Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A45 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes d'execució arquitectònics. |
| A46 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes urbans |
| A48 |
Aptitud per elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans. |
| A49 |
Aptitud per intervenir en el patrimoni construït, en la seva conservació, restauració i rehabilitació. |
| A56 |
Capacitat per dissenyar i executar traçats urbans i projectes d'urbanització, jardineria i paisatge. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Arquitectura. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
| B9 |
Visió espacial |
| B10 |
Sensibilitat estètica |
| B11 |
Habilitat gràfica general |
| B12 |
Intuició Mecànica |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A45 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Aplicar les tècniques pròpies del camp disciplinar en un projecte d'execució.
| | A46 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats del projecte urbanístic
| | A48 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Aplicar les tècniques pròpies del camp disciplinar en un projecte arquitectònic.
| | A49 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats del projecte de rehabilitació
| | A56 |
Desenvolupar adequadament les competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integral de l'àmbit de l'arquitectura.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats del projecte de paisatge
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Estableix els seus propis objectius d’ aprenentatge
| | B2 |
Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
| | B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d’ acord amb una sistemàtica
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B7 |
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
| | B8 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
| | B9 |
Interpreta la geometria de l'espai i els objectes en els sistemes de representació espacial
| | B10 |
Composa amb criteris estètics
| | B11 |
Expressa sintèticament les formes i els espais arquitectònics
| | B12 |
Identifica el tipus d'esforç de les peces estructurals en funció de les accions aplicades
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
La selecció i assignació del tema del Projecte Final de Grau seguirà el següent procediment: 1 - L'estudiant proposarà a la coordinació del grau l'àmbit en el qual vol desenvolupar el seu Projecte de finalització de Grau.
La responsabilitat última del tema triat serà de l’estudiant. Els temes del PFG poden tenir varis orígens: a ) Temes treballats a l'assignatura d’Urbanisme i Projectes VIII, de cinquè curs. b ) Temes triats lliurement per l’estudiant, que requereixen l'acceptació per part de la comissió de PFG. c ) Temes acordats entre l’estudiant i els professors de l’assignatura. d) Temes derivats del Programa d’Aprenentatge i Servei de la URV. En el cas de temes triats lliurement per l’estudiant l’acceptació del tema es farà a través d’una comissió de PFG formada per un mínim de tres professors de l’assignatura, essent el Coordinador un d’ells. Per tal que la comissió o els professors de l’assignatura puguin valorar el tema per a la seva acceptació, cal que l'estudiant aporti, una memòria que contingui: a ) El propòsit o programa objecte del projecte juntament amb un plànol de l'emplaçament proposat. Complementàriament, documentació fotogràfica del mateix. b ) Una breu exposició d’intencions projectuals. 2. El tutor del Projecte de Fi de Grau, serà assignat per la coordinació, d'entre el quadre docent, d'acord amb el tema escollit per l'estudiant. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
20 |
21 |
Sessió Magistral |
|
15 |
0 |
15 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
20 |
0 |
20 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
1.5 |
665 |
666.5 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
2 |
24 |
26 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Breu explicació del funcionament del PFG i de l'assignació de temes. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Acceptació com a tema de PFG, dels projectes treballats a l'assignatura d’Urbanisme i Projectes VIII, de cinquè curs.
Avaluació i acceptació en comissió de PFG dels temes triats lliurement o d'acord amb els professors de l'assignatura, per l’estudiant. |
Sessió Magistral |
Sessions impartides per als professors de l'assignatura, així com diferents experts en l'àmbit de l'arquitectura, amb quatre temes principals:
- Definició d'un projecte executiu.
- Els sistemes del projecte executiu i la seva superposició.
- Els aspectes urbanístics i paisatgístics del projecte executiu.
- Exemplificació del PFG. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Critica i revisió dels treballs d'anàlisi i de projecte, i del document del PFG. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Elaboració per part de l'estudiant del propi document de PFG. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Presentació i Defensa en públic davant d'un tribunal designat per a tal efecte. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
El Coordinador de PFG, coordinarà a un equip de professors de taller, designats per la Unitat Predepartamental d'Arquitectura. A inici de curs, d'entre aquests, es crearà una Comissió que aprovarà els temes proposats pels estudiants i els assignarà un tutor. Durant el curs, cada tutor realitzarà sessions crítiques individuals i col·lectives de les feines dels estudiants tutoritzats per ell. El Coordinador de PFG estarà puntualment informat per part dels respectius tutors, de la marxa dels treballs de tots els estudiants matriculats a l'assignatura. Es realitzaran tanmateix sessions crítiques amb professors amb coneixements específiques d'estructures, instal·lacions i construcció. Per al moment de la defensa es constituirà un tribunal format per un president, un secretari i un o dos
vocals. L'estudiant podrà escollir el segon vocal en les condicions especificades en la normativa del PFG. |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
Per tal que la comissió o els professors de l’assignatura puguin valorar el tema per a la seva acceptació, cal que l'estudiant aporti, una memòria que contingui:
a) El propòsit o programa objecte del projecte juntament amb un plànol de l'emplaçament proposat. Complementàriament, documentació fotogràfica del mateix.
b) Una breu exposició d’intencions projectuals.
|
5% |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Avaluació del progrés de l'anàlisi de l'avantprojecte, del projecte bàsic i de la definició última del PFG. |
20% |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
S'avaluarà que el document de PFG desenvolupi les següents parts:
Memòria i Plànols que poden variar substancialment depenent de la naturalesa del tema treballat.
A la Memòria del Projecte s’han d’incloure referències a:
El propòsit del PFG,
La preexistència ,
El programa, les estratègies,
L’anàlisi de la qüestió abordada,
La solució formal adoptada, la intervenció proposada,
Els sistemes tècnics i la seva integració,
Criteris d’economia i sostenibilitat,
Justificació de la seva adequació a les normatives d’aplicació.
Els Plànols serveixen per la descripció tècnica i representació gràfica del projecte.
Son necessaris els de:
Situació i emplaçament del projecte, topografia i documentació fotogràfica,
Les plantes, seccions i alçats necessaris per a la completa descripció espacial del projecte,
els diagrames dels sistemes estructurals i d'instal•lacions integrats en el projecte, amb predimensionat,
Les seccions constructives i el seu encadenament,
Els detalls de particularitats formals o dels sistemes constructius característics del projecte,
Les maquetes, perspectives i/o altres mitjans de visualització tridimensional del projecte.
|
5% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
El PFC s'avaluarà en defensa pública davant el tribunal nomenat a l’efecte. Els membres del tribunal examinaran la documentació gràfica i tècnica, la memòria i l'exposició feta per l'estudiant. |
70% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas de suspens, l'estudiant disposarà d'una segona convocatòria on podrà tornar a defensar el seu projecte davant del tribunal, amb la incorporació d'aquelles modificacions requerides tan pel tutor com pels membres del tribunal ordinari. |
Bàsica |
|
Els estudiants tindran accés als PFC i PFG guardats al CRAI del Campus Bellissens o/i al repositori institucional de la URV. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Per poder matricular l’assignatura de PFG, és requisit indispensable haver superat la totalitat dels 300 ECTS definits en el Pla d’Estudis. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|