Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A53 |
Aptitud per catalogar el patrimoni edificat i urbà i planificar la seva protecció. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A53 |
Analitzar els elements de la realitat física del territori
Representar amb metodologies diverses els elements que caracteritzen un territori
Intervenir en la conservació del patrimoni per mitjà dels catàlegs del patrimoni cultural en les figures del planejament urbanístic.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B7 |
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
Comprèn la sostenibilitat des d'una perspectiva interdisciplinar, considerant la situació global i els reptes que planteja
| | B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte
Estableix objectius clars pel projecte
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
Fa una estimació de l’ eficàcia i l’ eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius
Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
|
|
1. Els catàlegs |
1.1. Algunes reflexions sobre la conservació i restauració del patrimoni modern
1.2. Situació del patrimoni arquitectònic modern a Tarragona
1.3. Presentació i definició del CAIT (Centre d’anàlisi del territori a Tarragona)
1.4. Presentació de treballs del CAIT en curs
|
2. Registrar el territori |
2.1 Sistemes de represntació GIS
2.2 Sistemes de representació dinámica |
3. Registres del territori |
3.1 Telègrafs óptics
3.2 Ponts i fluids del territori
3.3 Restes de fortificacions republicanes
3.4 Delta de l'Ebre
3.5 Arquitectura moderna i contemporánea |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
5 |
10 |
Sessió Magistral |
|
5 |
5 |
10 |
Treballs |
|
10 |
30 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
15 |
15 |
30 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials mitjançant webconferència (Adobe Connect), presentacions gravades en vídeo pel professor i / o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne |
Atenció personalitzada |
El Taller consta d’una part teòrica i una de pràctica. Els projectes pràctics es desenvolupen a l’aula en sessions presencials i requereixen una dedicació complementària dels estudiants al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
(*) Aquesta metodologia és referència en el Grau d’ Arquitecte segons la ORDEN ECI 3856/2007, de 27 de desembre. |
Descripció |
El curs combina les classes teòriques, les visistes al territori i els treballs pràctics, que es poden organitzar individualment o en grup.
Aquests treballs pràctics es desenvolupen per part dels estudiants de manera autònoma i es comenten a l’aula en sessions presencials, tant amb correccions individualitzades com col·lectives. El seguiment de la feina de taller de tots i cadascun dels estudiants es combina amb les diferents classes teòriques i les visites.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Els alumnes tenen exposicions públiques de la seva feina durant el curs, tant del material gràfic com de les feines de recerca.
El curs contempla una última presentació col·lectiva de tota la feina feta, que pot incloure el muntatge d'una exposició. |
30% |
Treballs |
|
Els alumnes han de lliurar els treballs i supòsits pràctics en format paper i en format digital seguint els criteris de presentació que s'establiran per a cada tema d'estudi. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que no aprovin l'assignatura amb l'avaluació continua han de lliurar de nou la feina pràctica a la segona convocatòria Aquest segon lliurament ha d'incorporar algun registre o tipus d'anàlisi que hagi estat objecte d'estudi durant el curs i tractat en alguna de les sessions teòriques. |
Bàsica |
Stephen Nijhuis, Ron van Lamieren & Frank van der Hoeven, Exploring the visual landscape. Advances in physiognomic landscape research in the Netherlands, Delft University Press, 2011
Clemens Steenbergen, Composing landscapes. Analysis, Typology and Experiments for Design, Birkhauser, 2008
Edward Tufte, Visual Display of Quantitative Information, Graphics Press, Cheschire, Connecticut , 1983
Edward Tufte, Visual explanations: images and quantities, evidence and narrative, , Graphics Press, Cheschire, Connecticut , 1997
Bernard Rudofsky, Lessons From Bernard Rudofsky. Life As A Voyage, , Birkhäuser, , 2007
Josep Maria Sostres, Paisaje y diseño, Cuadernos de Arquitectura, n.64, 1966
Keneth Frampton, Prospects for a Critical Regionalism, Perspecta, Vol. 20, pp. 147-162 , 1983
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001 | ART I ARQUITECTURA/22204006 | DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002 | URBANISME I PROJECTES I/22204103 | TÈCNIQUES DE REPRESENTACIÓ/22204005 | URBANISME I PROJECTES II/22204104 | HISTÒRIA DE L'ARQUITECTURA I/22204126 | URBANISME I PROJECTES IV/22204106 | URBANISME I PROJECTES III/22204105 | HISTÒRIA DE L'ARQUITECTURA II/22204128 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|