DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura GESTIÓ DEL CONEIXEMENT I DE CONTINGUTS Codi 115011110
Ensenyament
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2006)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
Adreça electrònica
Professors/es
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura s'impartirà durant el novembre.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Conèixer de les característiques de les TIC des del seu potencial educatiu i pedagògic.
  AC2 Analitzar les TIC com a mitjans i recursos formatius i la seva incidència.
  AC5 Conèixer els passos bàsics per a dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics de formació.
  AC6 Dominar les eines i procediments per a la distribució de continguts i gestió del coneixement.
  AC7 Dominar les eines i procediments de treball cooperatiu i col·laboratiu en xarxa.
  Professionalitzador
  AP1 Aplicar coneixements pedagògics per a la resolució de problemes de formació.
  AP8 Buscar, gestionar i utilitzar la informació necessària pel desenvolupament de les tasques pròpies.
  Recerca
  AR7 Buscar, gestionar i utilitzar de manera crítica la informació necessària pel desenvolupament dels projectes de recerca.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC5 Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC13 Aprendre a aprendre
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1- Describir algunas arquitecturas en la gestión del conocimiento. AC5
AC6
BC5
BC13
CC4
2- Descubrir las funciones de la gestión del conocimiento y de contenidos. AC5
AC6
BC5
BC13
CC4
3- Utilizar diferentes buscadores de información. AC6
AP8
AR7
BC2
BC6
BC13
CC4
4- Utilizar de manera correcta herramientas de trabajo en grupo. AC2
AC6
AC7
BC11
5- Conocer y usar herramientas de simulación. AC1
AC2
AC6
AP1
AP8
BC1
BC4
BC6

Continguts
Tema Subtema
1- Arquitecturas en la gestión del conocimiento.
1.1- Arquitectura de autonomy agentware knowledge server
1.2- Arquitectura de IBM agentbuilder toolkit.
1.3- Arquitectura MMC.
1.4- Arquitectura a alto nivel de global development gateway
2- Funciones de las herramientas para la gestión del conocimientos y de contenidos.
3- Herramientas de software. 3.1- Buscadores de información.
3.2- Distribución personalizada de información.
3.3- Trabajo en grupo.
3.4- Portal colaborativo.
3.5- Herramientas de simulación.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
9 0 9
Sessió Magistral
6 57 63
Fòrums de discussió
0 9 9
Estudis previs
0 9 9
Resolució de problemes, exercicis
0 9 9
Pràctiques a través de TIC
0 9 9
Metodologies integrades
0 9 9
 
Atenció personalitzada
12 0 12
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Taller "Objectes digitals: etiquetatge".
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Fòrums de discussió Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Atenció personalitzada
Descripció
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: - Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. - Intercanviar informació, opinió i coneixements. - Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. - Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. - Assessorar en la recerca d’informació. - Etc.

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Assistència al 80% de les sessions de videoconferència


Fonts d'informació

Bàsica

REFERENCIES:

D. HARRIS. Creating a Knowledge Centric Information Technology Enviroment. 1996. URL: http://www.htcs.com/ckc.html

F. MATCHLUP, Knowledge: Its Creation, Distribution and Economic Significance. Vol 1: Knowledge and Knowledge Production. Princeton, NJ: Princeton University press, 1980.

Global Development Gateway. "harnessing Knowledge and Technology for Sustainable Development and Poverty Reduction". Project Proposal. The World Bank, June 2000. http://www.developmentgateway.org

JACKSON, Charles. "Process to Product: creating Tools for Knowledge Managment". Papel presentado a la conferencia internacional de Knowledge Management en Lisboa, Portugal. 2000.

NONAKA. The Knowledge Creating Company. Harvard Business Review. November-December 1991. Pàgs. 96-104.

P. ROMER. "Beyond the Knoeledge Worker", World Link, Enero/febrero, 1995. Pàgs. 56-60.

R. J. HEIBELER. "Benchmarking Knowledge Management", Strategy&Leadership, marzo/abril, 1996. Pàgs. 22-29.

T. DAVENPORT, S. JARVENPAA and M. BEERS, "Improving Knowledge Work Processes", Sloan Management Review, verano 1996. Pàgs. 53-66.

Complementària

Recomanacions