Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A46 |
Aptitud para la concepción, la práctica y desarrollo de proyectos urbanos |
| A68 |
Conocimiento adecuado de la sociología, teoría, economia e historia urbanas
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A46 |
Distinguir los principales elementos de relación de la vivienda con el espacio público
Articular un discurso conceptual que relacione el proyecto arquitectónico con las ideas del momento en que se produce
Analizar de forma complejo un edificio y su entorno relacionando aspectos técnicos, estéticos y urbanísticos
| | A68 |
Articular un discurso conceptual que relacione el proyecto arquitectónico con las ideas del momento en que se produce
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Presentació de casos històrics en la relació habitatge i ciutat |
|
Casos exposats pels professors a les classes magistrals. |
Robin Hood Gardens - ALison & Peter Smithson
Gallatarese - Aldo Rossi
Free University Berlin - Candilis, Josic i Woods
La Ciudad en el Espacio- Taller de Arquitectura
Ciutat espacial - Arata Isozaki (els metabolistes)
Plug-in-City - Archigram
New Babylon - Constant (els situacionistes)
Munich 1972 - Frei Otto |
Recerca de models per analitzar escollits entre les tres ciutats a visitar. REUS-PARIS BARCELONA |
|
Recerca sobre altres formes d'habitar i noves unitats familiars.
HABITAR-COHABITAR-CONVIURE |
|
Recerca sobre les relacions interior – exterior, públic - comunitari - privat en l’habitatge col·lectiu. |
|
propostes de nous habitatges i noves formes d'habitar la ciutat |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
4 |
0 |
4 |
Seminarios |
|
38 |
30 |
68 |
Sesión magistral |
|
6 |
6 |
12 |
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Pruebas prácticas |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
L’objectiu de l’assignatura és despertar l’interès de l’estudiant per altres formes
d’habitar, i a la vegada aproximar-lo a algunes de les posicions teòriques que s’han
desenvolupat al llarg del segle XX i XXI sobre l’habitatge col·lectiu. També té com a
finalitat millorar la capacitat crítica i projectual sobre noves formes d’habitar. |
Seminarios |
S’estructurarà en tres àmbits i ‘laboratoris’ (entesos com a espais d’experimentació)
que es desenvoluparan a l’aula durant una setmana de manera semi-intensiva:
Laboratori 1, (tindrà lloc a l’ETSAV), sota el lema: HABITAR, s’estudiarà i aprofundirà
sobre la unitat mínima: l’habitació, i les seves possibles agregacions per donar lloc a
l’habitatge
Laboratori 2, (tindrà lloc a l’EAR), sota el lema: COHABITAR, estudiarà i aprofundirà
sobre que significa cohabitar, quines respostes podem donar avui en dia a les noves
formes d’habitar col·lectivament i les seves possibles agrupacions. Plantejarà les noves
relacions que es poden establir entre les unitats familiars que conformen l’habitatge
col·lectiu, entre l’individu i la comunitat que conforma, entre l’espai privat i l’espai
col·lectiu, i com això pot incidir en el que és la peça mínima habitable i les seves
relacions.
Laboratori 3, (tindrà lloc a l’ENSA, París), sota el lema: CONVIURE, estudiarà i
aprofundirà sobre les relacions de l’habitatge amb la ciutat, mitjançant el treball dels
espais comunitaris i públics es plantejaran relacions noves entre l’habitatge i la ciutat,
entre la comunitat de veïns i la societat. |
Sesión magistral |
L’assignatura anirà acompanyada d’una lliçó inaugural, unes sessions teòriques curtes a
l’inici de la classe, i unes visites a casos paradigmàtics a la ciutat de Barcelona, del
Camp de Tarragona i París. |
Atención personalizada |
El treball s’iniciarà de manera àgil i intensa al llarg de cadascuna de les tres setmanes,
complementant-lo posteriorment amb el treball a casa, que es presentarà i debatrà en
la 1a sessió de la següent setmana en que s’imparteixi docència |
descripción |
A classe, pensada com un taller de treball, els professors faran seguiment del treball de cada alumne, destinant la darrera hora de la classe en la posada en comú dels treballs. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas prácticas |
|
L’assignatura s’avaluarà mitjançant el treball desenvolupat al taller i durant les visites a Barcelona i a París.
És imprescindible assistir a 9 de les 10 sessions per a poder ser avaluat, i per tant és imprescindible poder viatjar a París. Els exercicis es desenvoluparan en grups de mínim 3 persones (un de cada escola). En la mesura del possible, i per tal de reduir el cost de l’estada, s’intentarà que els estudiants intercanviïn també els seus allotjaments. Es concretaran les setmanes intensives de treball abans de la matrícula. Es recomana
haver cursat Porjectes i Urbanisme V-VI, que treballa l’habitatge col·lectiu. |
100% de la nota |
Otros |
|
L'avaluació de l'alumne es farà en funció dels objectius assolits en els següents aspectes: 1-Reflexionar, debatre i exercitar-se sobre l'habitatge contemporani i la societat a la qual ha de donar resposta. 2-Comprendre i saber projectar les relacions interior – exterior, públic - comunitari- privat en l'habitatge col·lectiu. 3-Conèixer models teòrics d'habitatge i formes d'habitar i creuar-los amb l'experiència real mitjançant la visita i l'anàlisi d'alguns dels casos. 3-Ser capaç d'enfrontar-se d'una manera àgil i mitjançant el dibuix i els croquis a mà alçada a les qüestions sobre l'habitar que es plantegin. 4-Aprendre a treballar en equip i amb estudiants d'altres universitats i països. 5-Respondre adequadament quan se li formulin preguntes en un presentació oral o escrita. |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
ALEXANDER, Ch, Un lenguaje de patrones: ciudades, edificios, construcciones, , Gustavo Gili, 1980
BUSQUETS, J. ET AL, Cerdà i la Barcelona del futur: realitat versus projecte, , CCCB, 2009
EAMES, CHARLES, ¿que es una casa? ¿que es el diseño?, , Editorial Gustavo Gili SL. GG mínima, 2007
GEHL, JAN, La humanización del espacio urbano, , Editorial Reverté, 2006
GUÀRDIA, M. OYÓN L. & MONCLÚS, Atlas histórico de ciudades europeas, , CCCB, 1994
HABITAR grupo de investigación, ReHabitar en nueve episodios, , Lampreave, Madrid, Ministerio de Fomento, 2011
HABRAKEN, N. J, El diseño de soportes, , Gustavo Gili, 2000
KOOLHAAS, R., AMO, HARVARD GRADUATE SCHOOL OF DESIGN, Elements, Venice, , Marsilio, 2014
MONTEYS, X. & FUERTES, P, Casa collage: un ensayo sobre la arquitectura de la casa, , Gustavo Gili, 2001
MONTEYS, X. & FUERTES, P, La habitación: más allà de la sala de estar, , Gustavo Gili, 2014
PÉREZ DE ARCE, R., Domicilio urbano, , Santiago de Chile, 2006
SENNETT, RICHARD., El declive del hombre público, , Editorial Anagrama. Colección Argumentos, 2011
|
|
Complementaria |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
DIBUJO ARQUITECTÓNICO I/22204001 | ARTE Y ARQUITECTURA/22204006 | INTRODUCCIÓN A PROYECTOS I/22204101 | INTRODUCCIÓN A PROYECTOS II/22204102 | URBANISMO Y PROYECTOS I/22204103 | URBANISMO Y PROYECTOS II/22204104 | URBANISMO Y PROYECTOS IV/22204106 | URBANISMO Y PROYECTOS III/22204105 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|