Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A22 |
Aptitud per conservar les estructures d'edificació, la fonamentació i obra civil. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B12 |
Intuició Mecànica |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A22 |
Analitzar estructuralment els edificis històrics
Aplicar els fonaments científics de les teories estructurals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B12 |
Interpreta la relació entre forma i funció estructural
Identifica el tipus d'esforç de les peces estructurals en funció de les accions aplicades
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
1. Equilibri i mecànica en arquitectura |
1.1. Mecànica I. Principis
1.2. Mecànica II. Teoria clàssica
1.3. Mecànica III. Teoria elàstica
|
2. La comprovació estructural |
2.1 Conceptes bàsics en l'anàlisi d'estructures històriques
2.2 Introducció a l'anàlisi límit
2.3 Introducció als mètodes computacionals
|
3. Teoría i anàlisi estructural de construccions històriques |
3.1. Arcs
3.2. Voltes
3.3. Cúpules
3.4. Forjats i cobertes
3.5. Elements verticals
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Treballs |
|
3 |
50 |
53 |
Taller (arquitectura) |
|
26 |
4 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Taller (arquitectura) |
Es fa un seguiment a l'aula en sessions presencials dels projectes pràctics i requereixen una dedicació complementària dels estudiants per al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
|
Atenció personalitzada |
Complementàriament a l'horari de classes, puntualment l'alumne podrà contactar amb el professorat per rebre atenció personalitzada. |
Descripció |
L'alumnat podrà contactar amb els professors responsables per sol·licitar una tutoria personalitzada per mitjà de les corresponents adreces de correu electrònic:
Agustí Costa Jover: agusti.costa@urv.cat
Jordi Queral Llaberia: jordi.queral@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Desenvolupament d'un treball individual i un treball col·lectiu |
75% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova escrita que inclou preguntes directes sobre el temari de l'assignatura |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants podran realitzar una prova escrita en segona convocatòria. |
Bàsica |
LLUIS I GINOVART, Josep, Thesaurus architecturae ; 1, , Reus, 2011
LLUIS I GINOVART, Josep, Thesaurus architecturae ; 2, , Reus, 2012
LLUIS I GINOVART, Josep, Thesaurus architecturae ; 3, , Reus, 2013
HUERTA, Santiago, Arcos, bóvedas y cúpulas: geometría y equilibrio en el cálculo tradicional de estructuras de fábrica , Instituto Juan de Herrera, Madrid, 2004
HEYMAN, Jacques, El esqueleto de piedra, Madrid : Instituto Juan de Herrera, Madrid, 1999
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|