Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A33 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seva patologia. |
| A35 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius industrialitzats. |
| A45 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes d'execució arquitectònics. |
| A46 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de projectes urbans |
| A47 |
Aptitud per a la concepció, la pràctica i desenvolupament de direcció d'obres. |
| A49 |
Aptitud per intervenir en el patrimoni construït, en la seva conservació, restauració i rehabilitació. |
| A53 |
Aptitud per catalogar el patrimoni edificat i urbà i planificar la seva protecció. |
| A56 |
Capacitat per dissenyar i executar traçats urbans i projectes d'urbanització, jardineria i paisatge. |
| A70 |
Coneixement adequat dels mecanismes de redacció i gestió dels plans urbanístics a qualsevol escala. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2-G |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT3-G |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
| CT4-G |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT5-G |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
| CT6-G |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
| CT7-G |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
| CT1-M |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic |
| CT2-M |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació |
| CT3-M |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris |
| CT4-M |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes |
| CT5-M |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències |
| CT6-M |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional |
| CT7-M |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A33 |
Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit de l'arquitectura
| | A35 |
Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
| | A45 |
Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit de l'arquitectura
| | A46 |
Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
| | A47 |
Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
| | A49 |
Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit de l'arquitectura
| | A53 |
Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
| | A56 |
Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
| | A70 |
Posar en funcionament, en l'àmbit professional de l'arquitectura i de manera integrada, les competències específiques, transversals i nuclears indicades
Integrar els coneixements teòrics amb els projectes, els quals es poden aplicar
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'arquitectura i l'urbanisme
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en el context de la professió d'arquitecte
Conèixer i utilitzar els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit de l'arquitectura
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2-G |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació
| | CT3-G |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores
| | CT4-G |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes
| | CT5-G |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
| | CT6-G |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional
Identificar el propi procés d’aprenentatge
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional
| | CT7-G |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària
| | CT1-M |
L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts
L’estudiant presenta i defensa el treball
| | CT2-M |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement
| | CT3-M |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores
| | CT4-M |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip
| | CT5-M |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori
| | CT6-M |
Aprofundir en l’autoconeixement professional
Desenvolupar l’actitud professional
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat
Dissenyar itineraris professionals específics
| | CT7-M |
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
<p>L'estudiant pot buscar i triar ell mateix una empresa, estudi d'arquitectura o institució pública on fer les pràctiques. També pot enviar el seu currículum al coordinador de pràctiques quan hi hagi una oferta a la borsa de treball. Es recomana fer un currículum o un portafoli gràfic on apareguin projectes i treballs realitzats a l'escola per tal que l'empresa, estudi o institució pugui fer una selecció previa amb més coneixement i criteri.</p> |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
1 |
0 |
1 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
89 |
89 |
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes |
|
1 |
1 |
2 |
Memòria |
|
1 |
5 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicacioó a l'estudiant dels mecanismes de les Pràctiques externes. Explicació de la documentació necessària per inscriure l'activitat. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Treballs de coordinació i seguiment de pràctiques externes de l'estudiant. Pot comportar també el coneixement previ dels treballs realitzats amb anterioritat, i l'ajust de les capacitats de l'estudant al lloc de pràctiques. |
Estada de pràctiques |
Temps que l'estudiant dedica a la tasca encomanada per l'empresa, estudi o institució. |
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes |
L'estudiant presenta un recull dels treballs realitzats en la seva estada de pràctiques (en forma de una memòria) |
Memòria |
L'estudiant prepara una memòria que recull els treballs realitzats en la seva estada de pràctiques. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
Els treballs de coordinació i seguiment de les pràctiques externes són aqueles tasques que responsable/coordinador i estudiant emprenen per tal de adequar els resultats a les tasques. Pot comportar també el coneixement previ dels treballs
realitzats amb anterioritat per altres estudiants en pràctiques, i l'ajust de les capacitats de l'estudant
al lloc de pràctiques. Cal presentar un informe del tutor de pràctiques externes on expliqui i puntui la feina realitzada per l'estudiant. L'estudiant ha de presentar al coordinador de pràctiques una memòria-resum de la tasques realitzades per tal que aquest la pugui valorar. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estada de pràctiques |
|
Cal presentar l'informe i valoració del tutor de pràctiques de l'empresa on s'ha treballat. |
20 |
|
Presentació i defensa dels treballs de pràctiques externes |
|
Caldrà que l'estudiant presenti la feina realitzada. Es valorarà la varietat en les tasques realitzades. El coordinador valorarà el fet que l'estudiant s'hagi introduït en un món on les tasques siguin variades i complexes, n'hagi tret profit i ho sàpiga considerar i explicar verbalment. |
40 |
|
Memòria |
|
La memòria és el document on l'estudiant explica i mostra la feina realitzada. Es valorarà la varietat en les tasques realitzades. El coordinador valorarà el fet que l'estudiant s'hagi introduït en un món on les tasques siguin variades i complexes, n'hagi tret profit i ho sàpiga explicar gràficament i documental. |
40 |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
50% of the credits of the Degree must have been approved at least. It is recommended that student are on their 4th year, at least. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|