DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES III Codi 22204503
Ensenyament
Grau en Arquitectura (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Pràctiques Externes optatives 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Unitat Predepartamental d'Arquitectura
Coordinador/a
COSTA JOVER, AGUSTI
Adreça electrònica agusti.costa@urv.cat
Professors/es
COSTA JOVER, AGUSTI
Web http://http://www.etsa.urv.cat/Serveis/Borsa%20de%20Treball/Practiques%20externes.htm
Descripció general i informació rellevant <div><br /></div><div><br /></div><p> Pràctiques en empreses, estudis d'arquitectura i institucions públiques on l'estudiant s'aproparà al món professional. </p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A33 Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seva patologia.
 A35 Coneixement adequat dels sistemes constructius industrialitzats.
 A45 Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes d'execució arquitectònics.
 A46 Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes urbans
 A47 Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de direcció d'obres.
 A49 Aptitud per intervenir en el patrimoni construït, en la seva conservació, restauració i rehabilitació.
 A53 Aptitud per catalogar el patrimoni edificat i urbà i planificar la seva protecció.
 A56 Capacitat per dissenyar i executar traçats urbans i projectes d'urbanització, jardineria i paisatge.
 A70 Coneixement adequat dels mecanismes de redacció i gestió dels plans urbanístics a qualsevol escala.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2-G Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
 CT3-G Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi
 CT4-G Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa
 CT5-G Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses
 CT6-G Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional
 CT7-G Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
 CT1-M Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic
 CT2-M Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació
 CT3-M Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris
 CT4-M Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes
 CT5-M Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències
 CT6-M Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional
 CT7-M Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A33 Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit de l'arquitectura
 A35 Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
 A45 Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit de l'arquitectura
 A46 Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
 A47 Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
 A49 Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit de l'arquitectura
 A53 Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
 A56 Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
 A70 Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit de l'arquitectura
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2-G Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació
 CT3-G Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores
 CT4-G Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
 CT5-G Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
 CT6-G Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional
Identificar el propi procés d’aprenentatge
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional
 CT7-G Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària
 CT1-M L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts
L’estudiant presenta i defensa el treball
 CT2-M Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement
 CT3-M Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
 CT4-M Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
 CT5-M Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
 CT6-M Aprofundir en l’autoconeixement professional
Desenvolupar l’actitud professional
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenyar itineraris professionals específics
 CT7-M Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments
<p>L'estudiant pot buscar i triar ell mateix una empresa, estudi d'arquitectura o institució pública on fer les pràctiques. També pot enviar el seu currículum al coordinador de pràctiques quan hi hagi una oferta a la borsa de treball. Es recomana fer un currículum o un portafoli gràfic on apareguin projectes i treballs realitzats a l'escola per tal que l'empresa, estudi o institució pugui fer una selecció previa amb més coneixement i criteri.</p>

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
1 0 1
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
1 0 1
Estada de pràctiques
A33
A35
A45
A46
A47
A49
A53
A56
A70
CT2-G
CT3-G
CT4-G
CT5-G
CT6-G
CT7-G
CT1-M
CT2-M
CT3-M
CT4-M
CT5-M
CT6-M
CT7-M
0 89 89
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes
A33
A35
A45
A46
A47
A49
A53
A56
A70
1 1 2
Memòria
A33
A35
A45
A46
A47
A49
A53
A56
A70
1 5 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Explicacioó a l'estudiant dels mecanismes de les Pràctiques externes. Explicació de la documentació necessària per inscriure l'activitat.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Treballs de coordinació i seguiment de pràctiques externes de l'estudiant. Pot comportar també el coneixement previ dels treballs realitzats amb anterioritat, i l'ajust de les capacitats de l'estudant al lloc de pràctiques.
Estada de pràctiques Temps que l'estudiant dedica a la tasca encomanada per l'empresa, estudi o institució.
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes L'estudiant presenta un recull dels treballs realitzats en la seva estada de pràctiques (en forma de una memòria)
Memòria L'estudiant prepara una memòria que recull els treballs realitzats en la seva estada de pràctiques.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

Els treballs de coordinació i seguiment de les pràctiques externes són aqueles tasques que responsable/coordinador i estudiant emprenen per tal de adequar els resultats a les tasques. Pot comportar també el coneixement previ dels treballs realitzats amb anterioritat per altres estudiants en pràctiques, i l'ajust de les capacitats de l'estudant al lloc de pràctiques. Cal presentar un informe del tutor de pràctiques externes on expliqui i puntui la feina realitzada per l'estudiant. L'estudiant ha de presentar al coordinador de pràctiques una memòria-resum de la tasques realitzades per tal que aquest la pugui valorar.


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Estada de pràctiques
A33
A35
A45
A46
A47
A49
A53
A56
A70
CT2-G
CT3-G
CT4-G
CT5-G
CT6-G
CT7-G
CT1-M
CT2-M
CT3-M
CT4-M
CT5-M
CT6-M
CT7-M
Cal presentar l'informe i valoració del tutor de pràctiques de l'empresa on s'ha treballat. 20
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes
A33
A35
A45
A46
A47
A49
A53
A56
A70
Caldrà que l'estudiant presenti la feina realitzada. Es valorarà la varietat en les tasques realitzades. El coordinador valorarà el fet que l'estudiant s'hagi introduït en un món on les tasques siguin variades i complexes, n'hagi tret profit i ho sàpiga considerar i explicar verbalment. 40
Memòria
A33
A35
A45
A46
A47
A49
A53
A56
A70
La memòria és el document on l'estudiant explica i mostra la feina realitzada. Es valorarà la varietat en les tasques realitzades. El coordinador valorarà el fet que l'estudiant s'hagi introduït en un món on les tasques siguin variades i complexes, n'hagi tret profit i ho sàpiga explicar gràficament i documental. 40
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
50% of the credits of the Degree must have been approved at least. It is recommended that student are on their 4th year, at least.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent