l'estudiant demostri el que ha après durant el curs. 25%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Serà la prova pràctica -duta a terme al seminari- la que determini la nota de l'alumne.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent