Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A46 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes urbans |
| A68 |
Coneixement adequat de la sociologia, teoria, economia i història urbana. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B10 |
Sensibilitat estètica |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A46 |
Distingir els principals elements de relació de la vivenda amb l'espai públic
Articular un discurs conceptual que relacioni el projecte arquitectònic amb les idees del moment en què es produeix
Analitzar de forma complexe un edifici i el seu entorn relacionant aspectes tècnics, estètics i urbanístics
| | A68 |
Articular un discurs conceptual que relacioni el projecte arquitectònic amb les idees del moment en què es produeix
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Es presenta voluntari per fer presentacions oportunes en públic
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
| | B10 |
Treballa en relació amb les arts plàstiques modernes i contemporànies
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
Presentació de casos històrics en la relació habitatge i ciutat |
|
Casos exposats pels professors a les classes magistrals. |
Robin Hood Gardens - ALison & Peter Smithson
Gallatarese - Aldo Rossi
Free University Berlin - Candilis, Josic i Woods
La Ciudad en el Espacio- Taller de Arquitectura
Ciutat espacial - Arata Isozaki (els metabolistes)
Plug-in-City - Archigram
New Babylon - Constant (els situacionistes)
Munich 1972 - Frei Otto |
Recerca de models per analitzar escollits entre 1960-1975 |
|
Plantejament d'una publicació electrònica |
|
Recerca (detectar les fonts) |
|
Recrca 2 (buidat i documentació) |
|
Analàisi arquitectònic i urbanístic dels casos triats |
|
Redacció d'un comentari crític i, si s'escau, redibuixat del cas d'estudi |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Seminaris |
|
15 |
30 |
45 |
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introduir l'assignature en termes generals i presentar el monogràfic d'aquest curs. Donarem bibliografia, links d'interès i començarem a desplegar el material que els alumnes després escolliran per fer el treball.
També es passaran algunes pel·lícules de 1968 que ens ajudin a entendre el clima mental de l'època. |
Seminaris |
Posa en comú entre professors i alumnes, tant l'anàlisi dels casos urbans i arquitectònics que els estudiants van elaborant al llarg del curs, com la idea, edició i repartiment de tasques de la publicació digital. |
Sessió Magistral |
Els professors faran sessions explicant i analitzant casos d'estudi. Entre d'altres: Robin Hood Gardens - ALison & Peter Smithson
Gallatarese - Aldo Rossi
Free University Berlin - Candilis, Josic i Woods
La Ciudad en el Espacio- Taller de Arquitectura
Ciutat espacial - Arata Isozaki (els metabolistes)
Plug-in-City - Archigram
New Babylon - Constant (els situacionistes)
Munich 1972 - Frei Otto |
Atenció personalitzada |
Decidir amb cada alumne quin serà el seu objecte d'estudi.
Tractar de resoldre problemes puntuals de cada alumne, o assenyalar bibliografia específica o, si s'escau, posar-los en contacte amb arquitectes (Bofill, Bonell, Clotet, etc...) dels quals vulguin analitzar la seva obra. |
Descripció |
A classe, pensada com un taller de treball, els professors faran seguiment del treball de cada alumne, destinant la darrera hora de la classe en la posada en comú dels treballs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
S'avalua exclusivament el treball de l'alumne. S'entén l'assignatura com un seminari on es combinen exposicions magistrals per part dels professors i debats i exposicions per part dels alumnes. Com a treball d'equip els alumnes han de confeccionar una publicació electrònica. Com a treball individual, la redacció i edició d'algun dels seus continguts 100% de la |
100% de la nota |
Altres |
|
La participació a classe, l'assistència, intervenir de forma crítica en les exposicions de la resta d'alumnes, són aspectes del curs que els professors també tindràn en compte a l'hora d'evaluar el treball de l'alumne. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Max Risselada, Dirk Van den Heuvel (eds), TEAM X 1953-81(in search of a Utopia of the present), Nai publishers, Rotterdamm,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIBUIX ARQUITECTÒNIC I/22204001 | ART I ARQUITECTURA/22204006 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101 | INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102 | URBANISME I PROJECTES I/22204103 | URBANISME I PROJECTES II/22204104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|