Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A46 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes urbans |
| A68 |
Coneixement adequat de la sociologia, teoria, economia i història urbana. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A46 |
Desenvolupar projectes urbans de transformació de les ciutats turístiques del litoral a partir de criteris de recuperació dels espais naturals, el paisatge i els valors patrimonials del lloc.
| | A68 |
Analitzar de forma interdisciplinar els processos urbans que han conduït a la formació de la Ciutat de la Costa. Realitat actual i tendències del fenòmen turístic.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Experimenta amb procediments nous
Identifica els resultats de la innovació
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Troba nous mètodes per fer les coses
| | B7 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
Soluciona els problemes considerant els elements del desenvolupament sostenible i les seves implicacions
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
Comprèn la sostenibilitat des d'una perspectiva interdisciplinar, considerant la situació global i els reptes que planteja
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Inicis de l'activitat turística a les ciutats de la costa mediterrània.
Tema 2. Consolidació de les zones turístiques.
Tema 3. Reflexió i anàlisi de les implantacions i construcció de cartografies propositives. |
1.1. Els banys de mar i els desenvolupaments urbans de petita escala dels centres turístics.
1.2. El ferrocarril com a primer sistema d'accés.
1.3. La Ciutat del Repós i de Vacances en la teoria urbanística del GATPAC.
2.1. L'expansió del fenòmen turístic a partir de la Segona Guerra Mundial.
2.2. L'automòbil com a nou sistema general d'accés.
2.3. Desenvolupaments i creixements de nova implantació.
3.1. Criteris d'intervenció i processos de transformació.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Treballs |
|
10 |
20 |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
14 |
20 |
34 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, explicació de continguts, propostes de treball, objectius i sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Introducció teòrica als temes objecte del l'assignatura. |
Treballs |
Treballs de recerca històrica i d'el·laboració de cartografies propositives |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Determinació d'estudis de cas sobre territoris del litoral del Camp. |
Atenció personalitzada |
Atenció als estudiants i orientació dels trreballs i supòsists pràctics. |
Descripció |
Atenció als estudiants i orientació dels treballs i supòsits pràctics.
S'atendrà als estudiants, de forma individualitzada, a partir de la finalització de l'horari lectiu de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treballs de recerca històrica i d'el·laboració de cartografies propositives. |
50% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Determinació dels estudis de cas de les ciutats turístiques del litoral del Camp. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en la recuperació del treball de recerca del curs, ja sigui per lliurament final, o per la millora del que ja s'ha presentat. |
Bàsica |
A.A. V.V., Le città del Mediterraneo: alfabeti, radici, strattegia, Actes del II Fòrum Internacional "Le città del Meditarraneo" , Reggio Calabria, 2001
A.A. V. V., Las ciudades históricas del Mediterraneo: el sector turístico, la dinamización cultural y las nuevas tecnologias aplicada al patrimonio cultural., Departamento de História del Arte de la Universidad de Málaga, Málaga, 2006
ANTON CLAVÉ, S. , 10 Lliçons sobre turisme. El repte de reinventar les destinacions., Planeta , 2012
|
|
Complementària |
VENTURI, ROBERT e altri, Learning from Las Vegas, The Mit Press, Cambridge, 1971
VENTURI, ROBERT , Aprendiendo de Las Vegas, Gustavo Gili, Barcelona, 1978/98
|
|
|
Altres comentaris |
La segona avaluació, de recuperació, consistirà en el lliurament definitiu o millora del treball de recerca objecte de l'avaluació continuada de l'assignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|